W ramach XX edycji znanego w polskiej gospodarce plebiscytu Laur Konsumenta/Laur Klienta przyznano nagrodę firmie PAGEN – małopolskiemu producentowi okien, drzwi, rolet, pergol i bram garażowych. Laur Klienta w kategorii „Stolarka otworowa” to nagroda prestiżowa i szczególnie cenna, gdyż przyznają ją sami klienci, potwierdzając mocną pozycję rynkową, dużą rozpoznawalność marki i przede wszystkim wysoką ocenę oferty produktowej.
Laur Konsumenta/Klienta to jeden z pierwszych i jednocześnie najbardziej liczących się certyfikatów konsumenckich w kraju. Przyznawany jest w wyniku przeprowadzanego od 20 lat plebiscytu powszechnej popularności produktów oraz usług. Plebiscyt powstał m. in. po to, aby dostrzec, docenić i uhonorować podmioty gospodarcze, które są właścicielami najpopularniejszych marek produktów oraz usług w swojej grupie. Co roku sondowanych jest ponad 300 kategorii, a o kolejności miejsc w rankingu decyduje liczba głosów oddanych przez klientów.
Ze względu na swoją wysoką rozpoznawalność i potencjał marketingowy, Laur Klienta stanowi istotną wartość promocyjną, odzwierciadlającą realne tendencje rynkowe. Certyfikat jest społecznym dowodem słuszności realizowanej strategii dla zwycięskiej marki i formą jej zbiorowej rekomendacji. Cieszę się, że nasze produkty znajdują uznanie w ocenie Klientów odwiedzających nasze salony sprzedaży – powiedziała Danuta Paszewska, Dyrektor ds. Sprzedaży w PAGEN odpowiedzialna za rynek polski.
Co warte podkreślenia, w ramach realizowanego badania ankietowani oddają wyłącznie jeden głos na ulubiony produkt, markę lub usługę w danej kategorii. Tegoroczny plebiscyt obejmował sondowanie telefoniczne, spontaniczne wskazania, pytanie otwarte bez kafeterii podpowiedzi, sondowanie internetowe. Głosy w trakcie plebiscytu zbierane były także na stronach internetowych przez niezależne organizacje zewnętrzne. Wyłącznym organizatorem konkursu jest redakcja Stron Biznesu dodatku promocyjno-informacyjnego ukazującego się w Dzienniku Gazecie Prawnej i Stron Rynku w Gazecie Wyborczej.
Jak podkreślają Organizatorzy konkursu - zwycięskie godło umieszczone na produkcie, karcie gwarancyjnej, stronie internetowej czy też w reklamie Laureata stanowi formę podziękowania za zaufanie i oddane głosy w plebiscycie. Jest też uhonorowaniem właściwie prowadzonej komunikacji z klientem i wskazówką zakupową dla innych. Niezależne badania Gfk Polonia na zlecenie domu mediowego Aegis Media pokazują, że aż 26 proc. Polaków zwracających uwagę na znaki promocyjne, wskazało Laur Konsumenta/Laur Klienta jako najbardziej przekonujące do zakupu godło promocyjne w Polsce.
źródłó: Pagen