Bramy w artystycznej oprawie
Bramy w artystycznej oprawie

Klienci co roku z utęsknieniem wyczekują nowych katalogów biur podróży oraz np. katalogów z ofertą sklepów Ikea. Ale czy można sprawić, by emocje wzbudził katalog… bram garażowych? Paweł Aninowski, właściciel marki VERDOOR, podjął taką próbę.

 

W pierwszych dniach 2014 roku ukazał się drugi w historii marki VERDOOR katalog produktów. Pierwszy został wydany w 2011 roku i zawierał zestawienie kolorów paneli. Ale pod koniec 2013 roku, kiedy do oferty wprowadzone zostały zupełnie nowe wzory, producent uznał, że chciałby w szczególny sposób podkreślić prestiżowy charakter kolekcji.

- Jesteśmy chyba jedynymi w branży producentami bram garażowych, którzy spojrzeli na produkty jako na kolekcje estetyczne, a nie techniczne – mówi Paweł Aninowski, właściciel marki VERDOOR.– Potraktowaliśmy bramy garażowe jako elementy architektury. W naszym katalogu pokazujemy wzory inspirowane barwami liści dębu czy odcieniami wody w jej naturalnym środowisku. To są niezwykle intuicyjne porównania, zrozumiałe i rozpoznawalne dla każdego z nas – dodaje.

 

Bramy w dwóch kolekcjach

 

W nowym katalogu VERDOOR produktom nie są przypisane oznaczenia numeryczne, które byłyby abstrakcyjne dla klientów. Bramy zostały uporządkowane poprzez przypisanie ich do jednej z dwóch kolekcji estetycznych, które nazwami nawiązują do klasycznych kierunków w architekturze – ArtDeco oraz Bauhaus.

Choć obydwie kolekcje prezentują się nowocześnie, to do kolekcji ArtDeco zaliczone zostały bramy o klasycznej kolorystyce, inspirowane m.in. barwami rozświetlonych jesiennym słońcem liści drzew, czy też kory pokrytej warstwą śnieżnego puchu. Na tym tle inspirowany modernizmem Bauhaus wydaje się bardziej industrialny, choć bramy z tej kolekcji także mają swoje naturalne odniesienia – np. blask zachodzącego słońca odbijającego się w tafli jeziora lub srebrzysty odcień rozpryskujących się kropli wody.

- Nie chcemy być postrzegani jako bezduszni technicy. Pragniemy, żeby przez wizualizacje kolekcji VERDOOR ArtDeco i Bauhaus klienci zrozumieli, co czujemy tworząc nasze bramy. Chcemy, żeby poczuli naszą pasję – przekonuje właściciel.

 

Wiele wzorów – jedna cena

 

Ale katalog ma także swój wymiar praktyczny. Prosty podział na kolekcje pozwala klientowi zdecydować się na tę serię, która lepiej spełnia jego oczekiwania. Gdy dokona już tego podstawowego wyboru, czytelne ikony towarzyszące opisowi każdego panelu pomogą mu w wygodny sposób porównać między sobą modele bram, np. pod względem koloru, rodzaju przetłoczenia, czy też struktury powierzchni.

Dużym ułatwieniem dla klientów jest także prosty i czytelny system cenowy. Klient, składając wstępne zapytanie u sprzedawcy, na początek może określić sam rodzaj kolekcji i rozmiar bramy, jakiej potrzebuje. Wyboru wzoru może dokonywać nieco dłużej, ponieważ bez względu na to, jaki panel wybierze, i tak zapłaci tyle samo. Po złożeniu zamówienia brama będzie gotowa w 72 godziny.

- Zaproponowaliśmy proste rozwiązanie, które stało się podstawą uczciwej kalkulacji. Często klienci dokonują zmian odcieni i przetłoczeń w ostatniej chwili, ale wybierając nasze bramy, nie muszą zastanawiać się nad kolejnymi kosztorysami – zapewnia Paweł Aninowski.

 

Rok pełen nowości

 

Wydaniu katalogu towarzyszy wprowadzenie do sprzedaży zupełnie nowych wzorów. W przypadku kolekcji Bauhaus, pojawił się panel w kolorze szarego aluminium. Brama o tym wzorze wygląda tak, jakby była lekko szczotkowana, a na jej powierzchni pozostały drobinki metalu. Daje to zupełnie niespotykany efekt ciepłego aluminium, które mieni się w słońcu.

Dla klientów, którzy poszukują nowoczesnego i modnego wzoru, VERDOOR przygotował panel w kolorze srebrnego aluminium. Połysk i głębia mogą budzić skojarzenia ze znacznie droższymi bramami pokrytymi powłoką poliestrową.

W ofercie jest także srebrne aluminium w wersji Wave. Industrialna estetyka takiej bramy idealnie sprawdzi się w loftach i budynkach o kubistycznej formie.

W kolekcji ArtDeco debiutują natomiast dwie bramy. Największa nowość to brama z wykończeniem powierzchni blachą nierdzewną typu INOX, zabezpieczoną powłoką poliestrową. VERDOOR jest pierwszą marką w Polsce, która zaproponowała takie rozwiązanie. Specjalna powłoka uzyskana z mikrofazowanych blach nierdzewnych zabezpiecza panel przed zarysowaniem.

Nowością jest także wzór Winchester, który na tle innych bram wyróżnia się zarówno barwą, jak i niezwykle realistyczną strukturą drewna.

 

Nieoczywiste wybory bywają najlepsze

 

Przygotowując katalog, chcieliśmy podkreślić, że jesteśmy inni niż większość producentów w Polsce. Podobnie jak wielu turystów nie słyszało o unikalnym dziele współczesnej techniki budowlanej, jakim jest Droga Atlantycka w Norwegii, tak cała rzesza klientów nie zdaje sobie sprawy z istnienia takiej oferty bram, jaką ma VERDOOR. Nasze myślenie o bramach w kontekście natury odpowiada temu, jak Droga Atlantycka współistnieje z naturalnym środowiskiem – mówi Paweł Aninowski.

– Nowym katalogiem chcieliśmy wszystkim uzmysłowić, że nieschematyczne myślenie, wybór innej drogi, może przynieść zaskakujące rezultaty. Coś, czego jeszcze nie znamy, może być warte najwyższego uznania – przekonuje właściciel.

 

 

Z katalogiem w wersji elektronicznej można się zapoznać na stronie internetowej VERDOOR.pl lub bezpośrednio pod adresem: http://verdoor.pl/wp-content/uploads/KATALOG_BRAM_GARAZOWYCH_VERDOOR_2014.pdf.