30 kwietnia w hotelu Intercontinental w Warszawie odbyła się konferencja prasowa firmy Hydro Building Systems, dostawcy wysokiej klasy systemów aluminiowych marki WICONA. W spotkaniu z dziennikarzami uczestniczyli m.in. Arnd Brinkmann prezes zarządu spółki, Tim Füldner, szef sprzedaży systemu Wicona oraz Leszek Stodolski, General Manager HBS w Polsce. Konferencja poświęcona była przede wszystkim podsumowaniu dotychczasowej działalności firmy na polskim rynku, a także zaprezentowaniu koncepcji rozszerzenia jej aktywności, planowanych kierunków rozwoju oraz oferty produktowej. Celem tych działań ma być umocnienie się marki WICONA w Polsce oraz ponowne zdobycie przez nią pozycji lidera w zakresie sprzedaży systemów fasadowych.
|
Marka Wicona została ponownie wprowadzona na polski rynek w 2005r. W ciągu minionych 3 lat firma HBS koncentrowała się na umacnianiu zaufania do marki u kontrahentów oraz systematycznym powiększaniu kręgu stałych klientów. Realizacja tychże celów została zakończona sukcesem - o rosnącej popularności systemów WICONA świadczą imponujące obiekty referencyjne, zlokalizowane nie tylko w Warszawie (np. Allianz, Topaz, Intercontinental), ale i w innych miastach. Wzrost zainteresowania zaawansowanymi systemami fasadowymi najwyższej jakości oraz obserwowany obecnie boom we wszystkich segmentach działania HBS to - jak podkreślił Leszek Stodolski - znakomity moment na rozszerzenie aktywności i postawienie przed sobą kolejnych wyzwań. -
Oferowane przez nas systemy WICONA cieszą się rosnącym zainteresowaniem, co jest efektem nie tylko ich wysokiej jakości, ale również szeregu usług dodatkowych, które proponujemy - podkreślił Leszek Stodolski -
To m.in. techniczne kompleksowe wsparcie i doradztwo wykonawców, terminowość dostaw, znakomity serwis.
Produkty marki WICONA są ekonomiczne, komfortowe w użytkowaniu, energooszczędne i przyjazne dla środowiska. A także - co jest bardzo ważne - tworzą elastyczny system, z niewielką liczbą pojedynczych elementów.
|
Aluminiowe systemy profili marki Wicona dzielą się na trzy główne grupy produktów – fasady (Wictec), okna (Wicline) i drzwi (Wicstyle). Wspólnym elementem jest system modularny Wicona Unisys, który gwarantuje oszczędność czasu przy procesach wykonawczych, jednocześnie oferując pełną elastyczność przy realizacji indywidualnych życzeń klientów. Konstrukcja modułowa umożliwia powtarzanie podstawowych kroków obróbki. Dodatkowo stosowane są standaryzowane pojedyncze elementy, takie same pod względem konstrukcyjnym dla wszystkich grup produktów (np. łączniki, uszczelki lub okucia), które można grupować w różnych kombinacjach i we wszystkich seriach. System okuć „Wicstar”, narzędzia do obróbki systemów Wicona „Wicpro” oraz pakiet oprogramowania „Wictop” dopełniają program produktów, tworząc kompletny pakiet dla wykonawcy. Silną stroną systemu Wicona jest to, że jest bardzo elastyczny i umożliwia realizację indywidualnych rozwiązań dopasowanych do obiektów. Unifikacja pojedynczych elementów i ich zastosowania w różnych produktach i generacjach produktów obniża koszty i zapewnia bezpieczeństwo procesów, minimalizuje czas i koszty montażu, zdecydowanie zwiększa dostępność poszczególnych elementów oraz umożliwia znaczącą redukcję stanu magazynowego, co również przekłada się na obniżenie kosztów.
|
Dodatkowym modułem w jednolitej koncepcji systemowej HBS jest techniczny portal informacyjny Wictip, zawierający wszelkie informacje o produktach, łącznie z atestami, normami, wyliczeniami statycznymi oraz dokumentacją do oznaczenia CE. Koncern proponuje również szkolenia, warsztaty, seminaria i kursy doszkalające.
Jednak - jak zaznaczył Tim Füldner, szef sprzedaży systemu Wicona - atutami firmy są także terminowość i krótki czas dostaw oraz innowacyjność oferowanego asortymentu. - Wszystkie produkty, wchodzące w skład oferty podstawowej, dostarczane są do naszych odbiorców z magazynu w Gerstungen - podkreślił Tim Füldner - W naszej koncepcji logistycznej przedkładamy duże magazyny centralne nad zdecentralizowane placówki magazynowe, gdyż pozwalają nam na bardzo szybkie realizowanie praktycznie każdego zlecenia. Optymalna lokalizacja centrum logistycznego Gerstungen w centralnej części Niemiec sprawia, że także do Polski zamówiony towar dociera bardzo szybko.
W ciągu najbliższych miesięcy HBS zamierza rozbudować polski oddział i trwale ugruntować na naszym rynku markę WICONA. Firma zamierza także wdrożyć zasadę promowania indywidualnych rozwiązań dla obiektów. - Na wszystkich naszych rynkach koncepcja ta stanowi długoterminową receptę na sukces i daje firmom zajmującym się konstrukcjami metalowymi możliwość odcięcia się od konkurencji - podkreślił Arnd Brinkmann prezes zarządu spółki - Jestem przekonany, że wśród fasad aluminiowych nie ma drugiego produktu o takim poziomie zaawansowania technicznego i równie wysokiej jakości jak marka Wicona. Dlatego jestem przekonany, że zrealizujemy nasze plany na najbliższe lata. W ciągu roku warszawski oddział planuje zbudowanie wykwalifikowanego teamu, który zadba o wsparcie techniczne i dystrybucję. Zintensyfikowane też zostaną działania skierowane do specjalistycznych kręgów odbiorców. Planowane są - organizowane wspólnie z partnerami Esco i Warema - seminaria i szkolenia, prezentujące produkty, systemy i rozwiązania marki WICONA.
Firma chce się skoncentrować najpierw na Warszawie i innych większych miastach. Długoterminowe plany zakładają jej obecność na całym obszarze kraju.