Natura  w parze z techniką na Schüco Open 2011
Natura w parze z techniką na Schüco Open 2011

Dwanaście gwiazd golfa w akcji i widowiskowe plenery Hubbelrath Golf Club w Düsseldorfie to krajobraz tegorocznego turnieju Schüco Open. W obecności ponad 20 tysięcznej widowni i 100 dziennikarzy ambasadorzy marki promowali zrównoważone technologie Schüco łączące ekologiczność z innowacyjnością.

Ian Poulter, tegoroczny zwycięzca Schüco Open i jeden z ambasadorów marki Schüco. Fot. Schüco

Trzecia edycja turnieju Schüco Open zgromadziła rekordową widownię 20500 fanów zielonego sportu, któremu patronuje marka Schüco. W największym turnieju golfa w Niemczech wzięły udział zarówno największe gwiazdy dyscypliny, takie jak Ian Poulter, Martin Kaymer, Geoff Oglivy czy Henrik Stenson, jak i młodzi zawodnicy stawiający pierwsze kroki na arenie zawodowców. Zwycięstwo odniósł brytyjski mistrz Ian Poulter z liczbą 67 uderzeń, jednak wszyscy zawodnicy pokazali grę na najwyższym poziomie. Swoimi postawami dowiedli, że wysoka precyzja i doskonała technika idą w parze z poszanowaniem natury. Jest to w pełni zgodne z kierunkiem rozwoju marki Schüco, która dostarcza nie tylko efektywnych energetycznie rozwiązań w zakresie nowoczesnych powłok budynków, lecz również zaawansowanych technologicznie systemów solarnych pozwalających pozyskiwać ekologicznie czystą energię.

Golfiści w ochronie środowiska
Turniej rozgrywany na naturalnych, trawiastych terenach Düsseldorfu pozwolił zgromadzonym przyjrzeć się pięknu natury i zarazem doznać czystych emocji sportowych. W tym roku święto golfa trwało dwa dni – w sobotę, 30 lipca, rozgrywano batalię w formule Matchplay, natomiast na niedzielę zaplanowano turniej drużynowy. W imprezie Schüco Open w formule Fourball-Bestball uczestniczyło 6 dwuosobowych zespołów, które miały do zaliczenia 9 dołków w malowniczych plenerach należących do Hubbelrath Golf Club. Atmosferę na polu golfowym tworzyły precyzja uderzeń, skupienie na celu i współpraca w jego osiąganiu. Firma Schüco, globalny dostawca kompletnych systemów do energooszczędnych powłok budynków i systemów solarnych pozyskujących energię, dostrzega związek pomiędzy golfem a zrównoważonym rozwojem technologii.

11 ambasadorów marki Schücowraz z Dyrektorem Zarządzającym Schüco International KG, Dirkiem U.Hindrichsem. Fot. Schüco

- Włączając się w sponsoring mistrzów golfa staramy się usunąć rozdźwięk pomiędzy naturą a technologią w świadomości ludzkiej. Jedyne, czego potrzeba do tego typu rozgrywek są piękne, naturalne plenery, dobry kij i oczywiście doskonała technika uderzenia. To samo robimy w Schüco – rozwijamy nasze przyszłościowe technologie w harmonii z naturą – powiedział Dirk U. Hindichs, Dyrektor Zarządzający koncernu Schüco KG.

Zaproszeni goście i 20500 fanów golfa podczas Schüco Open 2011. Fot. Schüco

Popularyzując wśród szerszej publiczności „zieloną” dyscyplinę sportu jaką jest golf, firma Schüco dąży do promowania ekologicznych rozwiązań w budownictwie. Precyzyjnie zaprojektowane, ciepłe i pasywne systemy fasadowe z serii Schüco FW, aluminiowa i tworzywowa stolarka okienna z linii Schüco AWS i Schüco Corona oraz drzwiowa z linii Schüco ADS i Schüco Corona pozwalają oszczędzać tradycyjne surowce energetyczne i ograniczać emisję dwutlenku węgla do atmosfery. W ramach programu Energy3, postulującego projektowanie budynków, które będą same w stanie zaspokoić większość własnego zapotrzebowania energię, firma Schüco rozwija wysokoefektywne systemy solarne, odpowiednie dla każdego budynku. Ich produkcja odbywa się przy minimalnym wykorzystaniu surowców i bez trujących pierwiastków, takich jak kadm czy ołów. Biorąc pod uwagę, że sektor budownictwa jest odpowiedzialny za jedną trzecią emisji CO2 w Europie i zużycie 45% zasobów światowej energii, oszczędzanie, magazynowanie i pozyskiwanie energii z nieodnawialnych źródeł to jedyny właściwy kierunek rozwoju współczesnego budownictwa.