Selena stawia na rozwój zespołu – w zarządzie po raz pierwszy ekspert odpowiedzialny za HR
Selena stawia na rozwój zespołu – w zarządzie po raz pierwszy ekspert odpowiedzialny za HR

Grupa Selena stawia na mocny rozwój kadr. Po raz pierwszy w historii spółki decyzją rady nadzorczej do zarządu Grupy dołączył ekspert ds. HR. Andrzej Zygadło, dotychczasowy globalny dyrektor HR, objął funkcję członka zarządu ds. personalnych (CHRO).

Andrzej Zygadło związany jest z Grupą Selena od 2019 roku. Do tej pory pełnił funkcję globalnego dyrektora HR. Był odpowiedzialny m.in. za realizację strategicznych celów spółki w obszarze HR, czyli budowanie przewagi konkurencyjnej zespołu Seleny, pozyskiwanie talentów oraz kształtowanie zaangażowania i rozwoju pracowników. Na nowym stanowisku będzie pierwszą osobą w historii spółki odpowiedzialną za obszar HR na poziomie zarządu.

 

- Zarówno rada nadzorcza, jak i zarząd Seleny, doskonale rozumieją, że siłą napędową rozwoju spółki są nasi pracownicy. Obecność w zarządzie pozwoli mi jeszcze bardziej wzmocnić ten obszar, a tzw. informacje z pierwszej ręki ułatwią też prace całego zespołu HR. W ciągu ostatnich dwóch lat bardzo dobrze poznałem organizację od wewnątrz i ściśle współpracowałem z zarządem, wspierając transformację biznesową Grupy Selena oraz całą organizację w związku z pandemią koronawirusa i przejściem na zdalny tryb pracy – podkreśla Andrzej Zygadło.

 

Jako członek zarządu, Andrzej Zygadło odpowiedzialny jest za kontynuowanie programów rozwojowych obszaru HR, a także budowanie nowej strategii rozwoju pracowników działów sprzedaży. Ponadto zamierza skupić się m.in. na wzmocnieniu kultury zaufania zespołu, opartej na realizacji wzajemnych zobowiązań, a także stworzeniu jeszcze lepszych warunków pracy dla kobiet, które np. w centrum R&D w Dzierżoniowie stanowią aż 67 procent pracowników.

 

- Głównym priorytetem w obszarze HR bez wątpienia jest rozwój ludzi, ponieważ Selena wchodzi na kolejny etap – zwiększa się nasza skala działania, rozwijamy się na nowych rynkach. Dlatego chcemy pozyskać do spółki osoby z odpowiednim doświadczeniem, zwłaszcza tym międzynarodowym, oraz z umiejętnościami zarządzania zespołami wielonarodowościowymi. Jednocześnie będziemy dbać o rozwój obecnych pracowników, podnosząc ich umiejętności managerskie, techniczne czy sprzedażowe. Aby firma była atrakcyjna dla najlepszych specjalistów, musi stworzyć odpowiednia atmosferę i środowisko pracy, zapewniać możliwości kariery zawodowej i rozwoju oraz spełniać standardy rynkowe wynagrodzeń i systemów premiowych. I taka właśnie jest Selena – stale podnosimy świadomość i zaangażowanie naszych pracowników na wszystkich poziomach, zarówno najwyższych kadr zarządzających, jak i pracowników produkcyjnych. Właśnie zakończyliśmy duży program prowadzony we współpracy z IESE, jednym z najlepszych uniwersytetów na świecie w zakresie szkolenia kadry managerskiej, oraz kontynuujemy projekt o zasięgu światowym z ICAN Institute. Dodatkowo nasza ekspansja geograficzna kreuje różnorodność i wielonarodowość, które są atrakcyjne dla pracowników. Wiemy też, jak poruszać się na rynkach zagranicznych i to przyciąga dobrych kandydatów – dodaje Andrzej Zygadło.

 

Firmy na całym świecie wciąż mierzą się z nierozstrzygniętą kwestią pandemii. Zygadło także dostrzega w tym wyzwanie dla Grupy Selena w najbliższych miesiącach.

 

- HR na całym świecie stoi w obliczu licznych ograniczeń i pracy hybrydowej. Dla nas rok pandemiczny był dobrym rokiem; dzięki zaangażowaniu wszystkich z sukcesem przeszliśmy zmianę trybu pracy na zdalny. Nie zaprzestaliśmy żadnej produkcji, kontynuowaliśmy dostawy, a motywacja pracowników wzrosła, co wykazały badania Gallupa. Jestem członkiem powołanego z poziomu centrali Grupy zespołu „Response Team”, który opracowuje procedury i wsparcie, mające na celu zapewnienie jak największego bezpieczeństwa pracownikom, w szczególności tym, którzy pracują stacjonarnie w placówkach Seleny w 18 krajach na świecie – komentuje Andrzej Zygadło.

 

Swoją ekspercką wiedzę z obszaru HR Andrzej Zygadło zdobywał w wielu w międzynarodowych firmach i  światowych korporacjach z branży przemysłowej. Jest absolwentem Wydziału Prawa na Uniwersytecie Wrocławskim, który ukończył w 1996 r. Posiada ponad dwudziestoletnie doświadczenie w zarządzaniu zasobami ludzkimi. Karierę zawodową zaczynał w takich firmach jak Wrozamet, Cussons, GE, Gillette, CeDo. Zajmował się zagadnieniami HR w jednostkach produkcyjnych, handlowych, rozwojowych oraz usługowych. W latach 2008-2011 pracował w Goodyear, gdzie objął stanowisko dyrektora personalnego w regionalnej centrali firmy w Pradze i odpowiadał za region Europy Południowo-Wschodniej, a następnie za region Polski i Ukrainy. W 2012 dołączył do firmy PPG, globalnego lidera w produkcji farb i lakierów, gdzie awansował na stanowisko regionalnego dyrektora personalnego na region Europy Centralnej oraz Bliskiego Wschodu i do 2018 roku odpowiadał za zasoby ludzkie w takich krajach jak: Polska, Czechy, Słowacja, Węgry, Rumunia, Rosja, Zjednoczone Emiraty Arabskie, Arabia Saudyjska oraz Turcja. W 2019 roku dołączył do Grupy Selena.

Zarząd Grupy Selena, na czele którego stoi prezes Jacek Michalak, liczy obecnie pięć osób. Oprócz powołanego na stanowisko członka zarządu ds. personalnych, w jego skład wchodzą: wiceprezes zarządu ds. marketingu i strategii Christian Dölle, wiceprezes zarządu ds. handlowych Sławomir Majchrowski oraz  członek zarządu ds. operacyjnych Roman Dziuba. 

Selena to globalny producent i dystrybutor produktów chemii budowlanej oraz jeden z czterech największych producentów pian montażowych dla budownictwa na świecie. Spółka posiada w swojej ofercie piany, uszczelniacze, kleje, produkty do hydroizolacji, systemy ociepleń, zamocowania oraz produkty komplementarne. W jej skład wchodzi 35 spółek w 18 krajach. Zakłady produkcyjne Seleny zlokalizowane są w Polsce, Korei Południowej, Chinach, Rumunii, Turcji, Kazachstanie, Hiszpanii i we Włoszech.