Wymagania dotyczące rozwiązań stosowanych w halach produkcyjnych, logistycznych i magazynowych są coraz bardziej zróżnicowane. Obok sprawnego załadunku i rozładunku towarów oraz niezawodnych rozwiązań w zakresie ochrony przeciwpożarowej niezwykle istotne jest obecnie efektywne wykorzystanie energii.
W maju na targach CEMAT w Hanowerze firma Hörmann – znany producent bram przemysłowych i urządzeń techniki przeładunku – zaprezentowała inteligentne kompleksowe rozwiązania dla branży logistycznej.
Bramy 67 mm
Dużym zainteresowaniem cieszyła się nowa oferta bram przemysłowych z płytą o grubości 67 mm. Różne wersje tych bram są wykonane z profili o grubości 67 mm wyposażonych w przegrodę termiczną, co gwarantuje znakomitą izolacyjność cieplną. Najlepszą termoizolacyjność zapewniają bramy segmentowe SPU 67 Thermo, zbudowane z wypełnionych pianką poliuretanowych stalowych segmentowych. W bramach o wymiarach 5 x 5 metrów, w których zastosowano opcjonalny profil ThermoFrame, oddzielający termicznie ościeżnicę od murowanej ściany budynku, współczynnik przenikania ciepła U nie przekracza 0,51 W/(m??K). Dzięki temu bramy te znajdują zastosowanie w logistyce świeżych i mrożonych produktów, a także w innych typach hal logistycznych i magazynowych, gdzie szczególnie istotne jest zapewnienie wysokiej efektywności energetycznej.
Parcell-Walk
Spełnienia określonych wymogów związanych z zastosowaniem bram w stacjach przeładunkowych wymagają usługi przesyłania paczek. W tego typu centrach odbywa się zazwyczaj przeładunek zarówno samochodów ciężarowych i naczep wymiennych, jak i samochodów dostawczych do przewozu paczek. Sprawny i komfortowy przeładunek zapewnia w obu przypadkach specjalna konstrukcja firmy Hörmann - dzielona brama przemysłowa Parcel-Walk. Na targach CEMAT 2014 zaprezentowano jej działanie. Przed rozpoczęciem przeładunku samochodu ciężarowego lub kontenera wymiennego odłącza się od bramy dolny cokół segmentowy wraz z pomostem obsługowym i otwiera tylko górną część bramy. Podczas przeładunku personel swobodnie może poruszać się po pomoście obsługowym. Natomiast do obsługi samochodów dostawczych otwiera się całą bramę razem z cokołem.
Dzielona brama przemysłowa Parcel –Walk firmy Hörmann to jedyne na rynku rozwiązanie umożliwiające firmom zajmującym się spedycją paczek jednoczesny przeładunek samochodów ciężarowych i dostawczych w jednej i tej samej stacji przeładunkowej.
RFID
Zgodnie z tematem przewodnim targów CEMAT 2014: Smart - Integrated – Efficient, firma Hörmann zaprezentowała też rampy przeładunkowe ze zintegrowaną technologią RFID. To nowoczesne rozwiązanie wykorzystujące transponder i odbiornik pozwala na bezdotykową i niezawodną rejestrację ruchu towarów podczas za- i rozładunku, a także na automatyczne przesyłanie danych do systemu gospodarki towarowej. Dotychczasowa ewidencja towarów prowadzona manualnie jest zbędna. Firma Hörmann instaluje odbiorniki RFID bezpośrednio pod rampą przeładunkową, w bezpośredniej bliskości transpondera umieszczonego na europalecie. Pozwala to na odczyt i rejestrację wszystkich danych z dokumentów przewozowych.
Fot. 1
Bramy przemysłowe z płytą o grubości 67 mm firmy Hörmann – idealne do zastosowania w logistyce świeżych i mrożonych produktów oraz jako energooszczędne zamknięcia do różnego typu hal.
Fot. 2
Dzielona brama przemysłowa Parcel –Walk firmy Hörmann – umożliwia firmom zajmującym się spedycją paczek przeładunek samochodów ciężarowych i dostawczych w jednej stacji przeładunkowej.
Fot. 3
Rampy przeładunkowe Hörmann ze zintegrowaną technologią RFID – niezawodne przesyłanie danych podczas za- i rozładunku dzięki niewielkiej odległości między czytnikiem a transponderem.
źródło: Hörmann