Szukaj w serwisie:

Inwestycje w transport, nowy wymiar logistyki

Po uruchomieniu magazynu wyrobów gotowych Eko-Okna inwestują w nowe rozwiązania w dziedzinie logistyki i transportu.

Inwestycje w transport, nowy wymiar logistykiInwestycje w transport, nowy wymiar logistykiInwestycje w transport, nowy wymiar logistyki

Logistyka i transport to, oczywiście poza produkcją okien, bardzo mocna strona firmy Eko-Okna. Producent nie korzysta z rozwiązań oferowanych przez firmy spedycyjne, co więcej nieustannie rozwija się pod tym kątem.

Niespełna rok temu Eko-Okna oddały do użytku magazyn wyrobów gotowych, który stanowi centrum logistyczne całej firmy. To tutaj przewożone są wszystkie gotowe produkty, które następnie są kompletowane według zamówień. W związku z rozwojem sprzedaży eksportowej do USA, magazyn został również przystosowany do załadunku kontenerów.

Magazyn znacznie usprawnił prace załadunkowe. Kolejnym usprawnieniem logistycznym mają być auta z systemem BDF. Pierwsze sztuki zasiliły flotę Eko-Okien, która dziś liczy już 350 samochodów ciężarowych. Pojazdy z systemem wymiennych nadwozi umożliwiają załadunek bez obecności samochodu i kierowcy. – Kontenery transportowane są specjalną platformą przy użyciu traktora do stref załadunkowych magazynu, gdzie są ładowane. Po załadunku są znów transportowane na parking, gdzie stoją na nogach podporowych. W dniu wyjazdu kierowca podjeżdża kontener zaczepia się do podwozia. Pozwala nam to zaoszczędzić miejsce na magazynie i poprawia przepustowość wewnętrzną firmy, gdyż auta nie muszą po raz kolejny wjechać na MWG i nie blokują ruchu wewnętrznego – tłumaczy Dawid Wyrtki, dyrektor logistyki i transportu Eko-Okna.

Samochody z nadwoziem BDF, podobnie jak reszta floty, zostały przystosowane do transportu wózka widłowego. Eko-Okna słyną bowiem z tego, że zawsze zabierają w trasę wózek widłowy, dzięki czemu mogą nie tylko dostarczyć, ale także rozładować zamówienie u swoich klientów. – Obecnie nasze BDF’y kursują do Francji i Niemiec. Jednak już pracujemy nad tym, aby wykorzystywać je również na innych trasach – dodaje Dawid Wyrtki.

Jak się dowiadujemy, Eko-Okna planują zakup kolejnych tego typu pojazdów. Jeszcze w tym roku firmowa flota powiększy się  o 4 samochody tego typu. W przyszłym roku dołączą do nich kolejne.

 

źródło: Eko-Okna

 
Najnowsze publikacje
Szkło w energooszczędnym budownictwie
  • Szkło w energooszczędnym budownictwie
  • Rynek szkła architektonicznego w dobie pandemii COVID-19
  • Montaż stolarki – wczoraj i dziś
  • Wirtualny spacer po stoisku REHAU już dostępny
  • Uniwersalna ościeżnica kątowa firmy Hörmann Nieograniczone możliwości montażu
  • Reklama

    Budynki mieszkalne coraz bardziej zielone
Tomasz Szlązak, Prezes Zarządu Polskich Domów Drewnianych S.A.
  • Budynki mieszkalne coraz bardziej zielone Tomasz Szlązak, Prezes Zarządu Polskich Domów Drewnianych S.A.
  • Okna Premium stały się standardem
  • Okna w remoncie – potencjał rynku wtórnego
  • Polski tygrys eksportowy na szczycie! Czy mamy szansę stać się również tygrysem w produkcji stolarki budowlanej w UE?
  • Z myślą o klientach Rozmowa z Andreasem Geithem, dyrektorem wykonawczym SWISSPACER
  • Zmiany cen materiałów dla budownictwa oraz domu i ogrodu w kwietniu 2020 roku
– analiza PSB
  • Zmiany cen materiałów dla budownictwa oraz domu i ogrodu w kwietniu 2020 roku – analiza PSB
  • Zmiany cen materiałów dla budownictwa oraz domu i ogrodu w lutym 2020 roku – analiza PSB
  • Zmiany cen materiałów dla budownictwa oraz domu i ogrodu w listopadzie 2019 – analiza PSB
  • Do polskich okien i drzwi puka spowolnienie
  • Podatek estoński – pomysł Fundacji Pomyśl o Przyszłości planem działania Rządu
  • Strefa partnera:

     
     

    Wydawnictwo bud media
    ul. Szajnochy 14 85-738 Bydgoszcz
    Tel: 534 536 958

    Copyright 1994-2020 Oknoserwis.pl Wszelkie prawa zastrzeżone.