Selena odpowiada na wyzwania na rynku tureckim
Selena odpowiada na wyzwania na rynku tureckim

Zarząd Seleny zaprezentował w tureckim Stambule strategię Grupy oraz kluczowe innowacje opracowane przez centra R&D spółki. Najsilniejszą grupą produktową Seleny w Turcji są piany poliuretanowe, ale ogromny potencjał ma także relatywnie nowa kategoria na rynku, jaką są pianokleje. Z uwagi na strategiczną pozycję tego kraju Grupa realizuje stąd swoje działania obejmujące także Bliski Wschód i Afrykę Północną. Zwiększanie konkurencyjności dzięki wykorzystaniu nowoczesnych technologii i wprowadzeniu produktów przyjaznych dla środowiska – to obecne i przyszłe wyzwania Seleny Turcja, odpowiadające na oczekiwania klientów lokalnego sektora budowlanego, który od kliku lat rośnie rokrocznie o niemal 100%.

Selena wprowadza kolejne innowacje na rynkach międzynarodowych i potwierdza silne zaangażowanie w Turcji, gdzie Grupa realizuje zarówno szeroko zakrojoną dystrybucję, oferując najbardziej zaawansowane rozwiązania dla profesjonalnych wykonawców i indywidualnych użytkowników w kraju, jak również nowoczesny zakład produkcyjny oraz wewnętrzne R&D.

„Selena weszła na rynek turecki przez przejęcie spółki Polyfoam w 2008 r. i w niedługim czasie osiągnęła udział w rynku na poziomie 16%. Turcja posiada młode i otwarte społeczeństwo, któremu zależy na innowacjach i przełomowych rozwiązaniach. Jest to źródło sukcesu Turcji i wielka szansa dla naszej spółki. Z tego względu Selena – światowy lider innowacji dla sektora budowlanego mogący się pochwalić 25-letnim globalnym doświadczeniem – jest po prostu skazana na sukces” – powiedział İrfan Çetindamar, General Manager, Selena Turcja.

Selena od 25 lat zmienia oblicze branży budowlanej i zgodnie z potrzebami rynku, skupia się na rozwiązaniach, które rewolucjonizują sposób budowania oraz pomagają właścicielom budynków w istotnym obniżaniu zarówno kosztów, jak również zużycia energii. Grupa Selena, której misja to „Razem budujemy sprawniej i lepiej” jest obecnie kluczowym innowatorem w branży. Na całym świecie posiada 30 spółek, 17 zakładów produkcyjnych, 1800 pracowników i prowadzi sprzedaż do ponad 70 krajów.

„Celem Grupy Selena jest pomoc w tworzeniu bardziej trwałych, efektywnych energetycznie i odpornych budynków przez wprowadzanie na rynek własnych, innowacyjnych produktów. Najsilniejszą grupą produktową spółki w Turcji są piany poliuretanowe. To właśnie ta kategoria stanowi nasz kluczowy obszar działania. Z uwagi na swoją strategiczną pozycję Turcja jest dla Grupy Selena krajem o ogromnym potencjale. Poza tym, co roku turecki sektor budowlany rośnie dwukrotnie w porównaniu do poprzedniego roku. Jest to efekt „transformacji urbanistycznej”, która jest wspierana przez rząd i która ma szansę utrzymać się przez wiele kolejnych lat. To z kolei zapewnia wzrost spółki na lokalnym rynku” – dodaje İrfan Çetindamar.

Turcja to kraj o wciąż rosnącym potencjalne, gdzie prowadzone są rządowe programy stanowiące wsparcie dla projektów modernizacyjnych, których celem jest minimalizacja zagrożeń związanych np. z trzęsieniami ziemi i gdzie obowiązkowo realizowane są inwestycje w izolację cieplną starych i nowych budynków. Jednym z efektów ogromnej roli rynku tureckiego w strategii rozwoju Grupy Selena jest np. rozbudowa fabryki Bolu z 5.000 m2 do 10.000 m2 w 2015 roku– podkreślił Marcin Macewicz, Wiceprezes ds. Sprzedaży i Marketingu, Selena FM S.A.

