Za trzy dni odbędzie się VIII Kongres Stolarki Polskiej – najważniejsze w Polsce wydarzenie dedykowane rodzimej branży stolarki budowlanej. W ramach programu merytorycznego przewidziano dyskusję m.in. o sukcesji w firmach oraz nowoczesnych metodach dotarcia do klienta. Punktem kulminacyjnym spotkania będzie wypracowanie wspólnego stanowiska branży odnośnie dalszego obniżania współczynnika przenikalności cieplnej stolarki otworowej.
W tegorocznej odsłonie Kongresu udział weźmie około 300 osób. Będą to m.in. właściciele i przedstawiciele kadry zarządzającej firm z sektora stolarki budowlanej, reprezentanci świata biznesu, nauki i polityki oraz liczne grono dziennikarzy. Decyzje, które zapadną na Kongresie będą miały istotny wpływ na przyszłość branży, wytyczając kierunki jej dalszego rozwoju.
O perspektywie 2021
Dwudniowy harmonogram wydarzenia podzielono na trzy bloki tematyczne. Pierwszy z nich dotyczy zmian w zakresie współczynnika przenikalności cieplnej stolarki otworowej. Celem rozmów jest podjęcie ważnej, wiążącej decyzji stanowiącej głos całego środowiska odnośnie dalszego obniżania współczynnika przenikalności cieplnej stolarki otworowej. Do końca czerwca 2017 roku zostanie ona przekazana do Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa, jako oficjalne stanowisko branży.
W głosowaniu oraz formułowaniu treści wspólnej opinii, zostaną wzięte pod uwagę także wyniki ankiety na ten temat, przeprowadzonej wcześniej wśród producentów i dostawców stolarki budowlanej na zlecenie Związku POiD. W roli moderatora panelu wystąpi Marek Wielgo, Redaktor Naczelny portalu Muratorplus.pl. Pełna lista panelistów znajduje się na stronie Kongresu https://kongres.poid.eu/moderatorzy-i-panelisci/
O sukcesji i marketingu
Drugi blok tematyczny dotyczy sukcesji w firmach. Podczas tego panelu poruszone zostaną najtrudniejsze kwestie związane z podejmowaniem decyzji o przyszłości przedsiębiorstwa. Prelegenci, dzieląc się swoim doświadczeniem, podpowiedzą, jak przejść przez ten proces, by nie zaszkodzić firmie i jednocześnie zapewnić jej trwałość na kolejne lata. Moderatorem dyskusji będzie Dariusz Bednarski, Partner Zarządzający Departamentem Doradztwa, Grant Thornton. Podczas trzeciego panelu, który odbędzie się drugiego dnia Kongresu, znani i cenieni eksperci spróbują odpowiedzieć na pytanie o znaczenie cech praktycznych produktu w zestawieniu z ich aspektem wizualnym. Zostaną także przedstawione wyniki badania uwarunkowań decyzyjnych w zakresie preferencji wyboru określonych produktów stolarki otworowej przez inwestorów, a specjaliści ds. marketingu i komunikacji podpowiedzą, jak wyróżnić produkt za pomocą przekazów marketingowych, budując tym samym przewagę konkurencyjną. Blok ten poprowadzi dr Marek Borowiński, znany psycholog koloru, specjalista od visualmerchandisingu.
Pierwszy dzień debat zwieńczy uroczysta Gala, na której zostaną wręczone branżowe nagrody – Orły Polskiej Stolarki, Honorowe Członkostwo Związku POiD oraz specjalne wyróżnienia dla przedsiębiorstw zaangażowanych w kampanię edukacyjną „DOBRY MONTAŻ".
Szczegółowy program wydarzenia jest dostępny pod adresem: www.kongres.poid.eu
***
Partnerem Strategicznym VIII Kongresu Stolarki Polskiej jest firma PORTA KMI POLAND. Partnerzy Główni to: Aereco, AIB, FAKRO, Klimas Wkręt-met, Międzynarodowe Targi Poznańskie i Ponzio, zaś Partnerzy Wspierający: Elumatec, Roto i Soudal. Patronat Merytoryczny nad wydarzeniem sprawują: Akademia Leona Koźmińskiego, ASM-Centrum Badań i Analiz Rynku, Dolnośląska Agencja Energii
i Środowiska, Fundacja Firmy Rodzinne, Grant Thornton, Instytut Techniki Budowlanej, Polski Instytut Budownictwa Pasywnego i Energii Odnawialnej oraz Stowarzyszenie Nowoczesne Budynki. Kongres wspiera również liczne grono Patronów Medialnych.