Marka Tytan należąca do Seleny SA – spółki z Grupy Selena, holdingu firm zajmującego się produkcją i dystrybucją chemii budowlanej, prowadzącego działalność na całym świecie i opartego na polskim kapitale – została oficjalnym sponsorem klubu siatkarskiego AZS Częstochowa. Roczna umowa sponsoringowa będzie obowiązywała od sezonu 2008/2009, a klub nosić będzie nazwę Domex Tytan AZS Częstochowa. Sponsoring sportowy jest stałym elementem działań społecznych podejmowanych przez spółkę.
Jako sponsor AZS Częstochowa Selena SA zyskała prawo do ekspozycji swojej kluczowej marki produktowej TYTAN w nazwie klubu, na strojach zawodników, płycie boiska i video bandach w trakcie rozgrywanych przez AZS meczy. Ponadto, spółka będzie mogła wykorzystywać wizerunki zawodników klubu w swoich materiałach BTL oraz komunikować fakt sponsoringu w działaniach marketingowych i PR.
AZS Częstochowa od lat należy do najlepszych zespołów w kraju, a na arenie międzynarodowej występuje nieprzerwanie od 1989 roku. W nadchodzącym sezonie, już pod nowym szyldem, Domex Tytan AZS Częstochowa będzie bronić Pucharu Polski oraz zmierzy się z najlepszymi zespołami Starego Kontynentu w elitarnej Lidze Mistrzów.
Częstochowska drużyna odniosła w swojej dotychczasowej historii wiele sukcesów, jest 6-krotnym Mistrzem Polski oraz 5-krotnym Wicemistrzem. Zespół ma również na swoim koncie cztery tytuły brązowego medalisty Mistrzostw Polski (1996, 2000, 2004 i 2005), dwa Puchary Polski (w latach 1998 i 2008), Superpuchar (1995) oraz trzecie miejsce w Pucharze Europy Top Teams (2002).
„AZS Częstochowa to drużyna o bogatym dorobku sportowym oraz wielkich zasługach dla polskiej piłki siatkowej. Mamy nadzieję, że wzajemna współpraca zaowocuje kolejnymi sukcesami zespołu nie tylko na arenie krajowej, ale również międzynarodowej. Selena SA dołoży wszelkich starań, aby zapewnić siatkarzom warunki niezbędne do odzyskania tytułu Mistrza Polski” – powiedział Przemysław Strzyż, brand manager Selena SA.
Selena SA już od kilku lat działa na rzecz polskiej piłki siatkowej. Nowy sponsor AZS-u wspierał wcześniej Finałowy Turniej Ligii Światowej siatkówki 2007. Udział firmy w inicjatywach sportowych, kulturalnych czy ekologicznych jest wyrazem społecznej odpowiedzialności firmy. Oprócz siatkarzy Selena wspierała w roli mecenasa koncert "Muzyka kompozytorów wiedeńskich", współuczestniczyła w wyborze Miss World 2006 czy też propagowała idee energooszczędnych domów w ramach akcji "Cieplejszy dom - to się opłaca”.
Grupa Selena w 2007 roku osiągnęła przychody ze sprzedaży w wysokości 517,96 mln zł, czyli o ponad 20% więcej niż rok wcześniej. Zysk netto wyniósł 34,87 mln zł, co oznacza wzrost o ponad 14% w stosunku do 2006 roku. Tym samym spółka przekroczyła zapowiadane na 2007 rok prognozy przychodów o 21 mln zł. Selena FM SA – spółka holdingowa Grupy Selena – zakłada, że w 2008 roku skonsolidowane przychody wyniosą 594,7 mln zł, a zysk netto przekroczy 42,9 mln zł.
Grupa Selena systematycznie realizuje cele emisyjne ogłoszone podczas kwietniowego debiutu na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. W planach firmy są kolejne przejęcia oraz umacnianie pozycji na rynkach zagranicznych.
Informacje dodatkowe:
Grupa Selena to holding spółek zajmujących się produkcją i dystrybucją chemii budowlanej, prowadzący działalność na całym świecie i oparty na polskim kapitale. W skład Grupy wchodzi 26 spółek, w tym 18 podmiotów zagranicznych oraz 10 nowoczesnych zakładów produkcyjnych (4 zakłady w Polsce, po jednym we Włoszech, w Brazylii, Korei, Chinach, USA oraz w Turcji).
