Firma Oknoplast została sponsorem meczu charytatywnego pod hasłem „Wszyscy razem dla Simoncelliego”. Spotkanie było dedykowane Marco Simoncelliemu (SIC), włoskiemu motocykliście, który zginął w wypadku na torze w 2011 r. Na boisku naprzeciwko siebie stanęły dwie drużyny - Przyjaciele SIC, czyli sportowcy kontra piosenkarze. W wydarzeniu udział wzięły gwiazdy znane na całym świecie m.in. Alberto Tomba oraz Zuccero.
Rozgrywkę śledziło 10 000 osób, a dochód ze sprzedaży biletów przeznaczony został na budowę centrum opieki dziennej dla osób niepełnosprawnych w Coriano, gdzie dorastał Marco.
Marco Simoncelli był włoskim motocyklistą, który zginął w 2011 roku
w wypadku na drugim okrążeniu wyścigu o GP Malezji na torze Sepang. Mecz charytatywny odbył się w Parmie z inicjatywy dwóch organizacji Fundacji Marco Simoncelliego oraz la Nazionale Cantanti. Jego celem było wsparcie budowy centrum opieki dziennej dla osób niepełnosprawnych w Coriano, w prowincji Rimini, tam gdzie wychował się sportowiec.
Z jednej strony niezapomniane emocje, z drugiej szczytny cel, to czyni
to wydarzenie tak wyjątkowym. Jako firma z europejskiej czołówki,
z przyjemnością wspieramy takie inicjatywy – mówi Grzegorz Filipek, Dyrektor Marketingu z OKNOPLAST.
Mecz zakończył się wynikiem 4:2 dla Przyjaciół SIC. W tej rozgrywce jednak nie było przegranych. Dochód z imprezy zostanie przeznaczony na budowę ośrodka dla niepełnosprawnych.
OKNOPLAST od lat aktywnie angażuje się w działalność charytatywną. Firma wspiera m.in. Stowarzyszenie „U Siemachy”, finansując wakacje dla najmłodszych z Ośrodków Stowarzyszenia oraz przekazując środki na remonty potrzebnych pomieszczeń. OKNOPLAST to także ceniony mecenas sportu i sponsor znanych klubów takich jak Inter Mediolan, Borussia Dortmund, Olimpique Lyon.
Umacniając pozycję globalnie, możemy też pozwolić sobie na wiele działań filantropijnych na rynku lokalnym. Jesteśmy oficjalnym partnerem Akademii Sportu Progres pod patronatem Jerzego Dudka. Celem tego przedsięwzięcia poza szkoleniem sportowym dzieci i młodzieży, jest również kształtowanie charakterów podopiecznych. Poprzez taką pomoc spełniają się jednak nie tylko marzenia młodych talentów. Jerzy Dudek kiedyś przyznał, że poprzez niekomercyjny projekt AS Progres realizuje się swoje marzenie o prawdziwej akademii piłkarskiej. Także w OKNOPLAST, chcemy nie tylko umacniać markę, ale i dostarczać pięknych doznań sportowych – mówi Grzegorz Filipek z OKNOPLAST.
źródło: OKNOPLAST