REVEAL – backstage, czyli jak powstał nowy, rewolucyjny produkt OknoPlus
REVEAL – backstage, czyli jak powstał nowy, rewolucyjny produkt OknoPlus

Od maja na polskim rynku systemów okiennych dostępny jest rewolucyjny produkt autorstwa OknoPlus – Reveal. Luksusowe okno aluminiowe o wyśrubowanych parametrach cieplno-izolacyjnych i niezwykłym designie można nabyć w cenie nawet 20-30% procent niższej niż ceny porównywalnych okien firm konkurencyjnych. Jak powstaje taki produkt – opowiada Krzysztof Gucwa, Dyrektor Operacyjny OknoPlus.

Dla przypomnienia... Reveal to nowa linia okien bazująca na nowoczesnych profilach aluminiowych Decalu wykonanych w technologii So Easy i cieszących się doskonałymi parametrami pakietach szybowych Eclaz od Saint-Gobain. Najważniejsze cechy produktu to: złożenie ramy ze skrzydłem o wysokości zaledwie 112 mm, płaska uszczelka zintegrowana, zabezpieczenia antywłamaniowe, współczynnik przenikania światła na poziomie 77%, wysoka wodoszczelność (2250 Pa), Uw = 0,7 W/m2K.

Skąd pomysł na okno Reveal?

Wyszliśmy od aluminium, ekologii i designu. Stawiamy na nowoczesność i materiały bardziej przyjazne dla środowiska, a jednocześnie mające większy potencjał designerski. Dlatego naszą uwagę zwróciły innowacyjne w konstrukcji i niezwykle eleganckie profile aluminiowe Decalu So Easy. To od nich się zaczęło – mówi Krzysztof Gucwa. Tak niezwyczajne profile musiały iść w parze z najlepszymi na rynku szybami – stąd wybór szkła Eclaz. Potem – w ciągu kilku miesięcy pracy ekspertów OknoPlus, podczas wielu naszych wewnętrznych spotkań, analiz i burz mózgów składaliśmy produkt doskonały. Klasa premium (w każdym aspekcie) zamknięta w cenie standard. To także było jednym z naszych głównych założeń w tym projekcie – aby okna aluminiowe trafiły pod strzechy, bo aluminium w tej branży to już nie przyszłość. Przyszłość nadeszła i dziś punktem wyjściowym w „stolarce” okiennej nie jest drewno ani nawet PVC, tylko właśnie aluminium.

Jaka jest geneza nazwy produktu?

Nazwy dla okien OknoPlus zawsze wymyślają nasi pracownicy – i niekoniecznie są to pracownicy działu marketingu. W konkursie na nazwę nowego produktu mogą brać udział wszyscy i zwykle rywalizacja ta cieszy się dużym zainteresowaniem. Tak było i tym razem. Najlepszą propozycją okazało się „Reveal”. Jej autorem jest Krzysztof Sieja z naszego działu technicznego, który otrzymał od firmy nagrodę pieniężną. Nazwa doskonale oddaje ideę tego produktu, poprzez który na nowo odkrywamy aluminium i jego potencjał we współczesnym budownictwie.

W jaki sposób testuje się nowe okno?

Reveal, tak samo jak każda inna nowość w OknoPlus, bazuje na testach przeprowadzanych przez dostawców poszczególnych elementów produktu (są osobne testy profilu, testy okucia i szyby). Jest to wymóg prawny, aby produkt wprowadzany na rynek miał swoje badania. W tym przypadku zostały one wykonane w Instytucie Techniki Budowlanej w Warszawie. Na samym końcu test najważniejszy, czyli zbieranie opinii dystrybutorów i... klientów. W przypadku okien aluminiowych wiele cennych sygnałów z rynku dostarczają nam również architekci, którzy czują trend i kochają aluminium w swoich projektach. Ich sugestie są dla nas bardzo istotne przy opracowywaniu kolejnych propozycji.

 

źródło: OknoPlus