XV Kongres Stolarki Polskiej napędza rozwój branży. Jaki będzie program wydarzenia?
XV Kongres Stolarki Polskiej napędza rozwój branży. Jaki będzie program wydarzenia?

Wpływ sytuacji geopolitycznej na rynek materiałów budowlanych, szanse i zagrożenia przyszłości, trwałe partnerstwo z siecią sprzedaży i marketing 360° – to kluczowe tematy XV Kongresu Stolarki Polskiej, organizowanego przez Związek POiD. Wydarzenie odbędzie się w dniach 22-23 maja 2025 roku w Hotelu Warszawianka w Jachrance. Zapraszamy do zapoznania się z programem i do udziału w Kongresie!

W tym roku tematem przewodnim Kongresu Stolarki Polskiej jest: Przyszłość branży – nowa era budownictwa, biznesu i technologii. Prowadzone w ramach czterech bloków tematycznych dyskusje z udziałem ekspertów i przedstawicieli firm zakończą się przyjęciem rezolucji kongresowej, która określi kluczowe działania Związku POiD w najbliższym czasie. Zgodnie z hasłem: „Wiedza, prestiż, kontakty”, Kongres będzie również doskonałą okazją do integracji branży.

Rejstracja na wydarzenie jest otwarta do 16 maja pod adresem: kongres.poid.eu/rejestracja/

Prezentujemy szczegółowy program XV Kongresu Stolarki Polskiej.

Makroekonomia – wpływ sytuacji geopolitycznej na rynek materiałów budowlanych

Jaka będzie przyszłość budownictwa w zmieniającym się otoczeniu makroekonomicznym? O tym opowie I blok tematyczny Kongresu, który rozpocznie się od prezentacji: „Polska gospodarka w liczbach”. W dalszej części bloku odbędzie się natomiast panel dyskusyjny z udziałem ekspertów i przedstawicieli branży. Jego uczestnicy porozmawiają m.in. o bieżącej sytuacji geopolitycznej, dostawach i dostępności materiałów budowlanych, regulacjach prawnych i polityce rządowej oraz współpracy międzynarodowej.

W I bloku tematycznym wystąpią: Paweł Dziekoński, Wiceprezes Zarządu Grupy FAKRO, dr Damian Kaźmierczak, Członek Zarządu i główny ekonomista Polskiego Związku Pracodawców Budownictwa, Krzysztof Kordulewski, Central European Business Development Leader, Adeo Groupe, prof. dr hab. Waldemar Rogowski, Dyrektor Instytutu Finansów, Korporacji i Inwestycji, Kierownik Zakładu Zarządzania Ryzykiem Szkoły Głównej Handlowej, Główny Analityk Grupy BIK i Patrycjusz Wyżga, dziennikarz, autor kanałów „Didaskalia” i „Horyzonty” na YouTube.

Branża – szanse i zagrożenia przyszłości

Rozwinięciem I bloku Kongresu będzie II blok tematyczny, zatytułowany: Branża – szanse i zagrożenia przyszłości. To kompleksowe spojrzenie na branżę stolarki budowlanej obejmujące m.in. analizę sektora mieszkaniowego w Polsce i Europie, potencjał remontowy i eksport stolarki otworowej. W ramach panelu dyskusyjnego eksperci porozmawiają o raportowaniu ESG, energooszczędności, fali renowacji i klasach energetycznych budynków, a także ograniczeniach urzędniczych i programach wspierających.

W II bloku tematycznym wystąpią: Krystyna Baran, Prezes Zarządu, WIŚNIOWSKI, Łukasz Luto, Prezes Zarządu PORTA KMI POLAND, Krzysztof Michalak, Szef Sprzedaży PL & CEE OKNOPLAST, Rafał Szefler, doradca Ministra Rozwoju i Technologii, Małgorzata Walczak-Gomuła, Prezes Zarządu ASM Research Solutions Strategy i Patrycjusz Wyżga, dziennikarz, autor kanałów „Didaskalia” i „Horyzonty” na YouTube.

Trwałe partnerstwo z siecią sprzedaży

Dystrybucja to kluczowe ogniwo między producentem, a klientem końcowym. Tego, jak utrzymać dostępność, konkurencyjność i wysoką jakośc obsługi w czasach galopujących zmian oraz jak w długim okresie budować trwałe partnerstwo z siecią sprzedaży dotyczyć będzie III blok tematyczny Kongresu. Podobnie jak w przypadku pozostałych bloków, jego zwieńczenie stanowi panel dyskusyjny z udziałem ekspertów.

W III bloku tematycznym wystąpią: Wojciech Herra, niezależny konsultant, ekspert w zakresie Zarządzania Lojalnością i Rozwoju Biznesu, Grzegorz Filipek, Członek Zarządu Grupy PSB Handel, oraz Grzegorz Ratajczak, Dyrektor Wykonawczy, Członek Zarządu KRISHOME.

Marketing 360°: Jak połączyć online z offline i wykorzystać potencjał tradycyjnych metod w erze cyfrowej?

