„DOBRY MONTAŻ” z nową energią
„DOBRY MONTAŻ” z nową energią

Prawidłowy montaż i energooszczędność to obecnie jedne z najważniejszych wyzwań stojących przed branżą stolarki budowlanej w Polsce. Oba te zagadnienia zostały omówione podczas konferencji Związku POiD, na której oficjalnie zainaugurowano kontynuację działań kampanii edukacyjnej „DOBRY MONTAŻ”.

Konferencja, która zgromadziła przedstawicieli firm z sektora stolarki budowlanej, ekspertów branżowych i liczne grono dziennikarzy odbyła się 6 października 2015 roku w warszawskim Hotelu Lord. Głównym tematem wydarzenia była kampania „DOBRY MONTAŻ”.– Dotychczasowe działania akcji zakończyły się dużym sukcesem, dlatego podjęto decyzję o jej kontynuacji i rozszerzeniu o dodatkowe element pozwalające na jeszcze mocniejszą promocję prawidłowej instalacji wyrobów stolarki budowlanej – mówił Paweł Wróblewski, Dyrektor Związku POiD, organizatora kampanii.

Działa nowa strona internetowa inicjatywy, na której oprócz praktycznych porad i wywiadów z ekspertami, znalazła się również wyszukiwarka profesjonalnych monterów.Kampania jest też promowana na portalu społecznościowym Facebook, a jej logotyp będzie można zobaczyć na plakatach zlokalizowanych w punktach sprzedaży stolarki oraz na odzieży roboczej monterów z ekip montażowych Partnerów akcji. Kontynuowane są rozbudowane działania komunikacyjne. Do mediów budowlanych, branżowych i wnętrzarskich trafiają artykuły prasowe prezentujące różne aspekty montażu. „DOBRY MONTAŻ”, w charakterze jego Ambasadorów, wspierają profesjonalni monterzy stolarki budowlanej.

W ramach akcji planowany jest także cykl spotkań ze studentami polskich uczelni technicznych, a także promocja przedsięwzięcia podczas najważniejszych imprez branżowych, m.in. Międzynarodowych Targów Budownictwa i Architektury BUDMA 2016.Uroczysty finał i podsumowanie działań „DOBREGO MONTAŻU” odbędzie się na VII Kongresie Stolarki Polskiej.
Podczas konferencji nastąpiło zawiązanie Grupy Zadaniowej OSŁONY w strukturach Związku POiD. Wydarzenie było też dobrą okazją do rozmów na temat etykietowania energetycznego okien. Zagadnienie to zaprezentował Jacek Gromniak, reprezentant Związku POiD w kontaktach z organizacjami europejskimi. Znalezienie uniwersalnego miernika dla stolarki okiennej jest niezwykle trudne, dlatego kwestia etykiet energetycznych jest wciąż przedmiotem dyskusji na forum europejskim i najprawdopodobniej zostanie ostatecznie rozstrzygnięta w połowie przyszłego roku. Związek POiD będzie w tym temacie realizował konsultacje z Instytutem Techniki Budowlanej i spotkania branżowe.
***
„DOBRY MONTAŻ” popierają wiodące firmy związane z branżą stolarki budowlanej: AIB, Anwis, FAKRO, Hörmann, POL-SKONE, PORTA KMI Poland, Proline, Marcopol, Soudal i Wiśniowski. Patronem Merytorycznym akcji jest Instytut Techniki Budowlanej, zaś Patronami Medialnymi: „Ekspert Budowlany", „Gazeta Dom”, „Kwartalnik OKNO" „Lubelski Poradnik Budowlany”, „Ładny Dom”, „Murator”, „Własny Dom”, dobrzemieszkaj.pl, najlepszedomy.pl, muratordom.pl, obud.pl, oknonet.pl, stolarkavip.pl, wyborcza.biz. 
 

źródło: POiD