Branża stolarki zatrudnia coraz więcej kobiet
Branża stolarki zatrudnia coraz więcej kobiet

Branże, które jeszcze kilka lat temu uznawane były za typowo męskie, zmieniają swoje oblicze. Coraz więcej kobiet zajmuje stanowiska w firmach, których działalność związana jest z budownictwem czy automotive. Najlepszym przykładem na lokalnym rynku jest Spółka Pilkington Polska, która została nagrodzona za zatrudnienie największej liczby kobiet wśród firm z branży stolarki.

Rynek pracy nieustannie zmienia się i ewoluuje. Nie dziwi więc, że stereotypy przestały dyktować rolę, jaką mają do odegrania kobiety i mężczyźni. Branże uznawane za typowo męskie zatrudniają dziś wiele kobiet, zarówno na stanowiskach podstawowych, jak i kierowniczych. Panie doskonale sprawdzają się w wielu rozmaitych profesjach, czyniąc m.in. branżę budowlaną czy dekarską miejscem swojej codziennej pracy i realizacji ambicji zawodowych. Pełnią przy tym szereg rozmaitych funkcji, od pierwszego kontaktu z klientem, przez skomplikowane prace projektowe, techniczne, montażowe, kontakty z dystrybutorami, po działania na rzecz wizerunku firmy.

Rosnące zaangażowanie kobiet oraz coraz większy ich udział w rozwoju branży budowlanej to pozytywny trend, który sprzyja różnorodności. To kierunek działań, którym świadomie podąża Spółka Pilkington Polska, laureat nagrody za zatrudnienie największej liczby kobiet wśród firm z branży w VII edycji programu „Kobiety Branży Stolarki 2023”. Obszar działania firmy zdaje się nie być środowiskiem stworzonym dla kobiet, jednak okazuje się, że to jedynie stereotyp. Panie coraz liczniej i coraz bardziej aktywnie zaznaczają tam swoją obecność. Blisko jedna trzecia pracowników NSG Group (właściciela marki Pilkington) to kobiety. 45% to pracownice biurowe, a 23% pracownice fizyczne, z czego aż 39 pań zajmuje stanowiska kierownicze lub dyrektorskie. Tylko w ubiegłym roku 167 kobiet dołączyło do organizacji w Polsce, a ich średni staż w firmie to blisko 8 lat.

Magdalena Skoczyńska od przeszło 20 lat spełnia się zawodowo w Pilkington Polska również została nagrodzona w plebiscycie „Kobiety Branży Stolarki 2023”. To inicjatywa, która prezentuje na szerokim forum wyjątkowe kobiety związane z branżą stolarki budowlanej. Głównym celem plebiscytu jest wskazanie nadzwyczajnych, godnych rozpropagowania i naśladowania kobiet w branży zdominowanej przez mężczyzn, które wnoszą do niej ciepło, odwagę i kreatywność. Nagroda dla Magdaleny Skoczyńskiej stanowi uhonorowanie jej doświadczenia, aktywności zawodowej i determinacji we wdrażaniu innowacyjnych rozwiązań, które w znacznym stopniu przyczyniły się do rozwoju firmy.

- Moje motto życiowe to "Carpe Diem” oraz „Jeśli potrafisz o czymś marzyć, potrafisz tego także dokonać”. Uważam, że nie ma projektów, których nie da się zrealizować. Trzeba wykorzystać wiedzę i doświadczenie, wdrożyć innowacyjne rozwiązania, a przede wszystkim wykazać się determinacją. To tytaniczna praca, ale przynosi efekty – mówi Magdalena Skoczyńska, Dyrektorka Sprzedaży Pilkington Polska Sp. z o.o.

Wiele artykułów prasowych i wyników badań wskazuje na to, że kobiety coraz częściej pracują w branży budowlanej, IT, transportowej czy technologicznej i odnoszą tam sukcesy. Wygląda na to, że tzw. szklany sufit pęka, a procentowy udział kobiet w branżach pozornie męskich stopniowo zmienia się, kształtując nowy rozkład sił na rynku pracy. Kobiety wychodzą z cienia i wspierają firmy własnym doświadczeniem, kwalifikacjami i świeżym spojrzeniem, efektem czego są zmiany, które śledzi się z przyjemnością.