Grupa Selena – globalny producent i dystrybutor chemii budowlanej z centralą w Polsce – umacnia pozycję konkurencyjną w Rumunii, gdzie oczekuje dalszego wzrostu gospodarczego oraz rozwoju sektora budowlanego. Po akwizycji firmy Euro MGA, Selena rozbudowuje ofertę produktową, uruchamia nowy serwis produktowy oraz rozwija działalność w nowoczesnym zakładzie produkcyjnym w Rumunii. Grupa uruchomiła tu także laboratorium R&D, które opracowuje nowe receptury dla systemów ociepleń.
Selena jest obecna w Rumunii od 14 lat. Od 2000 roku Grupa prowadzi na tym rynku sprzedaż pian poliuretanowych, uszczelniaczy i klejów pod markami TYTAN, Hauser i Artelit. Kolejnym krokiem było rozszerzenie oferty o systemy i akcesoria budowlane oraz hydroizolacje. W ramach dalszego rozwoju – w 2012 roku Grupa Selena dokonała akwizycji firmy Euro MGA wraz z rozpoczętą inwestycją nowego zakładu produkcyjnego, który umożliwił produkcję mokrych tynków oraz zapraw suchych. Jednym z istotnych elementów nowego zakładu jest laboratorium R&D dla systemów ociepleń. Dzięki temu nowa oferta produktowa w Rumunii obejmuje takie artykuły jak: tynk silikonowy do użytku zewnętrznego, szybki tynk do użytku wewnętrznego, fuga elastyczna, natryskowy tynk cementowy oraz wylewka. Uruchomiony został także serwis internetowy, który pozwoli na szersze dotarcie do odbiorców zainteresowanych ofertą Grupy Selena na lokalnym rynku, a także ułatwi budowanie relacji biznesowych na terenie Rumunii. Dodatkowym wzmocnieniem będzie zmiana identyfikacji wizualnej wraz z nowym logotypem rumuńskiej marki ociepleń w Grupie Selena.
Obecna sytuacja gospodarcza w Rumunii jest oceniana przez ekspertów pozytywnie – zgodnie z prognozami Banku Światowego wzrost PKB w 2014 r. utrzyma się na poziomie 2,5%1. Niskie wskaźniki inflacji i bezrobocia sprzyjają utrwaleniu pozytywnych trendów w gospodarce, a dodatkowym motorem może być dalszy wzrost eksportu i rozwój rynku kapitałowego. Ponadto – za sprawą wzmożonej absorpcji środków pochodzących z funduszy strukturalnych – w najbliższym czasie przewidziane jest ożywienie w rumuńskim sektorze budowlanym, a także nowe inwestycje w branży nieruchomości mieszkaniowych i komercyjnych.
„Rumunia wciąż ma przed sobą lata intensywnych inwestycji budowlanych. Dlatego wprowadzamy tu nowe produkty, a naszą ofertę proponujemy także pod lokalną marką MGA, którą przejęliśmy wraz z zakładem produkcyjnym. Naszym celem jest zwiększanie udziałów w lokalnym rynku chemii budowlanej i zbliżenie się do użytkownika końcowego naszych produktów w ramach nowej misji Grupy, która brzmi ‘Razem budujemy sprawniej i lepiej – Together we deliver better building performance’. Jesteśmy przekonani, że takie działania umocnią naszą pozycję w Rumunii” – powiedział Jarosław Michniuk, prezes zarządu Seleny FM SA.
Więcej informacji o spółce na www.selena.com