Skip to main content

#publicystycznie


Odpowiednia stolarka okienna to nawet kilkaset złotych oszczędności rocznie. Jaki wybór gwarantuje szybki zwrot z inwestycji

 

Jak wynika z danych rynkowych, blisko 41% Polaków w ciągu trwającego około 6 miesięcy sezonu grzewczego wydało na przełomie 2021 i 2022 r. na ogrzewanie domu lub mieszkania ponad 4000 zł1. Eksperci szacują przy tym, że koszty opału w tym roku będą rekordowo wysokie, przez co ich udział w ogólnej strukturze wydatków gospodarstw domowych istotnie wzrośnie. Choć termomodernizacja budynku nie jest doraźnym rozwiązaniem, konsumenci coraz częściej podczas remontu lub budowy biorą pod uwagę m.in. parametry techniczne okien, które dla 44% nabywców stanowią główne kryterium zakupowe2. Odpowiednia stolarka okienna receptą na niższe rachunkiNiesatysfakcjonujące parametry termiczne stanowią najczęstszy powód wymiany stolarki okiennej, co deklaruje nawet 2 na 3 klientów indywidualnych3. Wysoki współczynnik przenikania ciepła, niski stopień indeksu przepuszczalności powietrza czy też brak dodatkowej uszczelki lub trzeciej szyby przekładają się nie tylko na dyskomfort domowników, ale także wyższe rachunki z powodu dotkliwych utrat ciepła. Szacuje się, że roczny koszt ogrzewania domu o powierzchni 150 m2, w zależności od wykorzystywanego źródła ciepła, oscyluje w granicach od 2,3 tys. zł do nawet około 12,5 tys. zł[4]. Nie dziwi w związku z tym fakt, że Polacy szukają w tym obszarze oszczędności, tym bardziej w obliczu rekordowo wysokich cen energii nadchodzącej zimy. Oczywiście istnieje wiele małych, codziennych kroków, których suma pozwoli ograniczyć wydatki na ogrzewanie, jednak w dłuższej perspektywie warto zadbać przede wszystkim o termomodernizację budynku. Nie będzie to możliwe bez odpowiedniej stolarki okiennej, która pozwala zredukować straty ciepła nawet o 25%. Okna wzbogacone o trzecią uszczelkę stanowią jednostkowo większy wydatek, jednak zwrot z inwestycji następuje znacznie szybciej z uwagi na lepsze parametry termiczne w porównaniu do standardowych modeli.

czytaj dalej

Budowa w trudnych czasach

 

Budować czy nie budować? Oto jest pytanie! Wzrost cen i niestabilna sytuacja na rynku powodują, że weryfikujemy dotychczasowe plany dotyczące budowy lub remontu domu. Z drugiej strony nie chcemy już odkładać inwestycji we własne „cztery kąty” na później. Ważne więc, żeby przygotować dobry plan działania i wybrać odpowiednie rozwiązania.

czytaj dalej

Synergia w strategii zrównoważonego rozwoju marki WICONA

 

Żyjemy w dobie postępującej eksploatacji zasobów naszej planety. Musimy zacząć zadawać sobie pytanie, jak zrównoważyć dbanie o środowisko z jednoczesnym zaspokajaniem zapotrzebowania na kolejne mieszkania, biura i infrastrukturę. Hubert Wiśniewski, Country Manager Poland, pracuje w Hydro Building System od 10 lat i jest pasjonatem budowania bardziej zrównoważonej przyszłości. Odpowiada na pytanie, co tak naprawdę oznacza dziś takie słowo jak zrównoważony.

czytaj dalej

Międzynarodowy Rok Szkła: Niczym niezakłócony widok, czyli o przeszkleniach w wielkim formacie

 

