Szukaj w serwisie:

Rozmowa z Pawłem Bielakiem, Prezesem Zarządu Vetrex

Jak ocenia Pan mijający rok dla branży i dla Vetrex oraz jakie są perspektywy na 2020 rok?

Rozmowa z Pawłem Bielakiem, Prezesem Zarządu VetrexMijający rok można określić jako pozytywny dla branży stolarki okiennej. Od kilku lat utrzymuje się na rynku tendencja wzrostowa. W segmencie premium, w którym działa Vetrex, sytuacja jest stabilna. Dobra koniunktura powinna się utrzymać w kolejnym roku.

Okres od początku roku to dla Vetrex czas realizacji zamierzonych planów biznesowych i dalszego rozwoju. Odnotowaliśmy duży wzrost przychodów. Wyniki za pierwsze trzy kwartały były o blisko 20 proc. wyższe niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Najlepszy okazał się drugi kwartał, kiedy przychody wzrosły o 35 proc. w porównaniu do drugiego kwartału 2018. Przewidujemy, że przychody za rok 2019 przekroczą 110 mln zł.

W tym roku wprowadziliśmy na rynek dwa nowe, designerskie i energooszczędne produkty, które wpisują się w aktualnie panujące trendy. Jeden to okno LUM’UP z węższymi ramami i większą powierzchnią szyb, wpuszczające do wnętrz do 27% więcej naturalnego światła niż standardowe modele. Drugi to stałe przeszklenie narożne bez słupka z szybami łączonymi na step. Odświeżyliśmy również identyfikację wizualną – zmodyfikowaliśmy logo, opracowaliśmy nowy standard wizualny dla salonów sprzedaży, uruchomiliśmy nową odsłonę serwisu internetowego oraz zmieniliśmy wygląd materiałów reklamowych. Dodatkowo wymieniliśmy większość naszej floty transportowej.

Jakie są trendy, potrzeby i oczekiwania dzisiejszych inwestorów oraz jak wpisują się w nie produkty Vetrex?

Inwestorzy kupujący produkty z segmentu premium, takie jak nasze, poszukują przede wszystkim wysokiej jakości i trwałości. Oprócz energooszczędności i funkcjonalności liczy się dla nich design. Chętnie i świadomie inwestują w bardziej wyszukane i droższe rozwiązania. Wiedzą, że okna i drzwi to inwestycja na lata.

Aktualnie panujące trendy konsumenckie to m.in. doświetlanie pomieszczeń światłem naturalnym, duże przeszklenia oraz minimalistyczna forma. W naszej ofercie mamy produkty odpowiadające zapotrzebowaniu inwestorów, np. okno o niskim złożeniu ramy i skrzydła oraz węższym słupku ruchomym, systemy do tworzenia przeszkleń wielkoformatowych, a także stałe przeszklenie narożne bez słupka z szybami łączonymi na step. Największym powodzeniem cieszyły się u nas w tym roku okna na profilu V82. Obserwujemy również duże zainteresowanie nowym oknem LUM’UP.

We współczesnych projektach domów okna i drzwi są kluczowym elementem kształtującym charakter wnętrz i elewacji budynków. Dlatego tworząc nasze produkty, obok wysokiej jakości wykonania, przywiązujemy dużą wagę do designu. Wyszukaną estetykę okien Vetrex zapewnia m.in. minimalistyczna forma i proste linie profili, ukryte zawiasy, niemal niewidoczne połączenie naroży i specjalna powłoka, dzięki której profile są idealnie gładkie i aksamitne w dotyku. Drzwi zewnętrzne premium, które wprowadziliśmy na rynek w połowie zeszłego roku, cechują się ciekawym zestawieniem detali, oryginalną kolorystyką oraz unikatowym wzornictwem zainspirowanym Paryżem. Kolekcja została zaprojektowana we francuskim studiu projektowym, które współpracuje z renomowanymi, światowymi markami, takimi jak: Renault, Airbus i Salomon.

Obecnie rośnie też świadomość ekologiczna nabywców, co przekłada się na wybór stolarki o wysokich parametrach termoizolacyjności. Nasze produkty plasują się w czołówce systemów energooszczędnych i są tworzone z myślą o kilkudziesięcioletniej eksploatacji.

Czy mógłby Pan przybliżyć aktualne kierunki rozwoju firmy?

