Teraz Polska po raz drugi dla OKNOPLAST
Teraz Polska po raz drugi dla OKNOPLAST

OKNOPLAST już po raz drugi został uhonorowany tytułem Teraz Polska. W obecnej, 23 edycji Kapituła doceniła najnowszy produkt firmy – okno energooszczędne Winergetic Premium. Konkurs Teraz Polska prowadzony jest od 1991 roku i wyłania produkty, które dzięki swoim wyjątkowym właściwościom stanowią wzór dla całej branży.

 

Teraz Polska należy do najbardziej prestiżowych konkursów w naszym kraju. Głównym celem programu jest wyróżnienie polskich produktów charakteryzujących się najwyższą jakością i funkcjonalnością. Ocena zgłoszonych wyrobów odbywa się w dwóch etapach. Na początku wnioski producentów analizuje Branżowa Komisja Ekspertów. Spośród pozytywnie zaopiniowanych zgłoszeń laureatów wyłania Kapituła Konkursu, złożona z 30 uznanych autorytetów życia publicznego, pod przewodnictwem prof. Michała Kleibera, Prezesa Polskiej Akademii Nauk.

 

OKNOPLAST jest jedną z 3 firm, które w tym roku otrzymały tytuł już po raz drugi. Pierwsza nagroda została przyznana w 2010 roku linii okien Platinium. W tegorocznej edycji eksperci wyróżnili najnowszy produkt OKNOPLAST – okno Winergetic Premium. Zdobyta nagroda jest dla firmy bardzo ważna. Dowodzi ona, że nasze nowe okno Winergetic Premium wyróżnia się na tle branży i otwiera przed klientami nowe możliwości. Aby tak, było wprowadzenie modelu na rynek poprzedziły dwuletnie badania i testy. Wyróżnienie cieszy nas tym bardziej, że Kapituła doceniła już drugi produkt OKNOPLAST – mówi Mikołaj Placek, Prezes Zarządu OKNOPLAST.

Okno Winergetic Premium powstało w odpowiedzi na rosnące potrzeby konsumentów. Dziś klienci poszukują rozwiązań, które mają wysokie parametry termoizolacyjne a jednocześnie nie ograniczają możliwości aranżacyjnych. Okno wyróżnia się niepowtarzalnym wzornictwem, jego subtelna, zaokrąglona do zewnątrz linia profilu czyni z niego ważny element wyposażenia domu. Całości dopełniają eleganckie klamki i okucia z linii dESIGN+. Zostały one stworzone we współpracy z renomowanym austriackim studiem projektowym KISKA, które projektuje między innymi dla KTM i AUDI.

 

Od początku działalności firma OKNOPLAST przywiązuje dużą wagę do innowacji. Dzięki takiemu podejściu, jako pierwsza w Europie, stworzyła ona szereg produktów, które dziś wyznaczają standardy w branży stolarki otworowej m.in. niski próg z PVC do okien balkonowych czy profil pięciokomorowy. Przedsiębiorstwo nieustannie opracowuje nowe, rewolucyjne rozwiązania, jak system ColorFull czy blokada termiczna SpaceBlock. OKNOPLAST stale poszerzając swoją ofertę produktową wpływa na rozwój całego rynku.

OKNOPLAST to międzynarodowa firma, jeden z pięciu największych producentów okien i drzwi z PVC w Europie. Firma prowadzi działalność na 10 rynkach: Austrii, Czech, Francji, Niemiec, Polski, Słowacji, Słowenii, Szwajcarii, Włoch i Węgier. W krajach tych spółka posiada rozbudowaną sieć ponad 1520 partnerskich salonów sprzedaży. Firma została uhonorowana przez ambasadę RP we Francji, jako „Najlepszy Polski Exporter” produktów do tego kraju, a od stycznia 2012 jest Top Sponsorem włoskiego klubu Inter Mediolan.

OKNOPLAST działa w segmencie Premium. Oferta firmy obejmuje okna PVC, drzwi zewnętrzne, rolety, wyroby aluminiowe, ogrody zimowe oraz szeroką gamę dodatków i akcesoriów. Firma uruchomiła również produkcję własnych pakietów szybowych. Jako jedna z nielicznych firm OKNOPLAST oferuje autorskie rozwiązania, dostępne wyłącznie pod własną marką m.in. zastrzeżone wzorem wspólnotowym kształty profili okien z serii Platinium i Winergetic Premium oraz klamki i okucia z serii dESIGN+. Produkty firmy charakteryzują się zaawansowanymi rozwiązaniami w dziedzinie energooszczędności oraz najwyższą precyzją i niepowtarzalną estetyką wykonania. 

W trakcie swej kilkunastoletniej działalności, OKNOPLAST wypracował pozycję firmy wytyczającej nowe trendy, marki, która stała się synonimem najwyższej jakości. Jako pierwszy w Europie wdrożył nowe, innowacyjne rozwiązania, które obecnie funkcjonują jako standardy w całej branży okien PVC, m.in. pięciokomorowy profil, szyba U=1,0, niski próg z PVC do okien balkonowych, czy też brązowa uszczelka z EPDM.

Siedziba OKNOPLASTU zlokalizowana jest w Ochmanowie pod Krakowem. Tam też znajduje się biuro spółki oraz centrum logistyczne wraz z kompleksem produkcyjnym o powierzchni 38 100 m².

Rocznie firma sprzedaje około 1 milion jednostek okiennych, a globalna liczba klientów od 1994 roku, czyli powstania firmy, przekroczyła 1,1 miliona. Aktualnie w firmie pracuje blisko 900 osób.

Produkowane przez OKNOPLAST okna i drzwi spełniają najwyższe standardy jakości i ekologii. Firma posiada Certyfikat Q-Zert wydany przez rygorystyczny Instytut Ift Rosenheim, który poświadcza zgodność produkcji z wymogami europejskiej normy EN 14351-1:2006. Uprawnia to OKNOPLAST do oznakowania swoich wyrobów symbolem CE. Firma została odznaczona również certyfikatem „Zielone okno”, potwierdzającym, że produkt nie zawiera rtęci, a w konsekwencji nie wpływa negatywnie na zdrowie i środowisko.

O wysokiej jakości wytwarzanych produktów świadczą również liczne nagrody przyznane firmie i jej produktom. W minionym roku były to m.in.: „Godło teraz Polska” „TopBuilder 2012”, „Lider Rynku 2011”, Premium Brand 2011 dla najbardziej cenionej marki czy „Złoty Laur Klienta 2011”.

OKNOPLAST przykłada szczególną wagę do niesienia pomocy osobom najbardziej potrzebującym. Firma angażuje się w akcje mające na celu wspieranie najmłodszych. Wśród organizacji, którym OKNOPLAST pomaga jest Stowarzyszenie „U Siemachy”. Firma wspiera je finansowo, pomagając dzieciom znajdującym się w trudnej sytuacji materialnej i życiowej. Finansuje między innymi wakacje dla najmłodszych z Ośrodków Stowarzyszenia oraz przekazuje środki na remonty potrzebnych pomieszczeń.