Nowa brama w mgnieniu oka. Szybka wymiana bramy przez fachowca
Nowa brama w mgnieniu oka. Szybka wymiana bramy przez fachowca

Zwiększenie bezpieczeństwa i komfortu obsługi, poprawa estetyki i izolacyjności cieplnej - to główne powody uzasadniające konieczność wymiany bramy garażowej.  Decyzji o modernizacji nie warto odwlekać. Autoryzowani partnerzy firmy Hörmann zamontują bramę fachowo i szybko – w ciągu jednego dnia.  

Przeszkolony fachowy personel doskonale zna różne typy bram garażowych, służy doradztwem i poprawnie zamontuje wszystkie elementy bramy. Wymiana bramy trwa na ogół kilka godzin. Warto pamiętać, że profesjonalnie wykonany montaż jest nie tylko warunkiem koniecznym ważności gwarancji. Jest on także niezbędny, by móc cieszyć się wszystkimi walorami nowoczesnej bramy.

Montaż garażowej bramy segmentowej odbywa się w kilku etapach.

Pomiar otworu garażowego

Aby brama pasowała do otworu garażowego szczególnie ważne jest bardzo dokładne wykonanie jego pomiaru. Czasami należy uwzględnić na przykład spadek terenu lub przebieg rur instalacyjnych. Starsze garaże często mają niestandardowe wymiary, co wymaga zastosowania specjalnych rozwiązań. Podczas dokonywania pomiarów szczególną uwagę należy też zwrócić na prawidłowe położenie ościeżnicy. Niewłaściwie zamontowana ościeżnica może być przyczyną głośnego otwierania i zamykania bramy, może też utrudniać, a nawet uniemożliwiać jej pracę.

Demontaż starej bramy

Jeśli przed wymianą wysłużonej niekomfortowej bramy powstrzymuje nas chęć ochrony środowiska - nie musimy się obawiać. Autoryzowani partnerzy firmy Hörmann po demontażu starej bramy poddadzą ją ekologicznej utylizacji, a na życzenie klienta ocenią, czy można wymienić tylko płytę bramy, pozostawiając dotychczasowe prowadnice i ościeżnicę.

Montaż ościeżnicy i szyn bieżnych

Prace montażowe rozpoczynają się od przykręcenia nowej ościeżnicy i szyn bieżnych, w których otwierana brama segmentowa jest prowadzona pod sufitem garażu. Ościeżnicę takiej bramy najczęściej przykręca się za otworem bezpośrednio do ściany, co pozwala na optymalne wykorzystanie dostępnego miejsca i uzyskanie przejazdu szerszego nawet o 14 cm niż w bramach uchylnych. Podczas otwierania i zamykania bramy garażowe wytwarzają duże siły ciągnienia i nacisku, dlatego tak ważny jest dobór odpowiedniego materiału, którym prowadnice zamocowane zostaną do ściany.

Osadzanie bramy

Poszczególne panele bramy segmentowej osadza się jeden po drugim i łączy ze sobą. W tych miejscach brama dzieli się podczas otwierania i zamykania. Po zamknięciu bramy łączenia segmentów są od zewnątrz niewidoczne. Montowane z zewnątrz, wewnątrz i na zawiasach bramy zabezpieczenia eliminują miejsca, w których może dojść do przytrzaśnięcia palców.

Montaż dodatkowego wyposażenia

Nowoczesna brama garażowa wyposażona jest w napęd. Jego montaż należy jednak uwzględnić już na etapie projektowania, wymaga on bowiem odpowiedniej ilości miejsca pod stropem garażu i wraz z bramą powinien tworzyć jeden zespół. Tylko napęd idealnie dopasowany do bramy pozwoli na jej komfortową obsługę.

Fachowy montaż obejmuje też sprawdzenie poprawności działania ważnych funkcji zabezpieczających. Przede wszystkim sprawdzić należy, czy prawidłowo działa zabezpieczenie przeciwprzeciążeniowe, które po nagłym napotkaniu przeszkody powinno automatycznie zatrzymywać bramę.

Fot. 2 i 3

Dokładny pomiar otworu to pierwszy krok do fachowego montażu bramy garażowej. Po demontażu starej bramy autoryzowani partnerzy firmy Hörmann poddają ją ekologicznej utylizacji.

Fot. 4 i 5

Montaż bramy rozpoczyna się od przymocowania nowej ościeżnicy i szyn bieżnych. Następnie poszczególne panele bramy segmentowej osadza się jeden po drugim i łączy ze sobą.

Fot. 6

Montaż napędu wymaga odpowiedniej ilości miejsca pod stropem garażu.

 

źródło: Hörmann Polska