Grupa Selena jest - pod względem wielkości - czwartym na świecie producentem piany poliuretanowej używanej do montażu okien i drzwi.
Grupa Selena systematycznie zwiększa sprzedaż zagraniczną, która w 2006 roku stanowiła 65,5% przychodów. Realizuje zamówienia na rynkach ponad 50 państw, w tym przez własne spółki handlowe zlokalizowane w 16 krajach (Polska, Rosja, Czechy, Finlandia, Kazachstan, Ukraina, Bułgaria, Rumunia, Węgry, Niemcy, Włochy, Brazylia, USA, Korea Płd., Chiny i Turcja). Ponadto, Grupa Selena planuje umacnianie pozycji w regionach: Azji Południowo-Wschodniej (Chiny), Bliskiego Wschodu (Turcja i Egipt oraz petrokraje Półwyspu Arabskiego), Ameryki Południowej (Argentyna), Ameryki Północnej (Kanada oraz Meksyk) oraz dalszą ekspansję na nowe rynki zagraniczne.
Grupa Selena oferuje szeroką gamę produktów przeznaczonych zarówno dla profesjonalnych wykonawców, jak i użytkowników indywidualnych - główne marki to TYTAN oraz ARTELIT.
Pozycja rynkowa
Kluczowym elementem strategii Grupy Selena jest jakość. Pojęcie "przewaga dzięki produktowi" oznacza, że w każdej kategorii produktów Grupa Selena dąży do tego, aby jej wyroby miały najwyższą pozycję jakościową. Taka strategia zapewnia wysoki poziom zaufania klientów do produktów i procentuje w przyznawanych spółce licznych wyróżnieniach.
Pozycja Grupy Selena w Polsce:
- Lider w kategorii pian: 37% udział w rynku (w ujęciu wartościowym oraz ilościowym).
- Drugie miejsce w kategorii uszczelniaczy: 19% udział w rynku.
Działalność Grupy Selena obejmuje wszystkie etapy tworzenia produktów: począwszy od zaawansowanych badań, przez produkcję, dystrybucję, marketing, aż po sprzedaż na całym świecie. Na każdym etapie kreowania produktów Selena gwarantuje innowacyjne rozwiązania, które zapewniają utrzymanie najwyższych, światowych standardów, potwierdzonych licznymi nagrodami i międzynarodowymi certyfikatami jakości.
Wysoką jakość produktów Seleny potwierdzają prestiżowe nagrody i certyfikaty renomowanych instytucji.
Nagrody otrzymane w 2008 oraz 2007 roku:
2008 rok
- Selena SA, jedna ze spółek Grupy Selena, otrzymała tytuł „Solidnego Pracodawcy Roku 2007” edycji dolnośląskiej, ogólnokrajowego konkursu Przeglądu Gospodarczego,
- W styczniu 2008 roku Grupa Selena otrzymała tytuł „Tego, który zmienia polski przemysł” - przyznawany przez Miesięcznik Gospodarczy „Nowy Przemysł” - za skuteczną ekspansję zagraniczną, stworzenie najwyższej jakości produktów i wypromowanie marek w branży, w której dominuje silna konkurencja.
2007 rok
- prestiżowa nagroda „Gazela Biznesu” - wyróżnienie przyznawane dynamicznie rozwijającym się spółkom krajowym, które notują stabilny wzrost przychodów, a dla swoich klientów są wiarygodnym i rzetelnym partnerem biznesowym,
- tytuł EUROprodukt dla Uniwersalnej Emulsji Gruntującej Tytan Grunt w ogólnopolskim konkursie pod patronatem Ministerstwa Gospodarki i Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości,
- Nagroda Budowlanej Marki Roku 2006 - przyznaną na Targach Budma 2007,
- do portfolio nagród przyznawanych przez międzynarodowe kapituły spółka dołączyła otrzymany na targach w Construct Expo Ambient 2007 w Rumunii medal za doskonały produkt oraz medale dla pian poliuretanowych Tytan Lexy i Tytan 65 zdobyte podczas targów ITF w Bułgarii.
Wyroby oferowane przez Grupę Selena produkowane są według standardów ISO 9001, dzięki czemu zapewnione są: wysoka i stabilna jakość oraz bezpieczeństwo dla użytkowników. Potwierdzają to posiadane międzynarodowe i polskie atesty i certyfikaty.
ięcej informacji o spółce na www.selenafm.com