Selena zaprezentowała w Rosji innowacyjne rozwiązania dla branży budowlanej. Okazją były odbywające się w pierwszej połowie kwietnia międzynarodowe targi MosBuild – największe tego typu wydarzenie w Federacji Rosyjskiej. Tegoroczną edycję odwiedziło ponad 63 000 osób, a samo stoisko Seleny przyciągnęło ok. 1 500 zainteresowanych. Podczas licznych spotkań przedstawicieli branży menedżerowie spółki osobiście zaprezentowali plany i technologie – co spotkało się z uznaniem obecnych klientów oraz nawiązaniem ponad 500 nowych relacji handlowych. Równolegle Selena – która obchodzi w tym roku 25-lecie istnienia – zorganizowała konferencję prasową, na której Zarząd podsumował dotychczasową działalność Grupy i lokalnej spółki Seleny Vostok, a także przedstawił plany operacyjne oraz rozwoju firmy zarówno na arenie międzynarodowej jak i na rosyjskim rynku.
Grupa Selena dzięki opracowywaniu pionierskich rozwiązań jest liderem w zakresie innowacji – spółka obecnie wdraża przełomowe produkty na rynek rosyjski, wśród nich m.in. wysokorefleksyjną, hydroizolacyjną powłokę dekarską COOL-R, a także serię pianoklejów w tym np. rewolucyjny 60 SEKUND oraz szybki klej do styropianu IS 13. Rosyjska spółka Grupy – Selena Vostok – zajmuje czołowe pozycje we wszystkich segmentach lokalnego rynku. Spółka jest od dawna liderem w zakresie rozwiązań Window&Door, ale jej ambicje sięgają dużo dalej.
Portfolio Seleny Vostok zaprezentowane podczas targów MosBuild spotkało się z dużym zainteresowaniem branży. Firma pokazała pełną gamę produktową – kleje i pianokleje, uszczelniacze, a także całą linię rozwiązań dekarskich. Stoisko firmy odwiedziło około 1,5 tys. przedstawicieli firm z różnych segmentów branży budowlanej – sprzedawców, budowniczych, a także producentów chemii. Znaczna część wyraziła chęć podjęcia współpracy biznesowej. Ponadto, w trakcie wydarzenia jeden z produktów Seleny – TYTAN Fix² Gallop, czyli szybki klej montażowy najnowszej generacji – został wyróżniony nagrodą za największą innowację roku 2016 w konkursie zorganizowanym przez DIY Advice Russia TOP.
"Stabilny, długoterminowy wzrost firmy to cel, wokół którego będą się koncentrować działania Seleny Vostok. Firma posiada doskonałe produkty pozwalające na zupełnie nowe podejście do prowadzenia prac budowlanych. Rozwiązania takie jak: wysokorefleksyjna, hydroizolacyjna powłoka dekarska COOL-R czy cała rodzina pianoklejów znacząco zwiększają efektywność, szybkość i komfort działania – zarówno profesjonalistów w branży, jak i użytkowników indywidualnych. Kluczowa jest prezentacja możliwości i zalet tych przełomowych rozwiązań na żywo, dlatego Selena Vostok zdecydowała się na uczestnictwo w ważnych dla branży budowlanej wydarzeniach. Doskonałym przykładem są moskiewskie targi MosBuild. Dzięki stałej obecności w świadomości naszych klientów chcemy również podkreślić, że Selena Vostok, a tym samym cała Grupa Selena, to solidny i odpowiedzialny partner. Jubileusz 25-lecia istnienia Grupy Selena w tym roku to znakomita okazja by wspólnie świętować lata doświadczeń, osiągnięć oraz wytężonej pracy. Zmienialiśmy oblicze branży, szukaliśmy rewolucyjnych rozwiązań i wdrażaliśmy przełomowe produkty. Historia Seleny to historia innowacji i jesteśmy z tego dumni” – powiedział Serkan Saglam, Dyrektor Zarządzający Selena Vostok.
Selena Vostok posiada oddziały i przedstawicielstwa we wszystkich głównych regionach Rosji i szybko się rozwija mimo niesprzyjających warunków makroekonomicznych takich jak panująca w kraju recesja, która dotknęła branżę finansową i budowlaną, wyższa niż w poprzednich latach inflacja oraz spadające realne dochody obywateli. Rynek chemii budowlanej w Rosji w latach 2015 i 2016 mocno odczuł skutki gospodarczych i finansowych trudności, a jedną z kategorii, które ucierpiały najbardziej były piany montażowe. Prognozy na kolejne lata wyglądają jednak bardziej optymistycznie. Grupa Selena planuje zwiększyć swoją obecność w Rosji, przenosząc część swojej produkcji na tamtejszy rynek.
„Razem budujemy sprawniej i lepiej to misja Seleny, doskonale oddająca ideę, która przyświeca firmie. Naszym priorytetem jest bowiem – realizowane poprzez intensywną współpracę z użytkownikami – tworzenie i dostarczanie na rynek przełomowych rozwiązań dla budownictwa. Zasadnym wydaje się, by tak duży i ważny strategicznie dla Seleny rynek, jakim jest rynek rosyjski, zaopatrywać z zasobów produkowanych lokalnie. Strategia firmy skoncentrowana jest na zmierzeniu się z realnymi wyzwaniami, które stoją przed branżą budowlaną. Dlatego Grupa mocno inwestuje w nowe technologie i działania w zakresie R&D. Wdrażane rozwiązania umacniają pozycję Seleny jako lidera w dziedzinie dostarczania zaawansowanych technologii oraz rozwiązań wspierających zrównoważone budownictwo” – powiedział Marcin Macewicz, Wiceprezes Zarządu Spółki ds. Sprzedaży i Marketingu.
źródło: Selena