Federalne Ministerstwo Gospodarki i Technologii powołało w związku z tym do życia inicjatywę eksportową „Efektywność energetyczna made in Germany” („Energieeffizienz made in Germany“), która ma za zadanie wspieranie niemieckich przedsiębiorstw przy promowaniu ich energooszczędnych produktów i usług na rynkach zagranicznych.
Także grupa aluplast wykorzystuje tą platformę.
Poprzez uzyskanie ‚znaku efektywności energetycznej’ udało się przedstawić firmę oraz produkty aluplast na rynku międzynarodowym, jako synonim jakości i efektywności energetycznej z Niemiec. Aluplast, nie bez powodu zalicza się do liderów innowacji w swojej branży, gdyż koncentruje się na rozwijaniu przede wszystkim energooszczędnych i ekonomicznych produktów, które zmniejszają zużycie energii przyszłość.
Konstrukcja bazuje na systemie IDEAL 4000®, systemie okiennym o głębokości zabudowy 70 mm, który bez konieczności stosowania specjalnych wzmocnień i wkładek z pianki uzyskuje współczynnik przenikania ciepła Uf = 1,1 W/m²K.
Wdrożenie „energeto“ możliwe jest dzięki kombinacji dwóch innowacyjnych technologii aluplast:
„bonding inside“, specjalnego skrzydła z zastosowaniem techniki klejenia oraz „powerdur inside“, nowego rodzaju ram opracowanego specjalnie dla aluplast przez BASF w postaci nowego rodzaju tworzywa sztucznego Ultradur® High Speed, który ekstradowany jest wewnątrz profilu ramy i zastępuje wzmocnienia stalowe stosowane w konwencjonalnych ramach.
Dzięki „energeto“ aluplast oferuje swoim klientom przyszłościową i innowacyjną technologię pozwalającą na tworzenie produktów wyróżniających się znakomitą izolacją termiczną, w których nie występuje zjawisko mostka termicznego - ponieważ motto aluplast brzmi: „Oszczędzać energię, obniżać koszty, zapewniać przyszłość!“