Firma PAGEN, jeden z wiodących polskich producentów okien, drzwi, bram garażowych i rolet zmienia wizerunek, wprowadzając do komunikacji nowe logo wraz z nową identyfikacją wizualną i strategią marketingową na lata 2020-2022. Rebranding towarzyszy zmianom organizacyjnym i procesowym, a także rozbudowie zakładu produkcyjnego. Kreacja nad którą pracuje duet Jacek Wach i Maciej Musiał ma być wyrazem zmian, jakie zachodzą w firmie w ostatnich latach.
Produkty firmy PAGEN cenione są nie tylko w Polsce, ale także w Niemczech, Austrii, Włoszech, Holandii, Belgii, Francji, Wlk. Brytanii, a nawet w USA, Kanadzie czy Australii. Rozwój własnej sieci salonów sprzedaży oraz aktywność na arenie międzynarodowej istotnie przyczynia się także do wzmacniania pozycji polskiej branży stolarki okienno-drzwiowej, która dzisiaj jest niekwestionowanym liderem eksportu w Europie.
Obecny etap rozwoju firmy to odpowiedni moment na nowe otwarcie. Tempo zmian jest imponujące - rozwój oferty produktowej, rozbudowa zakładu produkcyjnego, prowadzone prace badawczo-rozwojowe, zmiany organizacyjne i procesowe oraz rozwój sieci sprzedaży w Polsce i Europie – wymuszają konieczność dostosowania do współczesnych trendów, a nawet wyznaczania ich w branży – mówi Dominik Chamioło – Prezes Zarządu PAGEN Sp. z o.o.
Nowe logo to dopiero początek
Nowe logo firmy PAGEN nawiązuje do znaku, który obowiązywał od 1998 roku. Dołożono wszelkich starań, aby znak stał się bardziej uniwersalny, elegancki i nowoczesny, a jednocześnie prostszy i bardziej czytelny. Firmie zależało też na podkreśleniu zmian w ofercie, która w chwili obecnej nie ogranicza się już tylko do stolarki okiennej.
Sygnet znaku z jednej strony eksponuje charakterystyczną literę P z nazwy brandu, z drugiej zaś nawiązuje do kształtów wytwarzanych przez firmę – okien, drzwi, bram i rolet. Odnaleźć możemy w nim m.in. kształt okna jedno- i dwuskrzydłowego, kształt drzwi tarasowych HST, zestawienie okna z drzwiami balkonowymi, obrys drzwi i bramy garażowej, a nawet przekrój rolety. Co ciekawe – w sygnecie logo wkomponowaliśmy pozostałe litery z nazwy firmy PAGEN, dzięki czemu, uzyskaliśmy znak, który możemy stosować na mniejszych polach eksploatacji – np. klamkach okiennych – tłumaczy Maciej Musiał, Brand Manager firmy PAGEN.
Wyrazisty czerwony kolor nawiązuje do poprzedniej identyfikacji wizualnej, zaś przewaga czerni w logotypie podkreśla pozycję i rosnącą wartość firmy. Nowy system identyfikacji będzie sukcesywnie wdrażany we wszystkich wykorzystywanych przez firmę nośnikach. Zmiany zostaną stopniowo wprowadzone także we własnych salonach sprzedaży i salonach partnerskich. Proces rebrandingu potrwa do marca 2022 roku.
#DoDzieła!
Zmianom identyfikacji wizualnej towarzyszy również wdrożenie hasła reklamowego – „Dom Dziełem Życia” oraz jego wersji skróconej #DoDzieła, wyrażającego główną ideę nowej strategii marketingowej.
Mówi się, że dobra marka, to dobrze opowiedziana historia. W strategii komunikacji zależy nam na tym, aby odejść od mówienia wyłącznie o produktach, które powstają w naszej fabryce. Chcemy pokazywać nasze produkty i ich zastosowanie w miejscach, które dla większości z nas są dziełami życia – zwłaszcza w odniesieniu do tworzenia poczucia wspólnoty, bezpieczeństwa i więzi rodzinnych. Są w naszym życiu bowiem miejsca, w których dajemy narzucić sobie pewne ramy, a skojarzenie z linią produktową firmy PAGEN nasuwa się samoistnie - tłumaczy autor nowej strategii marketingowej - Jacek Wach, Dyrektor ds. Marketingu w PAGEN Sp. z o.o.
Założenia strategii marketingowej firma zamierza przedstawić podczas specjalnej konferencji prasowej. Wprowadzeniu nowego znaku towarzyszyć będzie kampania reklamowa realizowana w Polsce i na rynkach zagranicznych wykorzystująca m.in. spoty reklamowe. Celem kampanii będzie budowanie świadomości marki, podkreślenie zmiany wizerunku i identyfikacji wizualnej, a przy tym komunikowanie wartości, które są fundamentem działalności firmy PAGEN.