X Kongres Stolarki Polskiej pod znakiem rozwiązań SMART
X Kongres Stolarki Polskiej pod znakiem rozwiązań SMART

W dniach 23-24 maja w Hotelu Warszawianka w Jachrance odbył się X Kongres Stolarki Polskiej. Jubileuszowa odsłona organizowanego przez Związek POiD wydarzenia zgromadziła ponad 300 uczestników, którzy rozmawiali na temat najważniejszych zagadnień związanych z funkcjonowaniem rodzimej branży stolarki budowlanej. Wiodącym tematem obrad były rozwiązania SMART.

W X Kongresie Stolarki Polskiej licznie udział wzięli właściciele i przedstawiciele kadry zarządzającej firm z branży stolarki budowlanej oraz sektora budowlanego, reprezentanci instytucji branżowych, świata biznesu, nauki i dziennikarze. Kongres, jako wyjątkowa platforma wymiany wiedzy i doświadczeń, był doskonałą okazją do tego, aby wraz z najlepszymi ekspertami, podjąć dyskusję na temat głównych wyzwań, jakie stoją obecnie przed reprezentowaną przez Związek POiD branżą.

Nowoczesne rozwiązania napędzają rozwój branży

Program merytoryczny tegorocznej odsłony Kongresu Stolarki Polskiej tworzyły trzy bloki tematyczne: „Przemysł 4.0 w branży stolarki budowlanej”, „Stolarka SMART – przyszłość branży. Trendy światowe, producent – punkty handlowe, montaż” oraz „Jak sprzedawać więcej i drożej, gdy Twoim handlowcem staje się SMARTfon?”.

Czwarta rewolucja przemysłowa oraz elastyczne dopasowanie oferty do oczekiwań współczesnych odbiorców to zagadnienia, którymi „żyje” obecnie branża stolarki budowlanej w Polsce. W ramach dwóch pierwszych bloków X Kongresu Stolarki Polskiej tematy te omówione zostały zarówno z punktu widzenia produkcji, jak i wykorzystania nowoczesnych, SMART rozwiązań w codziennym funkcjonowaniu przedsiębiorstw. Dzięki wystąpieniom prelegentów, podczas pierwszego z paneli uczestnicy wydarzenia zapoznali się ze znaczeniem transformacji cyfrowej dla prowadzenia biznesu i wynikającymi z niej szansami oraz barierami rozwoju, a także poznali praktyczne przykłady wdrożeń rozwiązań Przemysłu 4.0 w polskich firmach produkcyjnych. Nie zabrakło również dyskusji na temat systemów wsparcia i narzędzi finansowych, z których korzystać mogą przedsiębiorcy zainteresowani wdrażaniem innowacji.

Pod znakiem rozwiązań SMART upłynęły także rozmowy prowadzone podczas drugiego bloku tematycznego Kongresu. Eksperci zaprezentowali tutaj rolę stolarki SMART w architekturze przyszłości, światowe trendy i ich wpływ na kształt rynku smart home, a także dobre praktyki z branży stolarki budowlanej, pokazując w ten sposób, jakie są korzyści dla klientów korzystających na co dzień z nowoczesnych produktów. Zwieńczenie bloku stanowiła dyskusja: „Jak kreować produkty przyszłości?”, w której paneliści, prezentując swoje odmienne doświadczenia, rozmawiali m.in. o tym, jak może wyglądać inteligentne sterowanie stolarki w przyszłości, jakie są perspektywy zastosowania technologii SMART w branży deweloperskiej oraz jak ważny w kontekście użycia nowoczesnych produktów jest ich prawidłowy montaż. Konkluzją rozmów było stwierdzenie, iż jesteśmy obecnie świadkami procesu, w którym tradycyjna stolarka staje się „cyberstolarką”, coraz szerzej wykorzystującą rozwiązania SMART.

SMARTfon handlowcem współczesnego producenta

Kontynuację zagadnień omawianych podczas dwóch pierwszych paneli, a także nawiązanie do tematów marketingowych prezentowanych podczas poprzednich odsłon wydarzenia, stanowił trzeci blok tematyczny, który poprowadził dr Łukasz Srokowski z Instytutu Millenials. Jego prelekcji towarzyszyły przygotowane w formie video-wywiadów, wypowiedzi wybranych szefów sprzedaży i marketingu, a także sprzedawców znanych polskich i światowych marek z różnych branż.

Panel przyciągnął liczne grono uczestników, którzy aktywnie uczestniczyli w prelekcji, „na żywo” odpowiadając na pytania z ankiety z użyciem specjalnej aplikacji. W ramach bloku omawiano m.in. to, jak narzędzia cyfrowe wychowały nowe pokolenia klientów, jak dopasować do nich działania sprzedażowe przedsiębiorstwa i czy w procesie sprzedaży ważniejsze są emocje czy też aspekty techniczne wyrobów.

Uroczysta Gala pełna branżowych wyróżnień

Podczas Kongresu odbyła się uroczysta Gala, która była doskonałą okazją do uhonorowania osób i firm szczególnie zasłużonych dla funkcjonowania Związku POiD oraz rozwoju branży. Po raz siódmy w historii wręczono Orły Polskiej Stolarki. W kategorii „Wyróżnienie Zarządu Związku POiD” ta prestiżowa nagroda trafiła do firm: KARO OKNA DREWNIANE i Soudal. Nie mogło  zabraknąć również Orła Polskiej Stolarki od Dziennikarzy, w tym roku w kategorii: „Firma Zaangażowana Społecznie”. Wyróżnienia za zaangażowanie z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu otrzymały trzy firmy: FAKRO, KRISPOL i WIŚNIOWSKI. Spośród nich, w finałowym etapie najwięcej głosów dziennikarzy zdobyła firma WIŚNIOWSKI, która odebrała statuetkę Orła Polskiej Stolarki. Podczas Gali zaszczytny tytuł Członka Honorowego Związku POiD przyznano Wojciechowi Klimasowi – twórcy sukcesu firmy Klimas Wkręt-met, wybitnemu przedstawicielowi środowiska budowlanego w Polsce. Z okazji jubileuszowej odsłony Kongresu Stolarki Polskiej, Związek POiD uhonorował również Partnerów dotychczasowych edycji wydarzenia, którzy otrzymali specjalne statuetki Orłów Polskiej Stolarki. Tradycyjnie wręczono także certyfikaty dla firm członkowskich Związku POiD.

