Marka na rynku budowlanym po pandemii
Marka na rynku budowlanym po pandemii

Obserwując ruch w marketach budowlanych można odnieść wrażenie, że #koronawirus nie dotyczy tej branży. Czy jednak faktycznie producenci i dystrybutorzy materiałów budowlanych mogą spać spokojnie? Z pewnością nie, gdyż epidemia może dotknąć inwestycji budowlanych na każdym ich etapie. Przedłużające się procedury związane z rozpoczęciem nowych projektów, niepewność, ewentualne problemy kadrowe firm wykonawczych. Dodatkowo, widmo spowolnienia gospodarczego, wzrostu bezrobocia może przełożyć się zmniejszenie budżetów inwestycyjnych niektórych firm, jak i gospodarstw domowych. Z dużą pewnością część inwestorów może przesunąć w czasie zakup materiałów budowlanych. Tym samym wydłuży się czas na podjęcie decyzji o wyborze marki produktu.

Obecna sytuacja może z całą pewnością przełożyć się na wzrost świadomości marek wśród klientów – pod warunkiem, że producenci materiałów budowlanych dobrze ten czas wykorzystają. Jeśli upatrywać szans w trakcie trwającego kryzysu z pewnością jest to optymalny dla producentów budowlanych czas na tworzeniem relacji współpracy z wykonawcami i inwestorami. Nie można zapominać, że kupujący stają się coraz bardziej wyedukowani i świadomi w zakresie oczekiwań wobec produktów. Szukają obiektywnych opinii i rzeczowych komunikatów, dzięki którym mogą podjąć optymalną dla siebie decyzję zakupową pod względem jakości i ceny. 

Po pandemii nastąpi weryfikacja budowanej w tym trudnym okresie pozycji rynkowej i zaufania do marek. W tego typu strategię wpisuje się uznanie, jakim marka może się poszczycić, np.  osiągnięcia w rankingach produktów. Sygnatariuszami tej renomy są wykonawcy stosujący produkty różnych marek. Najważniejszym na polskim rynku rankingiem materiałów Budowlanych jest budowlana Marka Roku. Dzięki niezależnej formule i wiarygodnym danym klasyfikacja cieszy się uznaniem wśród samych wykonawców, jak i ich klientów. Aż 53% wykonawców poleca marki materiałów budowlanych nagrodzone tytułem Budowlanej Marki Roku[i] a  ponad połowa Polaków z pewnością wybrałaby produkt oznaczony logo BMR[ii].

W działaniach związanych z budowaniem pozycji rynkowej marki nieocenioną pomocą są również rzetelne badania. Raporty monitorujące renomę marki wśród wykonawców są składową projektu Budowlana Marka Roku. Pokazują one postrzeganie marki w szeregach czasowych, informują o pozycji konkurencji, mocnych graczach i wschodzących gwiazdach.

W 2020 roku projekt ma swoją 16. edycję. Ranking zostanie sformułowany dla 44 kategorii materiałów budowlanych. Zwycięzcy poszczycą się tytułami Złotych, Srebrnych i Brązowych Budowlanych Marek roku w poszczególnych segmentach produktowych. Marki cieszące się uznaniem wykonawców otrzymają tytuły Championów Roku, ogłoszona zostanie również marka ceniona przez wszystkich wykonawców. Laureaci zostaną uhonorowani podczas uroczystej Gali a wyniki będą komunikowan w prasie i Internecie. Uroczyste wydarzenie w hotelu Windsor w Jachrance poprowadzi wybitny aktor Cezary Pazura.

Polakom planującym budowę/remont polecamy śledzenie preferencji aktualnych na rynku i poznania wiarygodnych, cenionych produktów budowlanych. Producentów zapraszamy do wzięcia udziału w Rankingu i weryfikacji pozycji swoich marek.

Pełna lista kategorii, regulamin i formularz zgłoszeniowy dostępne są na stronie www.rankingmarekbudowlanych.pl

Kontakt w sprawie Rankingu
Agnieszka Wójcik-Zachorska, tel. kom.
695 004 600
e-mail: a.wojcik@asm-poland.com.pl  
ASM - Centrum Badań i Analiz Rynku Sp. z o.o.

99-301 Kutno, Ul. Grunwaldzka 5, tel. +48 (24) 355 77 00, faks +48 (24) 355 77 03

www.asm-poland.com.pl

 


[i] Badanie CATI, I kwartał 2019, N=1603

[ii] Badanie omniAM, lipiec 2019, N=1055