Poznaj okna nowych możliwości. Jaka jest wartość i znaczenie nowego sloganu reklamowego, które zaprezentowała firma Internorm?
Charakter tego hasła jest dwojaki. Z jednej strony odnosi się do nowych technologii, dzięki którym okna poza standardowymi możliwościami, spełniają nowe, nieznane dotąd funkcje. Z drugiej strony chcemy odwrócić tendencję pozyskiwania wiedzy przez klientów tylko z Internetu oraz robienia szybkich wycen, bez spotkania z profesjonalnym konsultantem. Takie działania mogą powodować zakup na podstawie ograniczonych ilości danych, bez odpowiedniej świadomości i wiedzy klienta. Spotkanie z konsultantem w salonie, fizyczne użycie produktu czy nawet samo zobaczenie go na żywo, daje klientowi możliwość wyrobienia sobie niezależnej opinii. Kluczowym aspektem tej kampanii jest kompetentne doradztwo - doinformowanie klienta, nie tylko o własnej ofercie, ale przekazanie ogólnej wiedzy o oknach i ich parametrach oraz samym montażu. Tak aby nabyta wiedza mogła służyć klientowi, nawet przy negocjacjach z innymi firmami okiennymi.
Jak w takim razie, według Pana, powinno wyglądać takie wzorowe doradztwo?
Powinno się ono koncentrować przede wszystkim na zbadaniu potrzeb klienta. Kolejnym etapem jest, w przypadku nowych domów, omówienie projektu, jego założeń, wykonalności oraz nabyciu wiedzy o wizji klienta jak ten dom ma wyglądać. Ważne jest również przekazanie informacji ogólnych o funkcjach i parametrach okien i drzwi, które potrzeby klienta spełnią. Klient powinien również poznać jakimi wartościami w swojej działalności kieruje się firma wytwarzająca okna. W przypadku Internorm jest to dbałość o satysfakcję klienta z zakupu oraz utrzymanie jak najwyższego pułapu jakościowego okien poprzez samodzielne wytwarzanie wszystkich elementów składowych okna. Na końcu Konsultant może przejść już do konkretnych rozwiązań z oferty, które wpisują się w założenia przedstawione wcześniej przez klienta i pokazać klientowi na żywo jakie modele okien rekomenduje. Czasem również może się zdarzyć, że trzeba klientowi wyjaśnić, że jego wizja czy rozwiązanie zaproponowane przez architekta może powodować problemy na dłuższą metę i warto je przemyśleć jeszcze raz.
Gdzie na chwile obecną zainteresowani Klienci mogą spotkać się z Waszym konsultantem?
Na razie nasz salon znajduje się na ulicy Bartyckiej w Warszawie, ale często spotykamy się z klientami na budowie, na którą zabieramy próbki produktowe i tam dokonujemy prezentacji. Jest to dobry zwyczaj, ponieważ konsultant widzi budowę na żywo, dzięki czemu może lepiej doradzić i zaproponować konkretne rozwiązania odpowiadające potrzebom klienta.
Tej jesieni planujemy otwarcie najbardziej nowoczesnego salonu okiennego Internorm w Polsce. Zaprezentowane w nim będą wszystkie najnowocześniejsze technologie okienne Internorm, w tym inteligentne okna. Salon będzie się mieścił w Warszawie.
Wspomniał Pan o nowych, mało znanych jeszcze funkcjach okien. Co Pan miał na myśli?
Jesteśmy przyzwyczajeni do tak podstawowych funkcji jak: otwieranie, zamykanie, uchylanie czy przesuwanie okien. Okna odpowiadają również za właściwą izolacyjność cieplną i akustyczną, ilość dostarczanego światła dziennego, szczelność otworów okiennych, bezpieczeństwo itd. Są to bardzo ważne parametry, które wpływają na nasz komfort mieszkania, bo przecież nikt nie lubi kiedy zimą przez okno wieje mu chłodny wiatr lub dochodzą wszelkie hałasy z zewnątrz.
A jakie są obecnie najnowsze trendy. Wydaje się nim być system inteligentnych okien w Internormie nazwany Smart Window, dzięki któremu jesteśmy w stanie, za pomocą smartfona i tableta sterować elektrycznymi urządzeniami zintegrowanymi z oknami. Podam może przykład okna PCV-aluminiowego KV 440, które może być wyposażone zarówno w żaluzję międzyszybową z panelem fotowoltaicznym, pobierającym energię słoneczną wykorzystywaną później do jej sterowania, jak także w system I-tec Wentylacja, czyli zintegrowany z oknem wywietrznik wyposażony w wymiennik ciepła. Urządzenie to stale wymienia powietrze na świeże, bez obecności pyłków i kurzu, a przy tym odzyskuje do 93% energii cieplnej. Aplikacja Smart Window z pomocą danych przekazanych przez stację pogodową pozwala również na ustawianie scenariuszy pracy żaluzji czy rolet zewnętrznych np.: przy bardzo silnym wietrze automatyczne podniesienie żaluzji, przy dużym nasłonecznieniu automatyczne opuszczenie żaluzji oraz odpowiednie ustawienie nachylenia lameli żaluzji, aby odbijać promieniowanie słoneczne i nie dopuścić do przegrzania się pomieszczenia. Jest także możliwość ustawienia cykli godzinowych (np. rano automatyczne podnoszenie żaluzji o określonej godzinie, a wieczorem ich automatyczne opuszczanie), schematów zachowań (np. schemat film w pomieszczeniu telewizyjnym i automatyczne opuszczenie żaluzji lub rolet w celu zaciemnienia pokoju). To tylko niektóre z ciekawostek i nowinek, po resztę zapraszam na premierę systemu Smart Window w nowym salonie Internorm, już od jesieni 2015 r.
Czy spotkanie z konsultantem Internorm, poza oczywistą wartością wiedzy specjalistycznej, daje inne możliwości?
Przede wszystkim klient może też wyrobić sobie opinie o samej obsłudze i poznać lepiej Internorm, firmę która od ponad 80 lat wprowadza innowacyjne rozwiązania technologiczne, których jakość jest doceniana przez klientów na całym świecie.
Takim konkretem jest również wiedza o ofertach specjalnych, które nie są ogłoszone na stronie internetowej i można się o nich dowiedzieć tylko w salonie. Ponadto klient może liczyć na jakiś praktyczny upominek.