Trzeci kwartał 2014 roku zaskoczył spółkę OKNOPLAST pod względem rangi nagród i wyróżnień przyznanych produktom stolarki otworowej PVC oraz uznania dla polityki biznesowej przedsiębiorstwa. Grupa OKNOPLAST została po raz pierwszy uhonorowana międzynarodowym tytułem National Champion w konkursie European Business Awards 2014/2015. Prestiżowa nagroda została przyznana za wysokie osiągnięcia biznesowe w dziedzinie eksportu oraz szczególną wizję prowadzenia działalności na rynku rodzimym i zagranicznym.
Sukces na rynkach zewnętrznych
Konkurs European Business Awards jest organizowany po raz ósmy i w tym roku wzięło w nim udział ponad 24 000 firm z 33 krajów europejskich. Wyróżnienie przyznane przez międzynarodową kapitułę, promującą najlepsze europejskie przedsiębiorstwa, stanowi dopełnienie strategii rozwoju marki OKNOPLAST na rynkach zagranicznych. W minionym roku z firmy OKNOPLAST poza Polskę wyjechały okna o wartości ponad 290 milionów złotych, a udział eksportu w całej sprzedaży firmy wyniósł aż 65%, co czyni z nas największego polskiego eksportera pod względem wartości sprzedanych okien PVC. Jesteśmy usatysfakcjonowani, że wynik ten został doceniony w tak prestiżowym konkursie. Plany Grupy OKNOPLAST na 2014 rok to zwiększenie sprzedaży eksportowej do 70% - podkreśla Mikołaj Placek, Prezes Zarządu OKNOPLAST.
OKNOPLAST wizytówką produktów z Polski
National Champion to nie jedyne wyróżnienie dla OKNOPLAST tej jesieni. Firma znalazła się również w plebiscycie magazynu Brief 25/25 lat: marki dla Polski. W zestawieniu zaprezentowano jedynie 25 polskich firm, które w ostatnich 25 latach najmocniej przyczyniły się do wzmocnienia wizji naszego kraju zarówno w umysłach Polaków, jak i obcokrajowców, w tym potencjalnych inwestorów. Oprócz firm nagrodzono także 25 sławnych Polaków oraz 25 miejsc, które są wizytówką Polski.
Technologia na miarę przyszłych dekad
Najwyższa jakość i funkcjonalność to wartości przypisywane od lat marce OKNOPLAST. Produkty z linii Platinium, Platinium Evolution oraz Winergetic Premium uzyskały godło Teraz Polska, przyznawane przez Fundację Polskiego Godła Promocyjnego. Kapituła konkursu organizowanego pod Patronatem Prezydenta RP po raz kolejny potwierdziła prawo firmy do posługiwania się elitarnym tytułem, doceniając tym samym poziom wyrobów OKNOPLAST, a także nowoczesne metody produkcji i zarządzania przedsiębiorstwem.
W opinii Kapituły firma dokonała swoistej rewolucji w postrzeganiu roli okna w aranżacji pomieszczeń, czyniąc z okien już nie tylko ważny materiał budowlany, ale również fundamentalny element wystroju wnętrz. Godło Teraz Polska będzie zatem widniało na oknach OKNOPLASTU tak długo, jak długo ta jakość będzie podtrzymywana – skomentował Krzysztof Przybył, Prezes Fundacji Polskiego Godła Promocyjnego.
Otrzymane wyróżnienia są potwierdzeniem naszych działań ukierunkowanych na rozwój produktu pod względem jakości, zaawansowania parametrów technicznych, a także podnoszenia wartości estetycznych. Dzięki godłu Teraz Polska nasze okna z linii Winergetic Premium i Platinium Evolution wyróżniają się na tle innych produktów z branży. Poza tym obecność w zestawieniu magazynu Brief oraz tytuł National Champion są wyrazem tego, że doceniony został nasz wkład w budowanie wizerunku Polski, co daje nam dużą satysfakcję – powiedział Mikołaj Placek, Prezes Zarządu OKNOPLAST.
źródło: OKNOPLAST