W dniu 7 czerwca 2014 roku Międzynarodowe Biennale Architektury w Wenecji otworzy drzwi dla zwiedzających. Autorzy niemieckiego pawilonu „Bungalow Germania”, architekci Alex Lehnerer i Savvas Ciriacidis, poprosili firmę Schüco o pomoc w realizacji swojej koncepcji.
Siedziba centrali Schüco w Padwie we Włoszech, wyposażona w innowacyjne, efektywne energetycznie okna i fasady, stanowi odzwierciedlenie filozofii firmy
Fot. Schüco
Główny temat narodowych pawilonów, wybrany przez kuratora wystawy, holenderskiego architekta Rema Koolhasa, brzmi: „Absorbing Modernity: 1914-2014”. Na razie nie wiadomo, w jaki sposób projektanci „Bungalow Germania” zinterpretowali tak postawione zagadnienie. Wiadomo tylko, że zmierzą się z koncepcją architektury jako zjawiska społecznego.
W centrum ich uwagi znajdą się zwłaszcza Pawilon Barceloński Ludwiga Miesa van der Rohe (tzw. Pawilon Niemiecki), który podczas światowej wystawy w Barcelonie w 1929 roku stanowił wejście na teren niemieckiej ekspozycji, a także kanclerski bungalow w Bonn projektu Sepa Rufa.
Architekci Savvas Ciriacidis i Alex Lehnerer prowadzą w Zurychu wspólne biuro architektoniczne CIRIACIDISLEHNERER. Do swojego zespołu postanowili zaprosić właśnie firmę Schüco ze względu na jej bogaty know-how.
- Schüco to doskonały partner do tego przedsięwzięcia ze względu na swoje 60-letnie doświadczenie – odpowiedział Savvas Ciriacidis zapytany o kryteria, którymi kierował się przy wyborze dostawcy.
W głównej siedzibie firmy Schüco w Bielefeld w Niemczech projektowane są efektywne energetycznie, innowacyjne systemy okienno-drzwiowe i fasadowe
Fot. Schüco
Andreas Engelhardt, Przewodniczący Rady Nadzorczej Schüco, podkreślił długą tradycję współpracy firmy Schüco z architektami z całego świata.
- Zgodziliśmy się od razu i jesteśmy zachwyceni, że możemy wesprzeć niemiecki udział. Dla nas architekci są głównymi partnerami do dialogu, a Międzynarodowe Biennale Architektury ma długoletnią tradycję współpracy z architektami o światowej renomie – podkreślił Engelhardt.
Międzynarodowa społeczność architektoniczna oczekuje z niecierpliwością, by zobaczyć, w jaki sposób Lehnerer i Ciriacidis podeszli do realizacji zadanego tematu i jak połączyli elementy niemieckiej architektury z własną wizją.
źródło: Schüco