Zakończyła się I edycja konkursu BOLD, skierowanego do studentów kierunków architektonicznych i projektowych. Uczestnicy zobligowani byli do stworzenia projektu z wykorzystaniem włókno-cementu do odświeżenia przestrzeni Mostu Grunwaldzkiego we Wrocławiu.
Od 20 stycznia br. studenci kierunków architektonicznych i projektowych uczelni z całego kraju mogli zgłaszać swoje prace do konkursu BOLD, którego organizatorem była firma Cembrit - producent wysokiej jakości włókno-cementowych materiałów budowlanych. Zadanie konkursowe polegało na stworzeniu projektu koncepcyjnego z użyciem włókno-cementu w procesie transformacji Mostu Grunwaldzkiego we Wrocławiu.
„Projekt konkursu miał na celu stymulować jego uczestników do niekonwencjonalnego myślenia o materiałach budowlanych. Liczyliśmy na innowacyjność nadsyłanych prac konkursowych, dzięki którym moglibyśmy wyznaczyć nowe kierunki rozwoju i wykorzystania włókno-cementu w architekturze.” - mówi Maciej Duszczak, Marketing Manager z Cembrit.
Spośród wszystkich nadesłanych prac konkursowych jury wyłoniło najlepsze, które cechowały się oryginalnością w estetycznym i funkcjonalnym wykorzystaniu włókno-cementu.
Pierwsze miejsce przyznano Beacie Kłobut, Barbarze Kopiec oraz Patrycji Krawiec z Politechniki Śląskiej w Gliwicach. Zespół przygotował projekt, który wyróżniał się pomysłowością, ale również ostrą selekcją i trafnym dopasowaniem do zaproponowanego hasła "Cztery żywioły". Jury doceniło ostateczny kształt pomysłu i sposób jego rozpisania. Rozwiązanie to w znakomity sposób zaprezentowało walory włókno - cementu: lekkość i wytrzymałość.
Drugie miejsce zajęli Wojciech Rekosz i Piotr Pietras z Politechniki Warszawskiej. Głównym celem projektu był jasny i przejrzysty przekaz. Autorzy podjęli grę wyobraźni, w której główną regułą jest odsłonięcie procesu twórczego. Pracę tę charakteryzowała elastyczność formy i odkrycie wartości włókno-cementu jako materiału wchodzącego w skład tworzyw współczesnej architektury.
Trzecie miejsce jury przyznało Ewelinie Cis z Akademii Sztuk Pięknych w Warszawa, która nie bała się zaryzykować. Projekt dowiódł jak plastyczność materiału może generować giętkość myślenia twórczego oraz wzbudził zainteresowanie i ciekawą dyskusję.
W konkursie został też wyróżniony projekt, który zdobył nagrodę publiczności. Zyskał on największą liczbę głosów, a jego autorki otrzymały dysk zewnętrzny WD My Book o pojemności 4 terabajtów.
Zwycięzca konkursu otrzymał nagrodę główną w wysokości 5000 zł, natomiast osoby, które zajęły drugie i trzecie miejsce zostały uhonorowane nagrodami w kwotach odpowiednio 3000 i 2000 zł. Zwycięski projekt, oprócz nagrody pieniężnej, ma szansę stać się inspiracją do stworzenia nowej linii produktów Cembrit.
źródło: Cembrit