Building happiness - Somfy bliżej ludzi
Building happiness - Somfy bliżej ludzi

Komunikacja, jak najszybsze dotarcie do klienta to podstawa w dzisiejszym  świecie biznesu. Im szybciej dotrzesz z przekazem do klienta, tym większa szansa, że zainteresuje go dany produkt. To stało się też podstawą ostatniej zmiany w strategii komunikacyjnej światowego lidera na rynku napędów i sterowników – grupy Somfy.

- Pozycja Grupy Somfy, jako światowego lidera na rynku napędów i sterowników, od lat jest niepodważalna. Nam jednak zależało żeby zmienić jej postrzeganie na firmę innowacyjną, blisko ludzi, dla której głównym celem jest ułatwienie życia, zapewnienie w pewnym sensie spokoju ducha – wyjaśnia Murielle Blanc, Dyrektor marketingu w Grupie Somfy.  – Z tym związała się i decyzja o zmianie naszego dotychczasowego sloganu: Home Motion. Wybór nowego, nie był rzeczą najprostszą. Przecież samo powiedzenie, że chcemy być firmą, która da ci spokój, nawet, jeśli rzeczywiście tak się dzieje - nie jest sexy. Dlatego stworzyliśmy slogan: „Building happiness”, który właściwie oznacza to samo, ale lepiej brzmi. Będziemy współtworzyć szczęście każdego dnia, w każdym miejscu. Ten uśmiech jest bardzo blisko naszego logo.

Ostatnie lata to czas nieustającej zmiany, zarówno w podejściu do konsumenta jak również w technologii. Kilka lat temu standardem był telefon, który wysyłał sms, obecnie coraz trudniej jest nam obejść się bez smartfona. Możliwość robienia zakupów przez Internet zrewolucjonizowała handel. Te i inne zmiany odcisnęły również piętno na sprzedaży w kanałach biznesowych.  Dla Somfy światowego lidera w produkcji automatyki do osłon przeciwsłonecznych i bram ten okres to bardzo intensywna praca nad ofertą i podejściem do klienta zarówno indywidualnego jak i instytucjonalnego.

Zmiana strategii komunikacyjnej zbiegła się też w czasie z wprowadzeniem na rynek nowych produktów i rozwiązań. Nowości Somfy w większym niż kiedykolwiek wcześniej stopniu kładą nacisk na różne potrzeby grup klientów. Stąd na przykład pojawienie się produktu Connexoon, systemu skonstruowanego z myślą o wszystkich tych, którzy mają obawy przed podłączeniem do sieci całego domu, ale zależy im na wygodzie. 

- Jest taka grupa klientów, zaliczyłabym do nich szeroko rozumianą kadrę zarządzającą, która zawsze stawia na produkty najwyższej jakości, najlepsze w swojej kategorii, ale też nie chcą, by ich dom był dostępny online. Oferta Connexoon gdzie możemy wybrać elementy domu, którymi zarządzamy przez smartfon czy tablet jest właśnie dla nich - opisuje Murielle Blanc. – Kolejna grupa naszych klientów to ci, którzy równie wielką wagę zwracają na design, wizerunek jak i funkcjonalność – to ludzie. Którzy chcą się bawić technologią. I wreszcie trzecia, których możemy określić mianem geeks – czyli klientów, którzy zawsze muszą mieć najnowocześniejsze, najnowsze rozwiązania technologiczne i u których zdalnie można sterować w domu właściwie wszystkim, to dla nich ciągle ulepszamy nasz sztandarowy produkt jakim jest TaHoma.

Building happiness ma odzwierciedlać strategię firmy, to jest wsłuchiwanie się w oczekiwania klientów.

- Przykładem jest tu ultra cichy napęd Sonesse. Od lat docierały do nas sygnały o potrzebie stworzenia cichych napędów do rolet, których praca nie przeszkadzałaby chociaż w przeprowadzaniu konferencji i szkoleń. I Sonesse wychodzi naprzeciw tym oczekiwaniom -podkreśla Murielle Blanc. – Podobnie jest i z coraz większą świadomością proekologiczną. Na targach w Stuttgarcie pokazaliśmy już trzy pierwsze produkty „green friendly”. To dopiero początek naszych działań w tym kierunku.
Jak przekonuje Murielle Blanc w dzisiejszych czasach firma musi być przyjazna i przygotowana na zaspokajanie potrzeb różnych grup klientów. Bo dzisiaj każdy chce czuć, że jest traktowany wyjątkowo.

 

źródło: Somfy