Obchody 25-lecia Seleny, w ramach których przedstawiciele firmy spotkali się w Stambule z dziennikarzami, partnerami i klientami, były także okazją do zaprezentowania najnowszych produktów w ofercie Grupy, przede wszystkim innowacyjnej powłoki dachowej COOL-R oraz nowej kategorii pianoklejów z linii FOAD. Te rewolucyjne produkty, opracowane w oparciu o nowoczesne podejście aplikacyjne, wkrótce zmienią oblicze budownictwa.

Pierwszym przykładem innowacyjnego produktu już wdrożonego na rynku tureckim jest wysokorefleksyjna, hydroizolacyjna powłoka dekarska COOL-R, która obniża temperaturę dachu i temperaturę wewnątrz budynków. Rozwiązanie to znacznie zwiększa komfort w pomieszczeniach bez konieczności intensywnego używania klimatyzacji, np. w magazynach, halach produkcyjnych czy hipermarketach. Technologia ta jest także bardzo skuteczna w nieklimatyzowanych budynkach, np. farmach hodowlanych. Zastosowanie powłoki COOL-R pozwala na niemal natychmiastowe obniżenie temperatury dachu o blisko 70%, co z kolei wiąże się z obniżeniem temperatury wewnątrz nawet o 10°C. Ponieważ COOL-R zapewnia pełną hydroizolację dachu, stanowi on także ochronę i niweluje proces starzenia się samej konstrukcji. Produkt Seleny odznacza się bardzo długą żywotnością i zachowuje swoje właściwości przez ponad 10 lat. COOL-R jest również przykładem odpowiedzialnego i efektywnego podejścia Seleny do wytycznych Unii Europejskiej dotyczących implementacji rozwiązań wspierających ideę zrównoważonego budownictwa. Technologia opracowana przez Grupę Selena to kolejny dowód ogromnego potencjału firmy, budowanego w oparciu o wieloletnie doświadczenie oraz bogate zaplecze naukowe w postaci laboratoriów zlokalizowanych w Polsce, Chinach, Hiszpanii oraz Turcji.

„Potrzeba chłodzenia powierzchni dachu, a co za tym idzie poprawy komfortu temperaturowego wewnątrz obiektu – bez konieczności zwiększania zużycia energii – jest mocno zauważalna w wielu regionach na całym świecie. Rozwiązania pionierskie, takie jak COOL-R, umacniają pozycję Grupy Selena jako lidera w dziedzinie dostarczania na rynek zaawansowanej technologii. Realizowana przez Grupę strategia intensywnego rozwijania zaplecza naukowo-badawczego owocuje unikatowymi produktami – takimi jak wspomniana powłoka dekarska – które stanowią odpowiedź na realne problemy w budownictwie” – dodaje Marcin Macewicz.

Potwierdzeniem działań Seleny w zakresie wprowadzania unikalnych i jednocześnie rewolucyjnych rozwiązań jest także nowa kategoria pianoklejów FOAD.

Pianokleje poliuretanowe to znakomite rozwiązanie przeznaczone dla nowoczesnego budownictwa. Specjaliści R&D Seleny skupili prace badawcze na najistotniejszych cechach: szybkość i moc wiązania, trwałość, wydajność oraz łatwość aplikacji, w wyniku czego produkty tej serii zwiększają tempo prac budowlanych oraz redukują koszty z nimi związane. Jednocześnie podnoszą one komfort użytkowania, gdyż zastępują tradycyjne zaprawy i inne technologie klejenia prostą do nałożenia i niezwykle wydajną pianą. Projektujemy te rozwiązania w taki sposób, by odpowiadały oczekiwaniom i potrzebom zarówno wykonawców, jak i inwestorów – indywidualnych i instytucjonalnych – zgodnie z bieżącymi trendami i regulacjami w zakresie efektywności energetycznej, bezpieczeństwa, ekologii i przyjazności dla użytkownika” – mówi Agata Gładysz, Członek Zarządu i Dyrektor Rozwoju Selena FM S.A.

 

źródło: Selena FM SA