Koncentrujemy się na rynku krajowym. 70 proc. naszej produkcji trafia na rynek krajowy, a 30 proc. na eksport.  Działamy w segmencie premium. Oferta firmy obejmuje okna PVC i drzwi zewnętrzne. Skupiamy się na inwestorach indywidualnych. To oni są odbiorcami naszych produktów. Tutaj działamy w dwóch obszarach. Pierwszy to nowobudowane domy, a drugi to domy i mieszkania poddawane remontom oraz modernizacjom. Vetrex jest jednym z pionierów sprzedaży sieciowej za pośrednictwem Autoryzowanych Salonów Sprzedaży. Obecnie posiadamy ponad 100 partnerów handlowych na terenie całego kraju. Poza Polską produkty Vetrex sprzedawane są w całej Europie. Najwięcej produktów trafia na rynek niemiecki i włoski. Eksportujemy też do krajów skandynawskich, Luxemburga, Belgii, Szwajcarii, Francji i Holandii.

Co wyróżnia Vetrex i ofertę firmy na rynku?

Firma ma ugruntowaną pozycję na rynku. Działa od 1997 roku, a od 5 lat należy do Grupy Liebot – francuskiego konsorcjum, które jest liderem europejskiego rynku w produkcji okien, drzwi i fasad. Nasze produkty z segmentu premium wyróżnia wysoka jakość wykonania, trwałość, doskonałe parametry techniczne oraz nowoczesny design. Okna i drzwi Vetrex wpisują się w najnowsze, światowe trendy i potrzeby wymagających inwestorów oraz umożliwiają realizację nawet najbardziej wyszukanych  projektów architektonicznych.

Produkty Vetrex są przetestowane przez niezależne instytucje badawcze. To gwarantuje, że klient otrzymuje stolarkę dokładnie o takich parametrach, jakie wybrał. Wszystkie nasze produkty przechodzą specjalistyczne testy i są badane wyłącznie w notyfikowanych placówkach badawczych (takich jak Instytut Techniki Okiennej IFT Rosenheim oraz Instytut Techniki Budowlanej w Warszawie nadzorowany przez Ministra Infrastruktury i Budownictwa). Otrzymane na ich podstawie certyfikaty potwierdzają wysoką jakość wykonania, energooszczędność, bezpieczeństwo oraz izolację akustyczną.

W naszej ofercie posiadamy produkty zgodne z wysokimi wymaganiami unijnymi i cechujące się doskonałymi parametrami termoizolacyjności – lepszymi od tych, które będą obowiązywać dopiero od 2021 roku. Okna Vetrex powstają wyłącznie z najwyższej jakości profili klasy A. Do produkcji wykorzystujemy sprawdzone i uznane na świecie technologie oraz podzespoły dostarczane przez renomowanych zachodnioeuropejskich i polskich dostawców. Oferujemy też jedną z najdłuższych na rynku gwarancji.

W tym roku Vetrex odświeżył identyfikację wizualną. Z czym to jest związane?

Zmiany są elementem szerszej strategii mającej na celu dalsze umacnianie pozycji Vetrex na rynku stolarki otworowej PVC z segmentu premium. Wynikają one z nieustannego rozwoju firmy i poszerzania oferty produktowej. Stawiamy na jakość w każdym wymiarze. Dotyczy to zarówno wysokiej jakości i trwałości produktów, jak również fachowego doradztwa przy zakupie oraz profesjonalnego montażu. Nowa identyfikacja wizualna i sposób komunikacji pozwolą jeszcze lepiej zaakcentować cechy naszej marki.

Ostatnio Vetrex wymienił flotę transportową. Czy mógłby Pan o tym opowiedzieć?

W ostatnich miesiącach wymieniliśmy trzy czwarte naszej floty transportowej, czyli 9 z 12 samochodów ciężarowych. Są to bardzo nowoczesne pojazdy, wyposażone w zaawansowane systemy oraz rozwiązania do przewozu stolarki okiennej. Każdy z nowo nabytych samochodów marki Mercedes ma ładowność do 40 ton. Będą one dostarczać produkty zarówno w kraju, jak i zagranicę. Posiadanie własnej floty transportowej, szczególnie pojazdów o największej ładowności, jest istotne ze względu na przewożenie konstrukcji wielkogabarytowych.

