Warsztaty, nagrody, wycieczki i materiały dydaktyczne, a także ubrania robocze zafunduje firma Hörmann uczniom Zespołu Szkół Zawodowych w Białymstoku.
W ramach kampanii edukacyjnej DOBRY MONTAŻ, organizowanej przez Polski Związek Okien i Drzwi, utworzono klasy patronackie. Firma Hörmann jest jednym z partnerów tej kampanii.
Klasy patronackie w roku szkolnym 2016/2017 to jedno z nowych działań kampanii, której celem jest budowanie świadomości – zarówno konsumentów, jak i monterów - jak ważny jest prawidłowy montaż stolarki budowlanej. Dzięki współpracy partnerów akcji ze szkołami budowlanymi ich uczniowie nie tylko zyskają wiedzę na temat zasad poprawnej instalacji bram, drzwi i innych osłon, ale zapoznają się także z produktowymi nowościami i nowoczesnymi technologiami montażu.
- Chcemy przywrócić rangę zawodowi montera stolarki budowlanej, sprawić, by zaistniał on formalnie. Dlatego tak ważne jest dla nas, aby absolwenci budowlanek opuszczali szkołę, posiadając odpowiednie kwalifikacje i umiejętności. Stąd nasze zaangażowanie w proces ich kształcenia – tłumaczy Krzysztof Horała, prezes Hörmann Polska sp. z o.o.
W klasie objętej patronatem fachowcy z firmy Hörmann przeprowadzą specjalne warsztaty – jeden dotyczący montażu bram, drugi – montażu drzwi. Hörmann zorganizuje też wycieczkę dydaktyczną do swojego zakładu produkcyjnego w Legnicy. Dodatkowo doposaży tę klasę w materiały dydaktyczne (np. drzwi, które będą służyć jako model do ćwiczeń montażu) oraz w ubrania robocze. Dla pięciu najlepszych uczniów, którzy wezmą udział w zorganizowanym przez szkołę konkursie, ufunduje także specjalne nagrody.
W ramach kampanii DOBRY MONTAŻ utworzone zostały trzy klasy patronackie: w Zespole Szkół Budowlanych w Poznaniu, w Państwowej Szkole Budownictwa w Bytomiu oraz w Zespole Szkół Zawodowych w Białymstoku. To właśnie tę ostatnią szkołę wspiera firma Hörmann - producent bram garażowych i drzwi wejściowych.
źródło: Hörmann Polska