Firma PORTA KMI POLAND jako pierwszy polski producent drzwi opublikowała raport „Biznes Otwarty. Raport CSR 2017”. Dokument jest podsumowaniem działalności spółki w kontekście społecznej odpowiedzialności biznesu.
Raport marki PORTA DRZWI – „Biznes Otwarty. Raport CSR 2017” – podsumowuje ćwierćwiecze obecności spółki na rynku – pokazuje, co spółka osiągnęła w dziedzinie społecznej odpowiedzialności biznesu oraz określa kierunek rozwoju przedsiębiorstwa na najbliższe lata.
– Tegoroczny 25. jubileusz istnienia PORTA KMI POLAND był dla nas znakomitą okazją do podsumowania naszej działalności – również w obszarze zrównoważonego rozwoju. Działamy zgodnie z ideą biznesu otwartego – na współpracę, rozwój i na zmianę, która ten rozwój inicjuje. Jestem przekonany, że zrównoważony rozwój jest dla całej naszej branży krokiem do nowego wymiaru biznesu – mówi Łukasz Luto, Wiceprezes Zarządu oraz Dyrektor Zarządzający PORTA KMI POLAND.
Raport składa się z kilku części, z których dowiedzieć się można m.in. ile drzwi miesięcznie produkują zakłady PORTA, jakie działania spółka powinna wspierać według jej interesariuszy, do kogo skierowany jest program „Akademia PORTA”, jak powstają innowacyjne produkty, ile połączeń od klientów odbiera Biuro Obsługi Klienta w ciągu roku oraz z jakim efektem PORTA DRZWI współtworzyła bajkowe korytarze w warszawskim Centrum Zdrowia Dziecka.
Siła dialogu
Publikacja „Biznes Otwarty. Raport CSR 2017” została stworzona z myślą o pracownikach, partnerach biznesowych i partnerach wielu projektów marketingowych, realizowanych przez PORTA. Raport CSR jest częścią dialogu, który marka PORTA DRZWI na co dzień podejmuje z biznesem i społecznościami. Ich opinia była istotnym etapem przygotowywania raportu – spółka rozpoczęła prace nad raportem od zweryfikowania potrzeb i oczekiwań jej interesariuszy za pomocą badania ankietowego. Ankieta pomogła również sprawdzić, w jaki sposób PORTA DRZWI jest postrzegana w obszarze CSR i które tematy budzą największe zainteresowanie. Marka wykazuje się ciekawością i chęcią bliższego poznania nie tylko swoich najbliższych partnerów, ale również polskiego społeczeństwa. W 2017 roku PORTA DRZWI objęła swoim patronatem badanie społeczne „Otwartość Polaków”, zrealizowane przez firmę badawczą NEUROHM Polska. Raport społeczny stworzony na podstawie badania identyfikuje obawy Polaków, ale również pokazuje, że jesteśmy społeczeństwem otwartym – na innych, design oraz na nowe technologie.
„Biznes Otwarty. Raport CSR 2017” to pierwsza publikacja tego typu w historii spółki oraz pierwszy raport z zakresu społecznej odpowiedzialności opublikowany przez polskiego producenta drzwi.
Przyjazna firma
Nadrzędnym celem PORTA DRZWI jest bycie firmą przyjazną – dla pracowników, klientów i pozostałych interesariuszy. Spółka stawia na ciągłe doskonalenie – jako pracodawca rozwija różne programy pracownicze, by lepiej odpowiadać na potrzeby swoich pracowników. Wprowadzony w 2016 roku program „Oszczędzasz – zarabiasz” daje pracownikom możliwość wpływu na funkcjonowanie firmy – w ramach projektu osoby zatrudnione w PORTA otrzymują nagrody pieniężne za swoje pomysły, które usprawniają funkcjonowanie spółki. PORTA DRZWI chce być również jak najbliżej swoich klientów, dlatego w 2015 roku firma weszła w nowy etap komunikacji konsumenckiej. W sercu nowej filozofii komunikacji pojawiła się otwartość – na potrzeby klienta, na budowanie z nim relacji, na tworzenie wygodnych dla niego rozwiązań. Towarzyszyła temu przebudowa serwisów firmy i intensywny rozwój fanpage’a na Facebooku. PORTA DRZWI dba również o środowisko naturalne. Spółka stale modernizuje swoje zakłady produkcyjne pod kątem mniejszego zużycia energii elektrycznej. Najbliższe prace modernizacyjne obejmą dwa zakłady – według szacunków po zmianach spółka zaoszczędzi 738 MW w fabryce w Bolszewie oraz 100 MW w zakładzie w Ełku. Natomiast już teraz PORTA DRZWI wspiera kampanie edukacyjne, doskonali gospodarowanie odpadami, inwestuje w ekologiczne rozwiązania, systematycznie raportuje na temat wpływu jej zakładów na środowisko oraz monitoruje wydajność energetyczną.
– „Biznes Otwarty. Raport CSR 2017” to opracowanie, które pokazało, ile już udało nam się dokonać, ale przede wszystkim identyfikuje obszary, które w najbliższej przyszłości wymagają naszej szczególnej uwagi w kontekście odpowiedzialności społecznej biznesu – podsumowuje Łukasz Luto, Wiceprezes Zarządu oraz Dyrektor Zarządzający PORTA KMI POLAND.
PORTA DRZWI inwestuje w modernizację istniejących zakładów produkcyjnych nie tylko pod względem ekologii, ale również innowacji. Największym przedsięwzięciem w ostatnich latach była budowa nowej fabryki drzwi stalowych PORTA STEEL w Ełku, która obecnie jest jedną z najbardziej nowoczesnych fabryk w Europie.
Trzy filary społecznego zaangażowania
Firma oprócz stałego podejmowania pro-pracowniczych inicjatyw, modernizowania swojego zaplecza technologicznego pod względem ekologicznych rozwiązań, kreowania nowych trendów, prowadzenia nowatorskich badań koncepcyjnych, angażuje się również społecznie. Społeczne zaangażowanie firmy PORTA DRZWI opiera się na trzech filarach – kulturze, edukacji i sporcie. Firma od lat jest zaangażowana w promocję kultury oraz wspiera rodzimą myśl architektoniczną – uczestniczy w międzynarodowych wydarzeniach związanych z promocją sztuki użytkowej, designu oraz architektury takich jak Łódź Design Festival czy arenaDESIGN. Angażuje się również w festiwale takie jak Transatlantyk Festival, które gromadząc miłośników kina, muzyki, sztuki teatralnej, podejmują dyskusję na ważne społecznie tematy – w 2016 roku ideą przewodnią Transatlantyk Festival była idea migracji. Istotną sferą działania firmy jest też edukacja. PORTA DRZWI chętnie dzieli się wiedzą i inspiruje innych do działania. Spółka wspiera młodych architektów na początku ich kariery, organizując dla nich kolejne edycje konkursu PORTA BY ME, który umożliwia zdobycie pierwszych doświadczeń w biznesowym podejściu do projektowania. Spółka wspiera też wiele sportowych dyscyplin, w tym aktywności swoich pracowników i różne lokalne inicjatywy sportowe.
źródło: PORTA KMI POLAND