Skip to main content

#wywiad


Jak Polacy kupują okna? Cena, opinie i energooszczędność kluczowe dla kupujących

 

Dla 39% inwestorów kluczowym kryterium wyboru okien pozostaje cena – wynika z raportu „Jak Polacy kupują okna? Edycja 2023” przygotowanego przez Centrum Analiz Branżowych. Jednocześnie Polacy coraz częściej zwracają uwagę na energooszczędność stolarki otworowej, co może się wiązać z poszukiwaniem oszczędności w domowym budżecie. Równie ciekawie prezentują się dane dotyczące powodów, dla których kupujemy nowe okna.

czytaj dalej

Polska kreuje trendy w stolarce budowlanej

 

Nie od dzisiaj stolarka „made in Poland” jest symbolem jakości. Wysoką klasę polskich marek działających w tej branży od lat obserwujemy na targach. - Teraz mimo wyzwań spowodowanych pandemią i wojną w Ukrainie, mamy szansę nie tylko na podtrzymanie pozycji lidera, ale także na wykorzystanie zupełnie nowych możliwości - przekonuje Mateusz Szymczak, dyrektor targów WinDoor-tech.

czytaj dalej

OknoPlus - od 25 lat dbamy o ciepło, ciszę i komfort klientów

 

Jak w ciągu ostatniego ćwierćwiecza zmieniała się branża okienna? Jak to jest kończyć 25 lat i czy istnieje recepta na to, by po tak długim czasie wciąż mieć energię do działania? Skąd brać pomysły na nowe rozwiązania oraz dlaczego o sukcesie decyduje dobra załoga? O jubileuszu marki opowiada Wacław Figiel, Prezes OknoPlus.

czytaj dalej

Nie będzie dramatu na budowach. Branży nie będzie potrzeba tylu pracowników

 

Prognozuje się, że luka kadrowa w branży budowlanej wynosi ok. 150 tys. osób. To efekt wojny na terytorium Ukrainy i odpływu mężczyzn, którzy zamiast budować w Polsce, walczą o swoją ojczyznę. Sektor będzie się zmagał z problemami, na które wpływa luka kadrowa oraz niestabilna sytuacja związana z dostępnością i cenami materiałów. To obniża skłonność do podejmowania ryzyka wśród podmiotów z branży. Jednak w perspektywie długoterminowej będzie to impuls do zmian. Zyska prefabrykacja, firmy mocniej postawią na automatyzację, co zmniejszy zapotrzebowanie na pracowników.

czytaj dalej

AWILUX - kierunki rozwoju wywiad z Rafałem Buczkiem Menadżerem Sprzedaży Polska

 

Głównym kierunkiem działania firmy AWILUX jest obecnie rozbudowa parku maszynowego i hal produkcyjnych, pod które późnym latem zeszłego roku zakupiliśmy działkę sąsiadującą z zakładem. Pierwsze działania związane z tą inwestycją rozpoczęliśmy już w okresie międzyświątecznym. Liczymy na to, że zwiększenie mocy produkcyjnych i efektywności oraz związane z tym pozyskanie nowych, wykwalifikowanych pracowników, pozwoli poszerzyć grono nowych klientów.

czytaj dalej