Grupa OKNOPLAST, czołowy producent stolarki PVC w Europie, zwiększyła w pierwszym półroczu 2014 r. swoją sprzedaż aż o 15% w stosunku do ubiegłego roku. Przyczyniła się do tego rosnąca wartość eksportu firmy oraz zróżnicowanie oferty produktowej, co było możliwe po utworzeniu w ubiegłym roku dwóch nowych marek skierowanych na różne segmenty rynku – ALUHAUS i WnD.
Mikołaj Placek Prezes OKNOPLAST
Fot. Oknoplast
Silna pozycja w Europie
Na tak dobre wyniki sprzedaży ma wpływ przede wszystkim silna pozycja spółki za granicą. W zeszłym roku obroty grupy OKNOPLAST wyniosły 450 mln zł, a wartość sprzedaży eksportowej osiągnęła kwotę 290 mln zł. Tym samym krakowski producent okien zdystansował następną w kolejności firmę z branży stolarki PVC, która w 2013 wyeksportowała okna za około 190 mln złotych. Wartość eksportu firmy to około 15% całego polskiego eksportu okien PVC. Pod tym względem firma OKNOPLAST jest zatem największym eksporterem w Polsce, a dzięki rosnącej reputacji na rynkach zagranicznych nie musi konkurować cenami z lokalnymi producentami (we Włoszech produkty OKNOPLAST są nawet o 10 proc. droższe niż włoskich producentów).
Międzynarodowa sieć sprzedaży
Tylko w ciągu ostatnich 12 miesięcy grupa otworzyła ponad 200 partnerskich salonów sprzedaży w Europie. Tym samym pod marką OKNOPLAST funkcjonuje już ponad 1800 zagranicznych salonów. Najwięcej jest ich we Włoszech – ponad 560. Rozpoznawalność logo OKNOPLAST wśród włoskiego społeczeństwa wynosi 25 proc. i nadal rośnie. Firma mocno rozwija również sprzedaż na rynku niemieckim, gdzie posiada 300 salonów oraz francuskim, na którym liczba biur sprzedaży wzrosła do 500. Liczba partnerów handlowych rośnie także na rynkach Europy Środkowo-Wschodniej, gdzie OKNOPLAST ma już 180 punków sprzedaży.
Odpowiedź na oczekiwania rynku
Znaczącym powodem zwiększenia dynamiki sprzedaży w stosunku rok do roku było poszerzenie oferty m.in. o stolarkę ALUHAUS i WnD, dzięki którym możliwe stało się pozyskanie klientów z nowych dla firmy segmentów rynku. ALUHAUS to 17 lat doświadczenia w produkcji stolarki Aluminium, bogate know-how i kadra wysoko wyspecjalizowanych konstruktorów. W pierwszym roku funkcjonowania firmy (2013) sprzedaż eksportowa wyniosła 65%. W tym roku już 75% obrotów tej marki ma stanowić eksport.
Dalszą segmentację rynku w Grupie OKNOPLAST, która wpłynęła na tak dynamiczny wzrost jej obrotów w pierwszym półroczu tego roku, umożliwiło nabycie majątku do produkcji okien PVC pod Łodzią, składającego się z dwóch tysięcy metrów kwadratowych hal produkcyjnych i utworzenie firmy WnD, produkującej okna z segmentu Premium. WnD to nowatorski projekt na rynku okiennym, czerpiący najlepsze wzorce od spółki matki – firmy OKNOPLAST. Od uruchomienia produkcji – we wrześniu 2012 roku – firma ta dynamicznie rozwija sieć sprzedaży na europejskich rynkach zbytu. Wszystko za sprawą odpowiednio skomponowanej oferty, dobranej pod gusta i specyficzne potrzeby klientów z różnych krajów. Firma ta łączy w sobie wysoką jakość w konkurencyjnych cenach. W swoim segmencie rynkowym WnD wyznacza wysokie standardy jakości, terminowości oraz najwyższy poziom obsługi klienta. Siedziba firmy WnD mieści się w Rąbieniu pod Łodzią. Tu zlokalizowane jest biuro oraz hale produkcyjne i magazyny o łącznej powierzchni ponad 13 000 m?. Moce produkcyjne WnD to 470 tysięcy okien rocznie.
Docenieni przez branżę i konsumentów
Wysoka jakość produktów oraz zaufanie klientów potwierdzają liczne nagrody przyznawane rokrocznie w prestiżowych konkursach branżowych. Sama marka OKNOPLAST znalazła się w elitarnym gronie marek o najlepszym wizerunku w oczach polskich konsumentów, potwierdzonym tytułem Superbrands 2013/2014. W tym roku otrzymała też tytuł Złotej Budowlanej Marki Roku, pozostając liderem na tle konkurencji pod względem marek najczęściej wybieranych przez polskie firmy wykonawcze w kategorii okna elewacyjne. Z kolei marka ALUHAUS została doceniona w konkursie Ekskluzywna Stolarka VIP za linię drzwi Elite o unikalnym designie i zaawansowanych technologiach.
źródło: OKNOPLAST Sp. z o.o.