Polska marka, która podbiła rynki Europy
Polska marka, która podbiła rynki Europy

Zwiększenie liczby zagranicznych punktów sprzedaży oraz obrotów finansowych, jubileusz 20-lecia istnienia firmy oraz liczne nagrody zdobyte w ubiegłym roku to tylko niektóre z czynników, świadczące o utrzymaniu przez podkrakowski OKNOPLAST pozycji lidera na polskim i europejskim rynku stolarki otworowej. Zarówno sukcesy biznesowe, jak i wzrost rozpoznawalności marki są dowodem na to, że największy polski eksporter okien PVC umocnił swoją rolę jako ambasador naszego kraju w Europie.

I. Mocna pozycja na rodzimym i zagranicznym rynkach

W 2014 roku Grupa OKNOPLAST wzmocniła swoją pozycję na polskim i zagranicznych rynkach, zwiększając sprzedaż do 480 mln zł. Przyczyniła się do tego rosnąca wartość eksportu produktów OKNOPLAST oraz zróżnicowanie oferty. Było to możliwe dzięki stworzeniu w 2013 r. roku dwóch nowych marek skierowanych do różnych segmentów rynku – ALUHAUS i WnD. 

Przez 20 lat działalności udało nam się stworzyć silną i rozpoznawalną markę w Polsce i Europie. Jakość oferowanych przez nas okien i drzwi jest wyróżnikiem OKNOPLAST na tle konkurencji, dzięki czemu już ponad 1,25 mln klientów zaufało naszej firmie. Rok ubiegły był dla nas dobrym rokiem. Zrealizowaliśmy swoje założenia z nadwyżką i realizujemy plany nowych inwestycji na kolejne lata – powiedział Mikołaj Placek, Prezes Zarządu OKNOPLAST.

II. Sukces na Półwyspie Apenińskim

Jednym z największych rynków eksportowych polskiego producenta okien PVC są Włochy. Za sprawą konsekwentnych działań, firma zbudowała tam bardzo silną pozycję – jest jednym z najchętniej wybieranych dostawców stolarki PVC, a rozpoznawalność logo OKNOPLAST wśród włoskiego społeczeństwa szacowane jest na 25 proc. W połowie marca br. podczas 7 edycji targów Made Expo w Mediolanie, Grupa OKNOPLAST zaprezentowała po raz kolejny kompleksową ofertę unikalnych produktów. Polska marka świetnie wykorzystała to wydarzenie nie tylko jako przestrzeń do pokazania swoich nowości, ale i jako sposób na bezpośrednie dotarcie do klienta. Gwarancją tego są za każdym razem goście specjalni. W tegorocznej edycji targów byli nimi zawodnicy Inter Mediolan: Lukas Podolski i Fredy Guarin. Poza gwiazdami włoskiego klubu piłkarskiego, którego Top Sponsorem jest OKNOPLAST, w wydarzeniu nie zabrakło również innych akcentów sportowych. Krzysztof Golonka – Mistrz Świata Trików Piłkarskich i finalista programu Mam Talent, od wielu lat zajmujący się profesjonalnie sztuką żonglersko-akrobatyczną, dał pokaz piłkarskiego freestyle.

III. Silna pozycja w Europie

Grupa OKNOPLAST należy do ścisłej czołówki producentów okien i drzwi z PVC w Europie. Obecnie – oprócz Polski –  firma prowadzi działalność na 9 rynkach: w Austrii, Czechach, Francji, Niemczech, Słowacji, Słowenii, Szwajcarii, we Włoszech i na Węgrzech. OKNOPLAST posiada już ponad 2000 zagranicznych salonów, z czego w samych Włoszech jest ich ponad 850.
Poza Włochami, firma mocno rozwija sprzedaż również na rynku francuskim, na którym liczba biur sprzedaży wzrosła w ubiegłym roku do 740 oraz niemieckim, gdzie posiada ponad 330 salonów. Grupa partnerów handlowych rośnie także na rynkach Europy Środkowo-Wschodniej, gdzie OKNOPLAST ma przeszło 150 punków sprzedaży. 
Swoją silną pozycję w Europie OKNOPLAST zawdzięcza m.in. produktom precyzyjnie dopasowanym do każdego z rynków. Przykładem takiego rozwiązania jest na przykład rama renowacyjna stosowana we Włoszech i Francji przy wymianie starych okien na nowe czy tzw. szyby bezpieczne, popularne na rynku niemieckim. Zgodnie z trendami panującymi na danych rynkach zróżnicowana jest również kolorystyka i wybór akcesoriów.

IV. Plany na przyszłość

Wartość eksportu Grupy OKNOPLAST to około 15% całego polskiego eksportu okien PVC. Udział eksportu w strukturze sprzedaży w 2014 roku wyniósł 70%, co czyni z nas największego polskiego eksportera pod względem wartości sprzedanych okien PVC. Plany Grupy OKNOPLAST na 2015 r. to obrót przekraczający 500 mln zł. – podkreślił Prezes Mikołaj Placek.

V. Sięganie po więcej

Przez ostatnie dwanaście miesięcy OKNOPLAST otrzymał kilka znaczących wyróżnień, których znaczenie podnosi prestiż marki na rynku polskim oraz rynkach zewnętrznych. Przedsiębiorstwo zarządzane przez Mikołaja Placka zostało nagrodzone między innymi w plebiscycie magazynu Brief 25/25 lat: marki dla Polski. Zaprezentowano w nim 25 polskich firm, które w ciągu ostatniego ćwierćwiecza najmocniej przyczyniły się do wzmocnienia wizerunku naszego kraju. Podkrakowski producent został również ponownie uhonorowany tytułem Created in Poland Superbrands, który przyznawany jest najsilniejszym pod względem wizerunku i najwyżej cenionym przez konsumentów markom obecnym na polskim rynku. Ponadto kapituła konkursu Teraz Polska w uznaniu wysokiej jakości wyróżnionych wcześniej produktów firmy potwierdziła ich prawo do posługiwania się znanym godłem. 

VI. Firma społecznie odpowiedzialna

W ubiegłym roku OKNOPLAST poza działalnością handlową kontynuował również udział w akcjach o charakterze społecznej odpowiedzialności biznesu, włączając się zarówno w przedsięwzięcia o charakterze ogólnopolskim, jak również wspierając lokalne inicjatywy. Przedsiębiorstwo po raz kolejny zostało oficjalnym partnerem kampanii Rak.To się leczy!, mającej na celu promocję profilaktyki nowotworowej poprzez ukazywanie pozytywnych przykładów walki z chorobą. Dodatkowo, firma miała swój wkład w otwarcie nowoczesnego domu dziecka stowarzyszenia SIEMACHA w Odporyszowie koło Tarnowa, gdzie dostarczyła energooszczędne okna i drzwi. 

 

źródło: OKNOPLAST