Piękno wyglądu połączone z komfortem użytkowania. Dostęp do światła naturalnego, harmonijne połączenie ze światem, komfort termiczny, bezpieczeństwo. Energooszczędność idąca w parze z ekologią – zalety szkła można wymieniać w nieskończoność. Dostrzegli je architekci i inwestorzy, stąd obserwowany od dłuższego czasu trend szerokiego i śmiałego stosowania szklanych tafli w budynkach publicznych. Fasady, dachy, ściany, balustrady, podłogi... Współczesne technologie pozwalają na produkcję szkła, które jako materiał budowlany ma wręcz nieograniczone możliwości!

czytaj dalej

Trendy w stolarce okiennej oczami konsumentów. Jakie okna kupujemy dziś najczęściej

 

Jak pokazują rynkowe dane, najczęściej deklarowaną bezpośrednią przyczyną wymiany okien stanowiły ich niesatysfakcjonujące parametry techniczne, na które wskazywało 66% respondentów . Przy tym aż 44% Polaków podjęło taką decyzję ze względu na kwestie estetyczne. Odpowiedni dobór stolarki okiennej odgrywa dziś istotną rolę w procesie aranżacyjnym, dlatego też aktualne trendy warunkują wybory konsumenckie. Jak wyglądają okna, które kupujemy dziś najchętniej, i jakie kryteria bierzemy priorytetowo pod uwagę?

czytaj dalej

Polska kreuje trendy w stolarce budowlanej

 

Nie od dzisiaj stolarka „made in Poland” jest symbolem jakości. Wysoką klasę polskich marek działających w tej branży od lat obserwujemy na targach. - Teraz mimo wyzwań spowodowanych pandemią i wojną w Ukrainie, mamy szansę nie tylko na podtrzymanie pozycji lidera, ale także na wykorzystanie zupełnie nowych możliwości - przekonuje Mateusz Szymczak, dyrektor targów WinDoor-tech.

czytaj dalej

Saint-Gobain Glass: szkło otwiera wnętrza na świat i wprowadza do niego… pierwiastek magii

 

Wznoszone lub remontowane obecnie obiekty budowlane muszą spełniać szereg rygorystycznych norm związanych zarówno z komfortem ich użytkowników, jak i z przepisami dotyczącymi ochrony środowiska naturalnego. Właśnie z tego powodu obserwujemy rosnącą popularność nowoczesnych, innowacyjnych przeszkleń w architekturze. Dlaczego szkło to idealny partner zrównoważonego budownictwa? Czy jest w stanie sprostać wymaganiom, jakie stawia przed nami XXI wiek? Zapraszamy do lektury wywiadu z Benedyktem Kordułą, Dyrektorem Marketingu Saint-Gobain Glass.

czytaj dalej

Nie będzie dramatu na budowach. Branży nie będzie potrzeba tylu pracowników

 

Prognozuje się, że luka kadrowa w branży budowlanej wynosi ok. 150 tys. osób. To efekt wojny na terytorium Ukrainy i odpływu mężczyzn, którzy zamiast budować w Polsce, walczą o swoją ojczyznę. Sektor będzie się zmagał z problemami, na które wpływa luka kadrowa oraz niestabilna sytuacja związana z dostępnością i cenami materiałów. To obniża skłonność do podejmowania ryzyka wśród podmiotów z branży. Jednak w perspektywie długoterminowej będzie to impuls do zmian. Zyska prefabrykacja, firmy mocniej postawią na automatyzację, co zmniejszy zapotrzebowanie na pracowników.

czytaj dalej

AWILUX - kierunki rozwoju wywiad z Rafałem Buczkiem Menadżerem Sprzedaży Polska

 

Głównym kierunkiem działania firmy AWILUX jest obecnie rozbudowa parku maszynowego i hal produkcyjnych, pod które późnym latem zeszłego roku zakupiliśmy działkę sąsiadującą z zakładem. Pierwsze działania związane z tą inwestycją rozpoczęliśmy już w okresie międzyświątecznym. Liczymy na to, że zwiększenie mocy produkcyjnych i efektywności oraz związane z tym pozyskanie nowych, wykwalifikowanych pracowników, pozwoli poszerzyć grono nowych klientów.

czytaj dalej