AFG zainwestuje 20 milionów złotych w rozwój Dobroplastu. W 2014 roku Dobroplast dostarczy na rynek milion okien.
AFG zainwestuje 20 milionów złotych w rozwój Dobroplastu. W 2014 roku Dobroplast dostarczy na rynek milion okien.

Szwajcarska firma AFG Arbonia-Forster-Holding AG, która w lutym 2013 roku kupiła polskiego producenta okien Dobroplast, zamierza w 2014 roku zainwestować w polską firmę 20 milionów złotych. Inwestycje obejmą technologie produkcji oraz rozwiązania w celu podniesienia jakości produktów i skrócenia czasu dostawy. Celem Dobroplastu na rok 2014 jest wyprodukowanie i dostarczenie miliona wysokiej jakości okien. Inwestycje pozwolą na dalszą ekspansję Dobroplastu: w tym roku został już otwarty nowy zakład produkcyjny w Lublinie. W najbliższym czasie siedziba główna w Zambrowie przeprowadzi się do nowego budynku biurowego, którego oficjalne otwarcie odbyło się 28 listopada 2013 roku.

 

Po powołaniu we wrześniu 2013 roku nowego zarządu Dobroplastu z Mariuszem Witkiem jako prezesem, AFG ujawnia plany strategiczne dla polskiej spółki. Celem Dobroplastu na rok 2014 jest wyprodukowanie miliona okien, o 15% więcej niż przewidywany wynik w 2013 roku. Ponad 30% produkcji skierowane będzie na rynki eksportowe. Aby to osiągnąć, 20 milionów złotych zostanie zainwestowanych w dalsze podniesienie konkurencyjności firmy, która posiada dwa zakłady produkcyjne - główny w Zambrowie, a także nowy w Lublinie, zlokalizowany w Specjalnej Strefie Ekonomicznej.

 

Większość środków zostanie przeznaczona na zakup nowoczesnych maszyn i urządzeń do ekstruzji PCV oraz produkcji szyb zespolonych od czołowych europejskich dostawców rozwiązań do produkcji okien. Nowe urządzenia trafią głównie do Zambrowa, a część pozwoli na zwiększenie zdolności produkcyjnej zakładu w Lublinie. Ponadto obecnie jest projektowany i przygotowywany do produkcji nowy system okuć do okien Dobroplastu marki Avantgarde. Dobroplast zakupi również nowe rozwiązania informatyczne wspierające zarządzanie sprzedażą i obsługę klientów.

 

Ponieważ w przyszłym roku spodziewamy się poprawy koniunktury na polskim rynku budowlanym, a przy tym systematycznie rozwijamy eksport, jest to dla Dobroplastu dobry moment na inwestycje w technologię produkcji i podjęcie wysiłku, aby udoskonalić działalność operacyjną” – powiedział Mariusz Witek, prezes zarządu Dobroplastu. „Przewagą konkurencyjną Dobroplastu był zawsze doskonały stosunek jakości do ceny dzięki nowoczesnym liniom produkcyjnym i efektywności. Dzięki AFG jesteśmy dzisiaj polską firmą ze szwajcarskim know-how. Łączymy najlepsze cechy polskiej przedsiębiorczości i konkurencyjności ze szwajcarskimi innowacjami”.

 

Dzięki zakupowi Dobroplastu, AFG awansowało na 3 miejsce wśród największych europejskich producentów okien i drzwi. Teraz możemy pójść dalej w ekspansji na rynkach Europy Wschodniej,

 

Niemiec i Skandynawii. Dlatego inwestujemy w przyszłość. Niedawno zaczęliśmy tworzyć nowe centra kompetencji w Szwajcarii i Słowacji, aby służyły wsparciem technologicznym wszystkim naszym jednostkom produkcyjnym” – powiedział Thomas Gerosa, członek zarządu AFG, dyrektor Działu Powłok Budynków, którego częścią jest Dobroplast.

 

28 listopada 2013 roku odbyło się uroczyste otwarcie nowego budynku biurowego w Starym Laskowcu koło Zambrowa, który będzie teraz siedzibą Dobroplastu. Dotychczasowa siedziba okazała się za mała, biorąc pod uwagę tempo rozwoju firmy w ostatnich latach i planowaną dalszą ekspansję. Nowy budynek biurowy, o powierzchni 2 200 metrów kwadratowych, pozwoli na lepszą organizację przepływu pracy, co przyczyni się do usprawnienia procesów i lepszej obsługi klientów.

 

źródło: Dobroplast