Jakim zapleczem produkcyjnym, technologicznym i kadrowym dysponuje firma?

Fabryka Vetrex należy do najnowocześniejszych zakładów produkcyjnych w branży stolarki otworowej w Polsce. Jest ona wyposażona w pełni automatyczne linie do produkcji stolarki PVC. W 2017 roku własne laboratorium firmy wyposażono w komorę do badań stolarki otworowej, która pozwala na regularną weryfikację techniczną powstających w zakładzie produktów, a także pomaga w tworzeniu nowych systemów. Cały czas pracujemy nad wysoką jakością i efektywnością produkcji. Informatyzacja procesów produkcyjnych jest kluczowa.

Rozmowa z Pawłem Bielakiem, Prezesem Zarządu Vetrex

Zatrudniamy ponad 300 pracowników i jesteśmy jednym z istotnych pracodawców w regionie. Mamy wykwalifikowaną i zaangażowaną kadrę. Pracownikom oferujemy stabilne warunki zatrudnienia, szkolenia i różnego rodzaju benefity. Nasz zakład wyposażony jest w rozwiązania poprawiające ergonomię i bezpieczeństwo pracy.

Jakie są plany firmy na przyszłość?

Planujemy dalsze poszerzanie i udoskonalanie portfolio poprzez wprowadzanie na rynek nowych, innowacyjnych produktów. Jednocześnie będziemy umacniać współpracę z naszymi partnerami biznesowymi, a tam, gdzie to będzie potrzebne, również dalej poszerzać sieć punktów sprzedaży.

INFORMACJE O PREZESIE ZARZĄDU VETREX

 

Paweł Bielak - Prezes Zarządu Vetrex

Z początkiem stycznia 2019 roku Paweł Bielak został powołany na stanowisko Prezesa Zarządu Vetrex. Przez ostatnie 6 lat zarządzał firmą Inwido Polska S.A., która odpowiada za sprzedaż produktów marki Sokółka Okna i Drzwi. Swoje doświadczenie menadżerskie zdobywał również w takich firmach jak Papyrus czy Kappa Warsaw, gdzie pełnił funkcję Dyrektora Zarządzającego. Jest absolwentem wydziału ekonomicznego Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu i studiów MBA na Nottingham Trent University.

 

 

źródło: VETREX - OKNO 4/2019

 

 
Najnowsze publikacje
Okna dwukolorowe – idealne rozwiązanie do kamienic i wspólnot mieszkaniowych
  • Okna dwukolorowe – idealne rozwiązanie do kamienic i wspólnot mieszkaniowych
  • W dobrym stylu – ogrodzenie Jaspis marki Plast-Met Systemy Ogrodzeniowe
  • Dom podczas urlopu
  • Guardian Glass uruchamia nowy coater w zakładzie produkcyjnym w Częstochowie
  • Przygotuj dom na ocieplenie klimatu
  • Reklama

    Rozmowa z Pawłem Bielakiem, Prezesem Zarządu Vetrex
  • Rozmowa z Pawłem Bielakiem, Prezesem Zarządu Vetrex
  • REVEAL – backstage, czyli jak powstał nowy, rewolucyjny produkt OknoPlus
  • Budynki mieszkalne coraz bardziej zielone Tomasz Szlązak, Prezes Zarządu Polskich Domów Drewnianych S.A.
  • Okna Premium stały się standardem
  • Okna w remoncie – potencjał rynku wtórnego
  • Zmiany cen materiałów dla budownictwa oraz domu i ogrodu w maju 2020 roku
– analiza PSB
  • Zmiany cen materiałów dla budownictwa oraz domu i ogrodu w maju 2020 roku – analiza PSB
  • Zmiany cen materiałów dla budownictwa oraz domu i ogrodu w kwietniu 2020 roku – analiza PSB
  • Zmiany cen materiałów dla budownictwa oraz domu i ogrodu w lutym 2020 roku – analiza PSB
  • Zmiany cen materiałów dla budownictwa oraz domu i ogrodu w listopadzie 2019 – analiza PSB
  • Do polskich okien i drzwi puka spowolnienie
  • Strefa partnera:

     
     

    Wydawnictwo bud media
    ul. Szajnochy 14 85-738 Bydgoszcz
    Tel: 534 536 958

    Copyright 1994-2020 Oknoserwis.pl Wszelkie prawa zastrzeżone.