Internetowe narzędzia w branży okiennej
Internetowe narzędzia w branży okiennej
Stosowanie e-narzędzi zwiększa zyski firm i ułatwia prowadzenie działalności klientom biznesowym

Usprawnienie produkcji oraz komunikacji z kontrahentami i pracownikami, monitoring realizacji zamówień, poprawa jakości, oszczędność czasu i pieniędzy – to tylko niektóre korzyści jakie daje stosowanie narzędzi internetowych w firmach naszej branży. Firma MAG Żaluzje Rolety z Dąbrowy Górniczej oraz jej partnerzy biznesowi, stosując autorską aplikację internetową, zwiększyli obroty nawet o kilkadziesiąt procent.

Wizyty u klientów, pomiary, dostawy, przygotowywanie ofert, zapewnienie jakości, rozliczanie pracowników i inne czasochłonne czynności to kluczowa część kosztów logistycznych ponoszonych przez firmy z branży. Gdy dodamy do tego opracowanie motywacyjnego systemu wynagrodzeń, kontrolę efektów pracy i bieżące określanie stanów magazynowych – okaże się, że skala kosztów organizacyjnych często stanowi o być lub nie być niejednej firmy. Firma MAG opracowała internetowe narzędzie pozwalające zarządzać wszystkimi tymi elementami sprzed ekranu laptopa. - Jest to najnowocześniejsze tego typu narzędzie wykorzystywane w naszej branży. Stosujemy i udoskonalamy je od czterech lat. Udało się to do tego stopnia, iż poważnie rozważamy sprzedaż systemu do innych przedsiębiorstw branży. – zapowiada Tomasz Grzegorz, dyrektor zarządzający MAG Żaluzje Rolety.

Jak to działa w firmie?
Każdy pracownik posiada kod kreskowy będący jego „elektronicznym podpisem”, a każdej czynności produkcyjnej przypisana jest konkretna liczba punktów. Zamówienia mają karty zleceń, na których pracownik po skończeniu czynności nakleja swój kod. Pozwala to na bieżące raportowanie postępów realizacji, a po zeskanowaniu kodów na automatyczne naliczenie załodze premii za wykonane zadania. Bez trudu można też identyfikować procesy w przedsiębiorstwie, co motywuje do zachowania najwyższych standardów.

Co dla kontrahentów?
System posiada kompletne dane dotyczące stanu magazynowego materiałów. Partner handlowy firmy MAG wyposażony w dostęp do aplikacji może w sprawny sposób obsłużyć swojego klienta, sporządzając wszystkie dokumenty handlowe (wyceny, oferty, zamówienia) z poziomu aplikacji. Posiada również aktualną informację o terminach realizacji, ewentualnych opóźnieniach produkycjnych spowodowanych np. sezonowością sprzedaży. Gdyby oczekiwany materiał był niedostępny aktualnie w magazynie system sprawdzi czas oczekiwania na jego sprowadzenie oraz termin wykonania produktu. Partner handlowy może także monitorować zamówienia, na bieżąco otrzymując mailem informacje o ich statusie. Dane wprowadzone w postaci oferty można z łatwościa przekształcić do zamówienia, oszczedzając własny czas oraz klienta, zwiększając tym samym znacząco poziom obsługi.

Dla partnerów handlowych ważna jest tez możliwość sprawnej wymiany informacji z dostawcą. To ograniczenie biurokracji i usprawnienie działania daje firmom stosującym aplikację MAG spore korzyści finansowe. - Stosuję aplikację MAG-a od kilku miesięcy, w tym czasie radykalnie zmniejszyła się liczba reklamacji i usprawnił się kontakt ze stałymi klientami. W efekcie zwiększyliśmy swoje obroty o ponad 72 %. Zdecydowanie przerosło to nasze oczekiwania, tym bardziej, że zapoznanie się z aplikacją nie trwało długo - mówi Emil Kocjan, właściciel olkuskiej firmy „Kemar”.

System nie zapomina
Korzystający z e-narzędzia kontrahenci dzięki dostępowi do historii zamówień mogą odszukać w historii swoich zamówień zlecenia sprzed kilku lat, i zaskoczyć własnych klientów szczegółową wiedzą na temat zamawianych uprzednio produktów. Takie indywidualne podejście do klienta znacząco wpływa na ocieplenie wizerunku punktu handlowego. Duża liczba szczegółów zamówienia uściślanych w systemie sprawia, iż znacząco obniża się ryzyko pomyłki. Dzięki zastosowaniu elektronicznych formularzy z kontrolą błędów znacząco zmnjiejsza ilość potencjalnych pomyłek - Z naszych analiz wynika, że stosowanie aplikacji wpłynęło na zwiększenie efektywności pracy, ograniczenie kosztów, wzrost obrotów i zainteresowania ze strony partnerów biznesowych. Jednak najbardziej zaskoczyło nas radykalne zmniejszenie ilości niezgodności produkcyjnych aż o 83% w porównaniu z analogicznym okresem poprzedzającym wdrożenie aplikacji - ocenia Tomasz Grzegorz. Przyczyna jest prosta: system eliminuje błędy wynikające z „ręcznego” trybu zamawiania produktów. - Dzięki intuicyjnej obsłudze oraz funkcjom ułatwiającyjm pracę załogi aplikacja stała się w naszej firmie kluczem do efektywnej pracy. Żaden z naszych doradców, który korzysatał już z programu nie wyobraża sobie już ponownej pracy w „trybie ręcznym”. – dodaje Tomasz Grzegorz.

Aplikacja MAGOO uznana za nowatorski i skuteczny system zarządzania jakością w firmie została nagrodzona w wielu konkursach uzyskując: Brązowe Godło Forum Jakości Quality International 2008 (nadawane przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości i Ministerstwo Rozwoju Regionalnego); a także tytuł Jakość Roku 2009. Stosowanie aplikacji pomogło też firmie MAG uzyskać tytuły Solidna Firma 2007, 2008, 2009 oraz Laur Klienta - Odkrycie Roku 2010.

Prezentacja obsługi aplikacji MAGOO dostępna jest na stronie www.magrolety.pl