Klasy patronackie „DOBRY MONTAŻ” odwiedziły fabryki KRISPOL we Wrześni
Klasy patronackie „DOBRY MONTAŻ” odwiedziły fabryki KRISPOL we Wrześni

Blisko 70 uczniów odwiedziło zakłady czołowego producenta stolarki otworowej firmy KRISPOL. Młodzi ludzie przygotowują się do zawodu montera stolarki budowlanej, profesji wspieranej przez związek Polskie Okna i Drzwi i kampanię Dobry Montaż.

Szkoły w Zbąszyniu, Wadowicach i Gdańsku to prężne funkcjonujące placówki edukacyjne, które śledzą trendy na rynku pracy i postanowiły uruchomić kierunki kształcące w zawodzie montera stolarki budowlanej. W kwietniu firmę KRISPOL odwiedzili uczniowie z tych szkół. Po hali produkcyjnej oprowadził młodzież Dyrektor Zakładu - Mariusz Polus. Uczniowie wzięli również udział w szkoleniu produktowym, a także montażowym. Dla niektórych była z nich była to pierwsza styczność z profesjonalnym montażem bramy garażowej. - Wiedza i praktyka, to na to stawiamy szkoląc partnerów na wydarzeniach sygnowanych logiem AKADEMII EKSPERTA, te same założenia przyświecały również projektowi dla szkół. Dobry Montaż to podstawa zadowolenia z produktu. Wierzymy, że to właśnie rozwój kompetencji zawodowych młodzieży będzie miał znaczący wpływ na jakość montażu stolarki w Polsce. Edukacja jest więc kluczowa – powiedział Marcin Garbaciak, szkoleniowiec z Akademii Eksperta.

Zapoznanie uczniów z cyklem produkcyjnym i zasadami LEAN miały za zadanie pokazać jak złożony jest proces produkcji. Zwiedzanie zakładu połączone ze sporą dawką wiedzy na szkoleniu teoretycznym – produktowym i praktycznym - montażowym, pozwoliły spojrzeć na pracę montera w sposób praktyczny i wykraczający poza książkową wiedzę, którą uczniowie zdobywają w murach szkoły.

            Zawód montera stolarki budowlanej został zakwalifikowany przez Ministerstwo Edukacji Narodowej jako nowa profesja w grudniu 2017 roku, wtedy został również wpisany na listę zawodów szkolnictwa wyższego. Nad podstawą programową i przygotowaniem materiałów edukacyjnych dla uczniów pracował cały sztab ekspertów z największych firm branżowych. –  Udział w tym projekcie jest nam szczególnie bliski, gdyż konstruktorzy z Działu Zarządzania Produktem aktywnie uczestniczyli w procesie tworzenia podręczników do nauki zawodu. Czujemy się więc odpowiedzialni za przyszłych ambasadorów Dobrego Montażu i chętnie gościliśmy ich w naszej Akademii. To ważny filar naszej strategii wysokiej jakości, której ostatnim elementem jest doskonały montaż – mówi Katarzyna Kozłowska, Marketing Manager KRISPOL. Jak pokazują badania, zapotrzebowanie na pracowników z tego sektora rośnie – zarówno w Polsce, jak i całej Europie, gdzie polska stolarka wiedzie prym.

 

źródło: Krispol