FAKRO zostało laureatem konkursu „Acanthus Aureus" tegorocznych targów Budowlanych BUDMA 2011. Statuetką Złotego Akanta nagrodzono stoisko FAKRO uznając je za jedno z najlepiej zaprojektowanych i przygotowanych do realizacji strategii marketingowej firmy podczas targów. Kapituła konkursu zorganizowanego przez Międzynarodowe Targi Poznańskie doceniła oryginalność ekspozycji, uznając, że zastosowane rozwiązania architektoniczne i graficzne sprzyjają komunikacji z klientem, co w konsekwencji wpływa na pozytywny, innowacyjny wizerunek firmy.
- W tym roku stoisko FAKRO przyciągało zwiedzających nie tylko swoją oryginalnością, ale także funkcjonalnym sposobem prezentacji produktów – tłumaczy Dyrektor Marketingu FAKRO Polska Janusz Komurkiewicz. - Po raz pierwszy zrezygnowaliśmy z prezentowania naszych okien w otoczeniu pokryć dachowych, co stanowiło tradycyjny wystrój przygotowywanych przez nas ekspozycji w latach ubiegłych. Dachówki zostały zastąpione wielkoformatowymi wydrukami imitującymi różne rodzaje pokrycia. W ten sposób cała konstrukcja stoiska zyskała na lekkości, a produkty zostały lepiej wyeksponowane. Całość świetnie komponowała się z hasłem przewodnim naszej ekspozycji, „FAKRO – Energooszczędność – Funkcjonalność – Bezpieczeństwo, które oddawało najnowsze trendy i wartości kreowane przez naszą firmę.Największe zainteresowanie zwiedzających wzbudziło okno balkonowe FGH-V Galeria, które podczas tegorocznych targów zaprezentowano w wersji przygotowanej do produkcji. Ci, którzy przyszli obejrzeć wystawowy hit FAKRO koniecznie chcieli mieć zdjęcie przy dachowym balkonie. Produktem zainteresował się nawet patronujący tegorocznej BUDMIE minister infrastruktury Cezary Grabarczyk, który także skusił się na pamiątkową fotkę.
Dużą popularnością cieszyły się także inne produkty z najnowszej oferty handlowej FAKRO: ognioodporne schody strychowe LMF, okno obrotowe FTT Thermo, przeznaczone do budownictwa pasywnego oraz aluminiowo-tworzywowe w okleinie sosnowej.
W tegorocznej ekspozycji FAKRO nie zabrakło jubileuszowych akcentów związanych z 20-leciem firmy.
20-lecie firmy stało się także motywem przewodnim zorganizowanej przez FAKRO konferencji prasowej z udziałem blisko 60-ciu dziennikarzy prasy branżowej i opiniotwórczej. Była to okazja do przypomnienia historii przedsiębiorstwa i zaprezentowania jej osiągnięć w Polsce i na rynkach zagranicznych.
Imprezie targowej w Poznaniu towarzyszył sponsorowany przez FAKRO Kongres Polskiego Stowarzyszenia Dekarzy. Jego uzupełnienie stanowił pokaz sztuki dekarskiej. Na oczach widzów „mistrzowie dachów” montowali okna dachowe FAKRO, w zespoleniu z kolektorami słonecznymi. Swoją obecność na BUDMIE FAKRO zaznaczyło także swoim udziałem w projekcie promocyjnym Bud Show realizowanym przez kilkunastu wystawców, którzy wspólnie zbudowali inteligentny dom. Na jego dachu zamontowano okna Electro sterowane elektrycznie.
Ekspozycję FAKRO o łącznej powierzchnię 260 m² w ciągu kilku targowych dni obejrzało ponad 5 tys. zwiedzających.