Początek roku to dla wielu firm czas podsumowań. Intensywny wzrost liczby punktów naprawy i wymiany szyb samochodowych, sukces na arenie międzynarodowej, rekordowa liczba wyprodukowanych i sprzedanych szyb oraz dynamiczny rozwój oferty produktowej to niektóre z osiągnięć firmy NordGlass w 2013 roku. Zaufanie, jakim cieszy się marka nie tylko w Europie sprawia, że już ponad 10 milionów pojazdów na całym świecie jest wyposażonych w szyby marki NordGlass. Potwierdzeniem prosperity lidera rynku wymiany i naprawy szyb samochodowych w Polsce w 2013 roku było również zajęcie 193 miejsca w prestiżowym Rankingu 330 Najcenniejszych Polskich Marek. Warto podkreślić, że na liście najcenniejszych brandów spoza sektora spożywczego, NordGlass uplasował się na 24 miejscu.
Pasmo sukcesów
Miniony rok w firmie NordGlass obfitował w wiele ważnych dla życia spółki wydarzeń. Lider rynku wymiany i naprawy szyb samochodowych na przestrzeni ostatnich 12 miesięcy otworzył aż 23 nowe filie na terenie całego kraju. Warto podkreślić, że jest to wynik prawie dwukrotnie wyższy niż w roku 2012. NordGlass może się również pochwalić podwojeniem liczby placówek prowadzonych w formule franczyzowej. Dużym sukcesem okazał się również udział spółki w targach Auto Glass Week 2013 w USA. Firma NordGlass była głównym bo platynowym sponsorem ósmej już edycji zawodów Auto Glass Technician Olympics (AGTO). Koszalińska fabryka NordGlass może poszczycić się z kolei przekroczeniem liczby 1 000 000 szyb wyprodukowanych w ciągu roku. Wynik ten, osiągnięty po raz pierwszy w historii firmy, odzwierciedla trafność objętej strategii rozwoju, zaufanie klientów do produktów i usług NordGlass oraz pozycję marki wśród producentów szyb samochodowych. To także najlepsze potwierdzenie dla słuszności realizowanych inwestycji ukierunkowanych na dalszy rozwój mocy produkcyjnych, które docelowo spółka planuje powiększyć o blisko 30%. Duże znaczenie miało także uzyskanie przez koszaliński zakład produkcyjny Certyfikatu OHS 602576, który zaświadcza, że działa on w oparciu o System Zarządzania Bezpieczeństwem i Higieną Pracy zgodny z wymaganiami BS OHSAS 18001:2007. Rok 2013 to także udział firmy NordGlass w akcjach promujących bezpieczeństwo na drodze. Warto choćby przywołać program „Dwa mundury, jeden cel – Twoje życie”, organizowany przez koszalińską Policję i Straż Pożarną. Inną inicjatywą była akcja nieodpłatnego przekazywania klientom punktów serwisowych NordGlass kamizelek odblaskowych. Wszystko to po to, aby uczestnicy ruchu drogowego mogli bezpiecznie podróżować.
Milowy krok w rozwoju
Zwieńczeniem osiągnięć firmy NordGlass w 2013 roku był wzrost pozycji marki NordGlass w Rankingu Najcenniejszych Polskich Marek publikowanym przez redakcję dziennika Rzeczpospolita aż o 27 miejsc. Ranking Najcenniejszych Polskich Marek to zestawienie 330 najwyżej wycenianych rodzimych brandów. Ostatnio opublikowana, dziesiąta już edycja wykazała, że łączna ich wartość to prawie 60 mld zł, co oznacza wzrost o 3,2% w porównaniu do 2012 roku. W zestawieniu, wśród gigantów z branży kosmetycznej, jubilerskiej, paliwowej, finansowej i spożywczej znalazło się również kilku istotnych graczy z sektora motoryzacyjnego – w tym firma NordGlass. NordGlass w rankingu zajął 193 miejsce. Warto podkreślić, że w zestawieniu z wykluczeniem produktów spożywczych, marka może poszczycić się 24 miejscem. Zawężając kryteria do szeroko rozumianej branży motoryzacyjnej, NordGlass uplasował się natomiast już jako czwarta marka.
„Ostatni rok to był dla nas bardzo pracowity okres. Nie tylko znacząco zwiększyliśmy ilość placówek własnych, jak i funkcjonujących w formule franczyzowej, ale też znacznie zwiększyliśmy nasze moce produkcyjne. Ponad milion wyprodukowanych i wprowadzonych na rynek szyb samochodowych odzwierciedla naszą dominację w branży. Sukces na arenie międzynarodowej to również bardzo znaczący dowód zaufania do naszej marki. . Cieszy zatem fakt, że osiągnięcia te zostały docenione przez autorów Rankingu Najcenniejszych Polskich Marek. 193 miejsce i co ważne skok o 27 pozycji w ogólnym zestawieniu, w stosunku do 2012 roku, potwierdza jak bardzo te wydarzenia wpłynęły na rozwój naszej firmy. Analizując wyniki innych marek z szeroko rozumianej branży motoryzacyjnej, łatwo zauważyć, że jesteśmy na czwartym miejscu - wyprzedzają nas jedynie dwa czołowe koncerny paliwowe oraz wiodący polski producent opon samochodowych. Rok 2014 niesie ze sobą nowe wyzwania i ambitne plany, które pozwolą nam kontynuować dynamikę rozwoju. Do ich realizacji z pewnością podejdziemy z równie dużą determinacją, co w mijającym roku” – mówi Grzegorz Łajca, Prezes Zarządu NordGlass.
Publikowane regularnie plebiscyty i zestawienia przedstawiają przedsiębiorstwa, które stawiają na rozwój i budują swoją silną pozycję wśród krajowych liderów. Ranking Najcenniejszych Polskich Marek odzwierciedla, które firmy zyskują coraz większe znaczenie. Pozycjonując marki według osiąganych przychodów ze sprzedaży dostarcza także informacji, jakie firmy rosną w siłę, komu warto zaufać oraz z kim związać swoją biznesową przyszłość.
NordGlass Sp. z o.o.
ul. Bohaterów Warszawy 11
75-211 Koszalin
e-mail: sekretariat@nordglass.pl