W dniach 23-24 maja 2019 roku odbędzie się X Kongres Stolarki Polskiej. To najważniejsze wydarzenie w branży stolarki budowlanej w Polsce pozwala na wyznaczenie dalszych kierunków rozwoju sektora. Posłużą temu dyskusje prowadzone w ramach bloków tematycznych Kongresu. W tym roku będą one dotyczyć Przemysłu 4.0, wykorzystania SMART rozwiązań, a także zagadnień marketingowych związanych ze skutecznym dotarciem do odbiorców z młodego pokolenia.
Kolejne odsłony organizowanego przez Związek POiD Kongresu Stolarki Polskiej i podejmowane tam decyzje mają wpływ na przyszłość rodzimego sektora stolarki budowlanej. Renoma, jaką cieszy się wydarzenie sprawia, że biorą w nim udział nie tylko właściciele i kadra zarządzająca firm, lecz również reprezentanci świata biznesu, nauki i polityki oraz liczne grono dziennikarzy. Już niebawem, uczestnicy tegorocznej edycji Kongresu spotkają się, aby wspólnie rozmawiać o najważniejszych tematach związanych z funkcjonowaniem branży. Program merytoryczny X Kongresu Stolarki Polskiej tworzą trzy bloki tematyczne, opracowane przez złożoną z ekspertów, Radę Programową.
Pierwszy blok tematyczny, zatytułowany „Przemysł 4.0 w branży stolarki budowlanej” poświęcony zostanie omówieniu zagadnień związanych z czwartą rewolucją przemysłową, jak bywa też określany Przemysł 4.0. Robotyzacja, automatyzacja czy też sztuczna inteligencja nierozerwalnie już kojarzą się z działaniami producentów z branży stolarki budowlanej, stając się motorem napędowym zmian i dostosowania produktów do współczesnych oczekiwań rynku. Uczestnicy I bloku tematycznego, dzięki wystąpieniom ekspertów i zaprezentowaniu case study, dowiedzą się m.in, jakie możliwości, ale też bariery rozwoju związane są z Przemysłem 4.0, jakie są praktyczne przykłady wdrożeń tego typu rozwiązań w polskich firmach i z jakich systemów wsparcia można korzystać w tym zakresie.
Nowoczesne, SMART rozwiązania będą przedmiotem rozmów prowadzonych w ramach II bloku tematycznego: „Stolarka SMART – przyszłość branży. Trendy światowe, producent – punkty handlowe, montaż”. Przedstawione tu zostaną światowe trendy i ich wpływ na ofertę produktową firm z branży, a także to, jak tematykę produktów SMART, na bazie swoich odmiennych doświadczeń, postrzegają różni uczestnicy rynku. Caste study na przykładzie działających w sektorze stolarki budowlanej przedsiębiorstw pozwoli zaś uczestnikom na zapoznanie się m.in. z tym, jak w praktyce wygląda proces wprowadzania SMART rozwiązań i jak przebiega współpraca firm w tym zakresie. Nie zabraknie również dyskusji panelowej z udziałem ekspertów, którzy porozmawiają o tym, w jaki sposób kreować produkty przyszłości. II blok tematyczny otworzy swoją prelekcją Robert Konieczny z pracowni KWK PROMES, światowej sławy architekt, który opowie o SMART stolarce w architekturze przyszłości.
Podczas drugiego dnia Kongresu, 24 maja, zrealizowany zostanie III blok tematyczny poświęcony zagadnieniom marketingowym – „Jak sprzedawać więcej i drożej, gdy Twoim handlowcem staje się SMARTfon?”, który poprowadzi dr Łukasz Srokowski z Instytutu Millenials. Panel ten wyjaśni m.in. jak producent stolarki może skutecznie sprzedawać swoje produkty młodym pokoleniom i w jaki sposób dostosować komunikaty do odbiorcy. W panelu multimedialnym wypowiedzą się – w formie video-wywiadów – wybrani szefowie sprzedaży i marketingu, a także sprzedawcy znanych polskich i światowych marek z różnych branż, w tym także z branży stolarki budowlanej. Dzięki udziałowi w III bloku tematycznym, uczestnicy Kongresu dowiedzą się m.in. jak z bardzo trudnego, młodego klienta zrobić ewangelistę marki i produktu, czy też dlaczego w procesie sprzedaży niezbędne jest wykorzystanie emocji.
Kongres Stolarki Polskiej to wydarzenie, na którym stojące przed branżą stolarki budowlanej wyzwania, dzięki zaangażowaniu uczestników, znajdują konkretne rozwiązania. – Poprzednie edycje Kongresu Stolarki Polskiej zaowocowały realizacją niezwykle ważnych dla naszej branży działań, czego przykładami są chociażby uzgodnienie zakresu Branżowego Programu Promocji czy też powołanie zawodu montera stolarki budowlanej. Teraz przed nami kolejne tematy i pasjonujące dyskusje w ramach tegorocznej odsłony wydarzenia. Ufamy, że wspólne rozmowy przełożą się na decyzje mające wpływ na przyszłość reprezentowanego przez Związek POiD sektora gospodarki – mówi Paweł Wróblewski, Dyrektor Związku POiD.
Podczas X Kongresu Stolarki Polskiej, w dniu 23 maja, tradycyjnie odbędzie się także wieczorna Gala, która będzie znakomitą okazją do integracji środowiska i wręczenia branżowych wyróżnień dla osób oraz firm szczególnie zaangażowanych w funkcjonowanie sektora stolarki budowlanej.
Zapraszamy do udziału w X Kongresie Stolarki Polskiej – bieżące informacje na temat wydarzenia można śledzić na stronie internetowej: https://kongres.poid.eu
Formularz zgłoszeniowy dostępny jest pod adresem: https://kongres.poid.eu/rejestracja/
***
Partnerami Strategicznymi X Kongresu Stolarki Polskiej są firmy: Somfy, WIŚNIOWSKI
Partnerzy Główni wydarzenia to firmy: AIB, FAKRO, Grupa MTP, Klimas Wkręt-met, Porta KMI Poland
Partnerami Wspierającymi Kongresu są firmy: elumatec, Soudal
źródło: POiD