Polska wygrywa innowacją – smartroll na Heimtextil 2014
Polska wygrywa innowacją – smartroll na Heimtextil 2014

Za nami kolejna edycja targów Heimtextil – największej imprezy wystawienniczej dla branż wykończeniowej i tekstylnej w Europie. Jak co roku, nie mogło na niej zabraknąć również polskiego akcentu – wśród wystawców swoją ofertę zaprezentowała między innymi firma Franc Gardiner Sp. z o.o., producent rolet, twórca innowacyjnej technologii smartroll.

Targi Heimtextil co roku gromadzą kilka tysięcy wystawców i kilkadziesiąt tysięcy gości, którzy przyjeżdżają do Frankfurtu nam Menem, by dowiedzieć się, jakie trendy będą panować w branży wykończenia wnętrz i tekstyliów w kolejnych sezonach. Tegoroczna edycja, która odbywała się w dniach 7 – 11 stycznia, zgromadziła w halach Messe Frankfurt 2 718 wystawców i ponad 67 000 zwiedzających! Ci, którzy przybyli na targi, aby zapoznać się z nowinkami technologicznymi – rozwiązaniami, w których tkwi przyszłość wyposażenia wnętrz, musieli odwiedzić stoisko marki smartroll, oferującej alternatywną dla systemu koralikowego technologię automatycznego zwijania rolet.

Innowacja w dziedzinie zwijania

Opatentowany przez firmę Franc Gardiner mechanizm smartroll umożliwia bezpieczne i wygodne zwijanie rolet bez konieczności używania łańcuszka koralikowego. Innowacja tkwi w zastosowaniu systemu sprężynowego, zaprojektowanego w taki sposób, by prędkość zwijania i wysokość zatrzymania rolety można było samodzielnie regulować. Technologia w szczególności sprawdza się w domach, w których domownikami są m.in. dzieci – eliminuje niebezpieczeństwo związane z zaplątaniem się dziecka w łańcuszek. Obok takich cech, jak funkcjonalność i bezpieczeństwo, smartroll gwarantuje także świetny design. W tym roku po raz pierwszy marka zaprezentowała na targach wersję mechanizmu 24-1 z szarymi komponentami, dzięki którym wygląda on jeszcze bardziej elegancko.

Mapa targów

W tym roku duża część firm i marek prezentujących swoje produkty na targach pochodziła z Azji – dla tego kontynentu zostały stworzone specjalne strefy i podstrefy handlowe. Firm z siedzibą w Polsce było zdecydowanie mniej, co jednak nie oznacza, że zainteresowanie ich ofertami było 

mniejsze. – Heimtextil ze względu na zasięg i profil jest jedną z najważniejszych imprez na międzynarodowej mapie targów dla branż wykończeniowej i tekstylnej – przyznaje Łukasz Walus, Business Development firmy Franc Gardiner. – To dlatego bardzo chętnie, od kilku już lat, uczestniczymy w tym wydarzeniu, promując technologię smartroll. Każdej naszej obecności na targach towarzyszy wiele rozmów z bezpośrednimi odbiorcami, które są dla nas motywacją do dalszego unowocześniania produktu. Na tegorocznej imprezie po raz pierwszy zaprezentowaliśmy mechanizm smartroll 24-1 w wersji z szarymi komponentami, które stanowią alternatywę dla mechanizmu z elementami białymi. Nowa wersja została bardzo ciepło przyjęta przez odwiedzających. Mimo coraz większego udziału firm azjatyckich w targach, widzimy, że zainteresowanie naszą ofertą również z roku na rok rośnie – dodaje Łukasz Walus.

Jakie innowacje marka zaprezentuje nam w przyszłym roku? Pozostaje poczekać do kolejnej edycji Heimtextil lub śledzić stronę internetową marki na: www.smartroll.com