Drugiego dnia Kongresu, 23 maja, odbędzie się IV blok poświęcony marketingowi. W ramach bloku uczestnicy wydarzenia dowiedzą się, jak połączyć online z offline, aby sprzedawać więcej i drożej oraz jak AI asymiluje się w biznesie z różnymi pokoleniami i w jaki sposób skutecznie to wykorzystać. Bardzo ciekawie zapowiada się również panel dyskusyjny, w którym omówione zostanie m.in. to, jak budować relacje z klientami w cyfrowym świecie oraz jak zmieniły się ścieżki zakupowe sprzedaży B2B i B2C.

W IV bloku tematycznym wystąpią: Dagmara Plata-Alf, Przewodnicząca Rady Marketingu i Transformacji Cyfrowej oraz wykładowca w Katedrze Marketingu Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie, Joanna Dec-Galuk, Dyrektor Marketingu w Roca Polska, Małgorzata Jasińska, Dyrektor Marketingu Somfy, Łukasz Kucharczyk, Dyrektor Handlowy Aluron, Sylwia Ciszewska, Dyrektor Zarządzająca CAL prawdziwe drzwi, dr Maciej Madziński, wykładowca w Katedrze Metod Ilościowych i Zastosowań Informatyki Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie i Tomasz Szymański, Dyrektor Marketingu Drutex SA.

Gala Orłów Polskiej Stolarki

Zwieńczeniem pierwszego dnia XV Kongresu Stolarki Polskiej stanowić będzie Gala Orłów Polskiej Stolarki. Podczas Gali nastąpi wręczenie branżowych nagród, w tym Honorowego Członkostwa Związku POiD oraz okolicznościowych wyróżnień dla firm członkowskich Związku i Partnerów kampanii „TERMOMODERNIZACJA+DOBRY MONTAŻ”. Gala będzie też doskonałą okazją do integracji środowiska i wspólnej zabawy przy muzyce na żywo.

 

Zapraszamy na XV Kongres Stolarki Polskiej: 22-23 maja 2025 roku w Hotelu Warszawianka w Jachrance!

Rejestracja na Kongres: kongres.poid.eu/rejestracja

Szczegółowy program XV Kongresu Stolarki Polskiej: kongres.poid.eu/harmonogram-xv

Prelegenci XV Kongresu Stolarki Polskiej: kongres.poid.eu/xv-kongres/prelegenci-xv-kongresu-stolarki-polskiej/

***

Partner Strategiczny XV Kongresu Stolarki Polskiej: GLASSOLUTIONS

GLASSOLUTIONS jest częścią globalnej Grupy Saint-Gobain. To światowy lider w dziedzinie lekkiego i zrównoważonego budownictwa. Specjalizuje się w dostarczaniu najwyższej jakości produktów szklanych dla architektury i budownictwa, oferując szeroki asortyment szyb zespolonych do zastosowania zarówno w oknach, jak i na nowoczesnych fasadach. Szeroka gama produktowa wyróżnia się zaawansowanymi rozwiązaniami, estetyką, trwałością oraz niezawodną funkcjonalnością.

GLASSOLUTIONS łączy bogatą tradycję z nowoczesnymi technologiami a rozwój swoich produktów opiera na badaniach prowadzonych w zagranicznych centrach rozwojowych Grupy Saint-Gobain. W Polsce funkcjonuje sześć zakładów produkcyjnych, w których powstają szyby spełniające najwyższe standardy jakości.

Firma dba o bezpieczeństwo, komfort i dobre samopoczucie użytkowników budynków. Stawia również na ochronę środowiska i zrównoważony rozwój. Wszystkie marki wchodzące w skład Grupy Saint-Gobain mają wspólny cel nadrzędny: „Making the world a better home”.

www.glassolutions.pl

Partnerzy Główni: FAKRO, MyPricer by ELCIA, NYXON, PROCURAL, SOMFY, WIŚNIOWSKI

Partnerzy Wspierający: FIMTEC-POLSKA, Grupa MTP, SOUDAL, TEKNOS

Patroni Honorowi: Business Centre Club, Krajowa Izba Gospodarcza, Ministerstwo Rozwoju i Technologii

Patronat Merytoryczny nad Kongresem objęły: Akademia Leona Koźmińskiego, ASM Research Solutions Strategy, Polska Izba Budownictwa, Polski Związek Pracodawców Budownictwa, Polskie Stowarzyszenie Dekarzy, Porozumienie Branżowe Na Rzecz Efektywności Energetycznej POBE, Polskie Stowarzyszenie Producentów Styropianu, Polski Związek Firm Deweloperskich

Patronami Medialnymi są: Architektura Murator, biznes&EKOLOGIA, Bramy21.pl, Budnet.pl, Budowlanematerialy.eu, Budownictwo.co, Budownictwo.org, Budujemy Dom, Builder, Dobry Dom "Energooszczędny", Domszytynamiare.eu, Drzwi21.pl, Ekspert Budowlany, Europejskafirma.pl, Forum Branżowe, Forumfirm.eu, Gazeta Przemysłu Drzewnego, Instalacjebudowlane.pl, Inwestycje.plus, Izolacje, Ładny Dom, Manager Report, Materiały Budowlane, Monter Stolarki, Murator, Muratorplus.pl, My Company Polska, Obud.pl, Okna21.pl, Okno Kwartalnik, Oknonet.pl, Oknoserwis.pl, Pasywny-budynek.pl, Przeglad Budowlany, Stolarkabudowlana.eu, Świat Aluminium, Świat Szkła