Kongres Stolarki Polskiej – tu tworzy się przyszłość

Udział w kolejnych odsłonach Kongresu Stolarki Polskiej to nie tylko możliwość wymiany wiedzy i wzajemnych doświadczeń, lecz także niepowtarzalna okazja do integracji środowiska, nieformalnych rozmów oraz nawiązania, często bezcennych, kontaktów biznesowych. Tak było i tym razem –  w zgodnej opinii uczestników, jubileuszowy Kongres Stolarki Polskiej był wyjątkowym, stojącym na wysokim poziomie organizacyjnym i merytorycznym wydarzeniem, które pokazuje siłę branży i na długo, pozytywnie zapisze się w jej historii. Stanowi to doskonałe potwierdzenie renomy Kongresu, jako spotkania, na którym w gronie liderów tworzy się przyszłość reprezentowanego przez Związek POiD sektora stolarki budowlanej.

Już wkrótce na stronie internetowej Związku POiD, na kanale POiD w serwisie YouTube oraz na stronie internetowej: https://kongres.poid.eu udostępniona zostanie filmowa relacja z X Kongresu Stolarki Polskiej.

Związek POiD już teraz zaprasza do udziału w XI Kongresie Stolarki Polskiej, który odbędzie się w dniach 28-29 maja 2020 roku w DoubleTree by Hilton Hotel & Conference Centre Warsaw****.

***

Partnerami Strategicznymi X Kongresu Stolarki Polskiej były firmy: Somfy, WIŚNIOWSKI. Partnerzy Główni wydarzenia to firmy: Aereco, AIB, FAKRO, Fimtec-Polska, Grupa MTP, Klimas Wkręt-met, PORTA DRZWI. Partnerami Wspierającymi Kongresu były firmy: elumatec, Reynaers Aluminium, Soudal.

Patronat Honorowy nad X Kongresem Stolarki Polskiej sprawowały: Ministerstwo Inwestycji  i Rozwoju, Ministerstwo Przedsiębiorczości i Technologii.

Patroni Merytoryczni X Kongresu Stolarki Polskiej to: Akademia Leona Koźmińskiego, ICAN Institute, Polska Izba Gospodarcza Zaawansowanych Technologii IZTECH, Polski Związek Firm Deweloperskich, Stowarzyszenie Architektów Polskich SARP.

Partnerem Logistycznym była Grupa Auto Wimar-Autoryzowane serwisy i salony Skody.

Wydarzenie zostało również objęte patronatem medialnym redakcji: Architektura&Biznes, Budujemy Dom, Builder, domszytynamiare.pl, Ekspert Budowlany, Forum Nowoczesnego Budownictwa, Harvard Business Review Polska, Informator Budowlany Murator, Kwartalnik OKNO, Ładny Dom, Materiały Budowlane, Monter Stolarki, Murator, muratorplus.pl, obud.pl, okna21.pl, oknonet.pl, Profiokno, Przegląd Budowlany, RBT Magazyn, Rynek Inwestycji, Świat Szkła.

***

Somfy to światowy projektant i lider w zakresie systemów inteligentnego sterowania i automatyki do osłon okiennych oraz bram w budynkach mieszkalnych i komercyjnych. Firma od lat opracowuje rozwiązania, które łączą ze sobą jednym systemem różne urządzenia, zmieniając domy na całym świecie w komfortowe i bezpieczne budynki w wersji smart z możliwością sterowania głosowego.

Somfy powstała w 1969 roku w Cluses we Francji. Międzynarodowy zasięg działalności obejmuje 160 oddziałów w 60 krajach na całym świecie. W Polsce firma działa od ponad 20 lat. W warszawskiej siedzibie przy ul. Marywilskiej znajdują się nowo otwarte: salon pokazowy Happy Home Somfy z flagowymi rozwiązaniami producenta i Somfy School, czyli nowoczesne centrum szkoleniowe dla instalatorów.

***

WIŚNIOWSKI to jedna z najdynamiczniej rozwijających się marek w branży budowlanej. Jako czołowy producent bram, okien, drzwi i ogrodzeń stosuje strategię dostarczania produktów o najwyższej jakości opartej na innowacyjnych rozwiązaniach technologicznych. Od początków działalności WIŚNIOWSKI skupia się nie tylko na czysto praktycznych aspektach produktów. Trzy dekady funkcjonowania przedsiębiorstwa to również ewolucja spojrzenia na design i stylistykę. Piękno jest więc w produktach marki WIŚNIOWSKI kolejną funkcją, tak potrzebną współczesnym klientom. Stąd decyzja o stworzeniu kolekcji bram, okien, drzwi i ogrodzeń w jednym designie – Home Inclusive 2.0, a także rozwijaniu palety wzorów, kolorów i struktur. Wszystko to w myśl zasady, którą firma WIŚNIOWSKI stosuje od początku swojego istnienia: „produkt luksusowy to taki, który spełnia wszystkie – dosłownie wszystkie - oczekiwania klienta”. Najwyższa jakość wykonania produktów gwarantuje komfortowe i bezpieczne użytkowanie przez długie lata. 

 

źródło: POiD