Podążamy w dobrym kierunku
Podążamy w dobrym kierunku

Rok 2011 był w grupie Deceuninck czasem przełomowych zmian. Jak z perspektywy Dyrektora Sprzedaży Deceuninck Polska można ocenić miniony rok?
To przede wszystkim czas wdrażania działań, które długoterminowo mają przynieść jak najlepsze efekty dla naszej firmy. Jeśli chodzi o wolumen sprzedaży, rok 2011 był lepszy od poprzedniego. Z jednej strony jest to zasługa rozwoju oferty produktowej, z drugiej natomiast rozwoju sprzedaży u naszych głównych Klientów oraz nawiązania współpracy z nowymi producentami. Widzimy też pierwsze wymierne efekty naszego zaangażowania w rynek inwestycji budowlanych. Okazuje się, że produkty budowlane w naszej ofercie są interesującą alternatywą dla architektów, a także inwestorów instytucjonalnych. Zauważamy również zdecydowany wzrost udziału serii Eforte w naszej sprzedaży profili do produkcji okien. Dzięki swoim wyjątkowym parametrom, a także naszym działaniom marketingowym, produkt ten zdobywa coraz większe uznanie na rynku. Cieszy nas to, gdyż Eforte jest systemem, na którego rozwój kładziemy ogromny nacisk. Podsumowując, myślę, że to był dobry rok dla Deceuninck Polska.
Jednak najważniejszy, można powiedzieć strategiczny z punktu widzenia całej organizacji, proces właśnie się rozpoczął – mam na myśli proces zmiany naszej marki z Deceuninck na Inoutic.


Czy to oznacza, że znany na polskim rynku ze swej solidności Deceuninck przestanie istnieć?

Deceuninck jest w Polsce obecny od wielu lat i zdołał wypracować sobie pozycję na rynku. Zgadzam się, że jest synonimem produktów i serwisu o bardzo dobrej jakości. Jakość była, jest i zawsze będzie naszym priorytetem, tym niemniej rynek potrzebuje bardziej dynamicznego podejmowania wyzwań, które przed nami stawia. Ale nie odcinamy się od historii – zawsze będziemy czerpać z naszych blisko dwudziestoletnich doświadczeń. Nie będziemy ukrywać naszych korzeni i samej nazwy Deceuninck, bo firma nazywać się będzie Inoutic/Deceuninck i będziemy używać zwrotu Inoutic – członek grupy Deceuninck.


Co w praktyce oznacza zmiana marki?
To przede wszystkim zmiana, która pozwoli nam uporządkować politykę produktową w oparciu o jedną, wspólną platformę Inoutic, obejmującą rozwijające się dynamicznie serie Arcade, Prestige i Eforte. Jedna platforma produktowa to znaczne ułatwienie produkcyjne, usprawnienie polityki magazynowej, szeroka i spójna paleta kolorów oraz kompatybilność poszczególnych serii. To kompleksowa oferta, która odpowiada rosnącym wymaganiom rynku i użytkowników: oparta o innowację i poziom technologii o najwyższych światowych standardach, zapewniająca swobodny dostęp do rynków eksportowych.


Jakie są perspektywy na przyszłe lata?
Mamy bardzo ambitne plany, a są nimi przede wszystkim większe niż obecnie udziały rynkowe. W tym celu będziemy dalej zacieśniać współpracę z naszymi kluczowymi klientami i wspierać ich działalność rynkową, a także konsekwentnie inwestować i wdrażać działania pozwalające nam być aktywnym graczem na rynku inwestycji. Będziemy rozwijać naszą komunikację marketingową, głównie w obszarze internetu, materiałów do punktów sprzedaży oraz materiałów informacyjnych, np. dla projektantów. Ponadto w ramach naszego koncernu zacieśniamy współpracę z innymi oddziałami firmy – po to, by czerpać jak najwięcej z doświadczeń, które pozwolą nam być jeszcze bardziej skutecznymi na trudnym i konkurencyjnym rynku.


Jak w te plany wpisuje się marka Inoutic?

Jesteśmy przekonani, że marka Inoutic to wielka szansa. Szansa rozwoju dla naszej organizacji. Szansa zdobycia stałej przewagi konkurencyjnej na rynku dla naszych klientów. Odświeżanie nie tylko naszego wizerunku, ale i sposobu działania naszej firmy, w tym wsparcie techniczne, szkoleniowe i marketingowe będą z pewnością działać na korzyść naszych klientów i nas również.
Dziękujemy za rozmowę.


Źródło: Inoutic News


Więcej tematów