Francuzi chcą kupować polskie okna i drzwi
Francuzi chcą kupować polskie okna i drzwi

DAKO, nowosądecki producent stolarki otworowej, od 8 lat eksportuje swoje wyroby nad Sekwanę. W 2014 roku firma uznana została za najlepszego polskiego eksportera do Francji. Dynamiczny wzrost liczby placówek handlowych, rozbudowane działania marketingowe oraz zacieśnianie współpracy z dotychczasowymi partnerami biznesowymi przyniosły dobre efekty sprzedażowe także w bieżącym roku. 

Zakład produkcyjny DAKO w Nowym Sączu
Fot. DAKO

 

Na rynkach eksportowych DAKO aktywne jest od 12 lat. Produkowane w nowoczesnym parku maszynowym okna, drzwi, bramy garażowe oraz rolety, firma sprzedaje pod własną marką, zarówno w kraju, jak i za granicą. Obszar eksportu wyrobów DAKO obejmuje całą Europę, a także odległe rynki, takie jak meksykański czy japoński. - Wejście na rynki zagraniczne w momencie dynamicznego rozwoju w Polsce było strategiczną decyzją, która pozwoliła nam wykorzystać posiadany potencjał: długofalową wizję rozwoju marki, śmiały, lojalny zespół pracowników, gotów do tego, aby ją realizować oraz możliwości technologiczne i produktowe – mówi Jerzy Studziński, Prezes Zarządu Fabryki Okien DAKO.

Liczy się zespół

Jerzy Studziński, Prezes Zarządu Fabryki Okien DAKO

Fot. DAKO

 

Nad opracowywaniem strategii sprzedażowych oraz pozyskiwaniem nowych klientów na rynkach zagranicznych pracuje ponad 40 osób z Działu Eksportu DAKO. - Zależy nam, aby pracownicy naszego działu mogli swobodnie kontaktować się z zagranicznymi partnerami, dlatego zwracamy szczególną uwagę na znajomość języków obcych oraz zatrudniamy rodowitych mieszkańców poszczególnych krajów, do których dystrybuujemy nasze produkty – mówi Joanna Ogorzałek, Dyrektor Działu Eksportu. Tylko do obsługi samego rynku francuskiego DAKO zatrudnia 20 osób. 
 

Kierunek rozwoju: eksport

Połowa sprzedawanych przez DAKO produktów trafia na rynki zagraniczne. W stosunku do ubiegłego roku, firma odnotowała 40-procentowy wzrost sprzedaży eksportowej prestiżowych konstrukcji z aluminium. Segmentem wyrobów, które coraz chętniej wybierają zagraniczni klienci, są także drewniane okna i drzwi DAKO. – Francja to jeden z naszych kluczowych rynków zbytu. Prowadzone dotychczas działania sprzedażowe zostały docenione przez Wydział Promocji Handlu i Inwestycji Ambasady RP w Paryżu. W 2014 roku, z rąk Ambasadora Tomasza Orłowskiego, odebraliśmy tytuł najlepszego polskiego eksportera w branży stolarki okienno-drzwiowej. Wówczas poziom sprzedaży na rynek francuski wyniósł około 30% ogólnej sprzedaży eksportu DAKO. W tym roku spodziewamy się dalszego wzrostu sprzedaży - mówi Karolina Kaczor, Dyrektor Sprzedaży na rynek francuski z DAKO.

