Somfy - czas na zmiany
Somfy - czas na zmiany

Rozwój w segmencie domów inteligentnych, ale też większa rozpoznawalność marki i dotarcie do jak największej liczby potencjalnych klientów m.in. przez ściślejszą współpracę z architektami – to tylko niektóre kierunki rozwoju planowane na 2015 rok w polskim oddziale Somfy, światowego projektanta i lidera w zakresie automatyki osłon wewnętrznych i zewnętrznych, bram oraz kontroli dostępu do budynków.  

Efektem tego są znaczące zmiany w polskim kierownictwie spółki i trzy nowe nominacje, co  w dalszej perspektywie  ma wpłynąć na utrzymanie dotychczasowego tempa wzrostu sprzedaży w przyszłości, ale i pozyskanie nowych rynków zbytu.  
Ubiegły, 2014 rok, należał do Somfy zarówno pod względem biznesowym jak finansowym: kolejny rok z rzędu zanotowano wzrost sprzedaży o 17 procent, w małopolskich Niepołomicach otwarto fabrykę, która docelowo ma zatrudniać nawet 800 osób (to druga zagraniczna inwestycja w Polsce po Amazonie w ub. roku), a w polskim oddziale Somfy we wrześniu stery objął Radosław Borkowski, dotychczasowy dyrektor handlowy w spółce. 

Zmiana szefa po 13 latach pociągnęła za sobą kolejne. Jeszcze w 2014 roku na funkcję dyrektora handlowego powołany został Daniel Kwapich. 

- Dzisiaj podstawą sukcesu w naszej branży jest dotarcie do klienta już na jak najwcześniejszym etapie, najlepiej projektowania, bo dużo łatwiej i taniej jest zainstalować niektóre rozwiązania na etapie budowy niż w już gotowym budynku – podkreśla Radosław Borkowski. 

Dyrektor polskiego oddziału Somfy od początku zapowiadał, że zamierza większą uwagę skierować na dział handlowy oraz większą współpracę z branżą developerów, instalatorów i architektów, którzy najczęściej mają do czynienia z inwestorami indywidualnymi i to już na etapie projektowania budynków, etapu kluczowego dla ewentualnego instalowania systemów tzw. domów inteligentnych.

W efekcie w pierwszym kwartale 2015 roku na stanowisko Bussines Developera powołany został Waldemar Niedziela, do którego obowiązków należeć będzie nawiązanie współpracy zarówno z developerami - budującymi na lokalnych rynkach jak i biurami projektowymi szukającymi nowych rozwiązań w dziedzinie technik przesłonowych.  
Zespół powiększył się też o nowych managerów. : Piotr Bębenista, powołany został na stanowisko Key Account Managera, a Dominik Szczepaniak, został nowym Access Sales Managerem. 

Ten pierwszy w Somfy odpowiadać będzie za budowanie relacji z klientami kluczowymi. Z kolei do zadań Dominika Szczepaniaka należeć będzie dalszy rozwój sprzedaży  związany z automatyką do bram oraz kontrolą dostępu (alarmy, wideodomofony). 

- Te zmiany służyć mają realizacji naszych planów. Te najbliższe związane są z rozwojem w dwóch kierunkach: Home Automation, czyli wszystko to, co związane jest z inteligentnym domem – dalszym rozwijaniem i popularyzacją tej technologii. Już na najbliższych targach R+T w Stuttgarcie (24-28 luty) zaprezentujemy szereg nowych produktów, w tym aktualizację naszego sztandarowego produktu TaHoma® oraz powiązaną z nią automatykę domową. Drugi kierunek rozwoju to technologia kontroli dostępu. Jeśli klient jest zainteresowany poszerzamy naszą ofertę o alarmy bezprzewodowe, wideodomofony, wszystkie te aplikacje będziemy oferować pod marką Somfy - podkreśla Radosław Borkowski.

źródło: Somfy