Celem jest segment Premium
Celem jest segment Premium
Zgodnie z założeniami strategicznymi na rok 2010, podlaska firma produkująca stolarkę drewnianą Sokółka Okna i Drzwi SA, będąca częścią międzynarodowej grupy Inwido AB, rozpoczęła reorganizację struktur produkcyjnych.

Zarząd Sokółka Okna i Drzwi SA, spółki od początku lat 70-tych specjalizującej się w produkcji ekskluzywnej stolarki drewnianej oraz drewniano-aluminowej, podjął decyzję o zaprzestaniu produkcji tanich drzwi wewnętrznych płytowych.

Na podjęcie takiej decyzji wpłynął fakt, iż drzwi płytowe o niewygórowanej cenie rynkowej nie są produktem, który umożliwi nam realizację zamierzonych celów. Tego typu drzwi są produktem stricte masowym, oferowanym z reguły w niskiej cenie i dostępnym od ręki w marketach budowlanych. Jako firma od lat znana z produkcji wysokiej jakości stolarki budowlanej drewnianej nie jesteśmy zainteresowani tym segmentem rynku. - mówi Przemysław Cieszyński, prezes spółki.

Chcąc w pełni wykorzystać potencjał oraz prawie 40-letnie doświadczenie firmy, w dalszych działaniach będziemy świadomie koncentrować się na rozwoju sprzedaży w segmencie premium, co jest naszym priorytetowym celem. Chcemy w najbliższych miesiącach rozszerzyć ofertę o drzwi wewnętrzne drewniane ze średniej oraz wysokiej półki jakościowej i cenowej. Te zmiany idą w parze ze zmianami samych struktur produkcyjnych, a w konsekwencji także z planowanymi fluktuacjami kadrowymi - dodaje.

Prezes Cieszyński zaznacza, że produkty premium charakteryzują się najlepszym wkładem surowcowym oraz wysoką innowacyjnością rozwiązań. Znaczne poszerzenie parku maszynowego i zastosowanie nowych technologii wymuszają zmniejszenie obsady personalnej zatrudnionych osób.

Zarząd spółki potwierdza, iż zamierza dalej rozwijać sprzedaż krajową, bazując na swojej głównej domenie produktowej – oknach drewnianych i drewniano-aluminiowych. Z kolei produkcja ślusarki aluminiowej, jako oferta towarzysząca, zogniskuje się przede wszystkim na rynku deweloperskim. - Najcenniejszym kapitałem firmy - podsumuwuje prezes Cieszyński - jest wypracowane przez lata zaufanie do wywodzącej się z Podlasia marki. Zainicjowane przeobrażenia mają na celu utrzymanie pozycji lidera segmentu premium oraz umacnianie marki rozpoznawalnej jako znak produktów pozytywnie wyróżniających się na tle rynku stolarki budowlanej w Polsce.