Linia produkcyjna wyrobów z PVC
Fot. DAKO


Zrozumienie potrzeb kluczem do sukcesu

Do najważniejszych wyzwań stojących przed pracownikami Działu Eksportu DAKO należy zrozumienie specyfiki poszczególnych rynków i dostosowanie oferty oraz kanałów dystrybucji do potrzeb zagranicznych klientów.  Okazuje się bowiem, że w niektórych krajach klienci najchętniej kupują drzwi czy okna w dużych sieciach handlowych, w innych z kolei zauważalny jest rosnący udział sprzedaży przez Internet. Różne są też upodobania estetyczne mieszkańców poszczególnych części świata – w odróżnieniu od polskich inwestorów, niemieccy klienci rzadko decydują się na zakup stolarki w drewnopodobnych kolorach, z kolei Skandynawowie tradycyjnie najczęściej kupują na wyroby w białym kolorze. - Rozwiązania typowe dla rynku francuskiego to przede wszystkim okna renowacyjne. Są one wyposażone w specjalne skrzydełko pozwalające na montaż nowego okna w ramie starego, które zostało usunięte. Popularne są również tzw. „monobloki” – okna w których rama posiada specjalne poszerzenie maskujące warstwę ocieplenia budynku – mówi Karolina Kaczor z DAKO. 


Produkcja wyrobów aluminiowych

Fot. DAKO

 

Francuscy inwestorzy coraz częściej zwracają też szczególną uwagę na walory wizualne drzwi i okien oraz dbają o idealne dopasowanie do siebie wszystkich elementów stolarki otworowej. By sprostać estetycznym oczekiwaniom klientów – nie tylko z Francji, ale z całej Europy - DAKO wprowadziło do oferty innowacyjną linię produktów HarmonyLine. - W ramach tej linii okna, drzwi, rolety i bramy DAKO są projektowane wspólnie. Dzięki temu wszystkie produkty są do siebie wizualnie dopasowane, a klienci otrzymują gwarancję harmonijnego i unikatowego wyglądu elewacji obiektu – mówi Prezes Zarządu Fabryki Okien DAKO. Kompozycje HarmonyLine są dostępne na wszystkich rynkach, jednak są one dostosowywane do preferencji estetycznych klientów w poszczególnych krajach.

Kolekcja HarmonyLine to projektowane wspólnie drzwi, okna, bramy garażowe i rolety – dla zachowania spójnego wyglądu elewacji

Fot. DAKO

 

Szerokie perspektywy

Stoisko wystawowe DAKO na targach Batimat w Paryżu

 

Francja to kraj, który z pewnością będzie jednym z najważniejszych miejsc na mapie zagranicznych rynków eksplorowanych w najbliższych latach przez DAKO. Dotychczasowe działania promocyjne firmy skierowane na ten rynek obejmowały uczestnictwo w branżowych targach oraz promocję w prasie i Internecie. Rosnące zainteresowanie tamtejszych inwestorów produktami DAKO stało się też przyczynkiem do wyemitowania w popularnym programie Capital obszernego materiału prezentującego firmę i proces produkcji okien i drzwi. Wcześniej, w 2011, obszerny reportaż o DAKO wyemitowano na kanale France 5 w ramach cyklu Achetez malin achetez Europeen. – W tym roku znaczącym wydarzeniem dla DAKO będzie uczestnictwo w Międzynarodowych Targach Budowlanych Batimat, które odbędą się na początku listopada w Paryżu – mówi Karolina Kaczor.  Firma planuje też wzmocnić swoją obecność we francuskich mediach, także tych ogólnokrajowych, poprzez rozbudowane akcje reklamowe. – Najistotniejsze pozostaje dla nas budowanie wizji marki DAKO jako solidnego partnera biznesowego, dostarczającego swoim klientom wyroby doskonałej jakości i wsłuchującego się w ich potrzeby. Stąd też, od 25 września do 2 października, w całej Francji odbywają się konferencje szkoleniowe dla francuskich Partnerów Handlowych, podczas których prezentowane są informacje dotyczące wizji rozwoju marki DAKO oraz nowych rozwiązań wdrażanych przez DAKO. Skupiamy się także na zacieśnianiu współpracy z naszymi dotychczasowymi kontrahentami oraz poszukujemy nowych partnerów biznesowych  – dodaje przedstawicielka DAKO. 

 

źródło: DAKO