Same studia nie otwierają drzwi do kariery. Niezbędne są także pierwsze doświadczenia w zawodzie, szczególnie te nabywane we współpracy z najlepszymi markami na rynku. PORTA DRZWI od lat jest otwarta na studentów i współorganizuje różne projekty, dzięki którym młodzi mogą postawić pierwszy zawodowy krok w swojej karierze. Przykładem może być autorski konkurs „PORTA BY ME”, chociaż to nie wszystko, co największy polski producent drzwi może zaoferować młodym profesjonalistom.
Według badania społecznego „Otwartość Polaków”* zdecydowana większość – 78% –Polaków w wieku 18-24 lata lubi robić nowe rzeczy. W tej grupie są też studenci, którzy stale szukają możliwości uzupełnienia swojej wiedzy, często tylko teoretycznej, o praktyczne doświadczenia.
– Warsztaty i konkursy pomagają w stymulowaniu kreatywności, co jest szczególnie ważne dla osób, które dopiero stoją na starcie swojej kariery. Jeszcze istotniejsze w rozwoju kariery jest nabywanie zawodowych doświadczeń już w trakcie studiów. Nasze autorskie projekty jak konkurs „PORTA BY ME” czy programy takie jak „Builder 4 the Young Architects”, które wspieramy jako partner, pozwalają młodym designerom poszerzyć horyzonty, zdobyć doświadczenie w prowadzeniu komercyjnych projektów, a także są szansą na promocję w środowisku – mówi Renata Szymańska, Specjalista ds. Komunikacji Marketingowej w PORTA KMI POLAND.
PORTA DRZWI od kilku lat rozwija swój konkurs skierowany do studentów kierunków artystycznych i technicznych. Kolejna edycja konkursu „PORTA BY ME: 4 DOORS” będzie okazją dla młodych designerów i architektów, aby wykazali się swoją pomysłowością i kreatywnością. Już po raz czwarty konkursowe prace będą oceniane przez profesjonalne jury nie tylko pod względem realizacji przewodniego tematu, ale również w kontekście innowacyjności, funkcjonalności, estetyki, wzornictwa, doboru materiałów, sposobu umiejętnego zaprezentowania produktu oraz możliwości realizacji projektu. Podczas tej edycji uczestnicy będą mieli za zadanie przygotować projekt przedmiotów okołodrzwiowych, które uzupełnią przestrzeń znajdującą się wokół drzwi. Uczestnicy konkursu, których projekty zajmą miejsce na podium, otrzymają również nagrodę finansową – 10 tys. zł (I miejsce), 3,5 tys. zł (II miejsce) oraz 1,5 tys. zł (III miejsce). Pieniądze to nie wszystko. Wyróżnione przez jury prace są prezentowane przez firmę PORTA DRZWI przy okazji wystaw czy imprez branżowych. Projekty mają również szansę być wdrożone do standardowej produkcji.
Uczestnicy konkursu PORTA BY ME mają szansę zmienić oblicze polskich wnętrz – na zdjęciu wyróżniony w 2016 roku projekt „Dla każdego” autorstwa Urszuli Chomiak.
Konkurs „PORTA BY ME” to nie jedyna prostudencka aktywność marki PORTA DRZWI. Firma jest partnerem programu „Builder 4 Young Architects”, organizowanego przez magazyn „Builder”. W ramach programu PORTA DRZWI w maju uczestniczyła
w warsztatach edukacyjnych „Dzień Młodego Architekta”, które przyciągnęły ponad 600 uczestników z całej Polski. W trakcie wydarzenia młodzi architekci mieli okazję zapoznać się z doświadczeniami znanych architektów, takich jak Szymon Wojciechowski czy dr. inż. arch. Hubert Markowski. Prelegenci opowiedzieli studentom o wyzwaniach projektowych związanych na przykład z budową Narodowej Orkiestry Symfonicznej Polskiego Radia bw Katowicach czy realizacji budynku biurowego Carpathia w Warszawie, która przebiegała nad drugą linią metra.
PORTA DRZWI poprzez zaaranżowanie ekspozycji drzwi zaangażowała się również w wystawę „Plac Budowy”, zorganizowaną przez studentów architektury w ramach „Nocy Muzeów 2017” na Politechnice Warszawskiej. Odwiedzający wystawę „Plac Budowy” mogli zobaczyć, jakie są różnice między starymi i nowymi detalami architektonicznymi takimi jak okna, drzwi i podłogi oraz sprawdzić w jaki sposób pracują elementy konstrukcyjne i budowlane.
PORTA DRZWI jest partnerem programu „Builder 4 Young Architects, organizowanego przez magazyn „Builder”.
O konkursie PORTA BY ME
Konkurs PORTA BY ME organizowany jest przez markę PORTA DRZWI i jest skierowany do studentów kierunków artystycznych i technicznych. W poprzednich trzech edycjach celem konkursu było zaprojektowanie drzwi. W tegorocznej edycji – „4 DOORS” – zadaniem konkursowym jest zaprojektowanie przedmiotu okołodrzwiowego, który uzupełni przestrzeń na, przy, obok drzwi. Termin zgłaszania prac w ramach edycji 4 DOORS kończy się 15 stycznia 2018 r.
O badaniu „Otwartość Polaków”*
Badanie „Otwartość Polaków” przeprowadzone przez firmę NEUROHM Polska pod mecenatem marki PORTA DRZWI zostało wykonane w Polsce na grupie 1200 respondentów. Grupa ankietowanych była zróżnicowana ze względu na płeć (kobiety stanowiły 51,5%, mężczyźni 48,5%) wiek, zamieszkanie oraz wykształcenie. Badanie zostało przeprowadzone internetową metodą BIOCODE™. Odpowiedzi deklarowane są często wynikiem mody, oczekiwań społecznych bądź chęci ukrycia prawdziwych przekonań. Metoda BIOCODE™ pokazuje rzeczywiste poglądy badanych, dzięki czemu uzyskujemy informacje o emocjonalnej pewności postaw respondentów, a te lepiej tłumaczą późniejsze ludzkie zachowania.
źródło: Porta Drzwi