OKNOPLAST w czołówce polskich eksporterów
OKNOPLAST w czołówce polskich eksporterów

OKNOPLAST zdobył wyróżnienie w prestiżowym konkursie „Polska Firma – Międzynarodowy Czempion”. Jury doceniło konsekwentną działalność przedsiębiorstwa na rynkach zagranicznych. Konkurs organizowany jest przez globalną firmę doradczą PwC.

Program „Polska Firma – Międzynarodowy Czempion” ma na celu wyróżnienie i promocję krajowych przedsiębiorstw, które odniosły sukces poza granicami Polski. Zgłoszenia do konkursu mogą dokonywać firmy oparte na polskim kapitale, które dokonały inwestycji zagranicznych 
w ciągu pięciu ostatnich lat i prowadzą obecnie działalność na rynkach międzynarodowych.

Nagrody w konkursie przyznaje Kapituła, w której skład wchodzą eksperci 
z dziedziny ekonomii i analitycy rynków zagranicznych. Laureaci wyłonieni zostali w kategoriach: eksport i inwestycja. Firma OKNOPLAST zdobyła wyróżnienie dla najlepszych eksporterów.

Cieszymy się, że kolejny raz z rzędu nasze działania na rynkach zagranicznych zostały docenione. Rynki europejskie zdobywamy blisko 10 lat i od samego początku mieliśmy ambicję stworzyć markę najwyższej jakości. Jako jedynemu producentowi okien PVC, udało nam się stworzyć taką markę. Takie strategie polskich firm powinny być doceniane. Dzięki takiemu podejściu zmieniamy percepcję, nie tylko polskich produktów, kojarzonych często jeszcze z niską jakością, ale też w znaczący sposób przyczyniamy się do zmiany wizerunku naszego kraju. Jesteśmy dumni z tego, że mamy ogromy udział w tym, że dziś obraz Polski jako kraju innowacyjnego, wytwarzającego dobra wysokiej jakości stopniowo wypiera stereotypowe postrzeganie nas przez pryzmat taniej siły roboczej i tanich produktów - mówi prezes OKNOPLAST Mikołaj Placek.  

W tym roku firma sfinalizowała aż trzy nowe inwestycje na polu marketingowym – mowa tu o przedłużeniu kontraktu z legendarnym Interem Mediolan oraz dwóch nowych umowach sponsorskich 
z zagranicznymi klubami piłkarskimi. Firma OKNOPLAST od wielu lat 
z sukcesem działa na zagranicznych rynkach. Obecnie posiada ona ponad 1 600 salonów sprzedaży w Austrii, Czechach, Francji, Niemczech, Polsce, Słowacji, Słowenii, Szwajcarii, Włoszech i Węgrzech. Spółka planuje dalszy dynamiczny rozwój w Europie, zakładany udział sprzedaży eksportowej na koniec 2013 roku ma wynieść 65%.

 

źródło: OKNOPLAST