Lotnisko im. Charles’a de Gaulle’a 
– dumą francuskiej architektury
Modernizacja portu bazowego AIR FRANCE
Lotnisko im. Charles’a de Gaulle’a – dumą francuskiej architektury Modernizacja portu bazowego AIR FRANCE


Warszawa, 9 sierpnia 2013 r. – Paryskie lotnisko im. Charles’a de Gaulle’a zostało gruntownie przebudowane w 2012 roku. Celem zmian wprowadzonych w bazowym porcie AIR FRANCE było podniesienie komfortu podróży i usprawnienie transferu. Efektem przebudowy jest dziś lotnisko, które charakteryzuje się najnowocześniejszym wzornictwem i technologią. Przedsięwzięcie to nadzorował światowej sławy francuski architekt – Paul Andreu, znany również jako „inżynier wspaniałych lotnisk”. 

Projekt – „Hub 2012”
Dla lotniska im. Charles’a de Gaulle’a rok 2012 był rokiem transformacji. Jako główne cele przebudowy określono: przeprojektowanie infrastruktury, podniesienie jakości udogodnień i podwyższenie komfortu pasażerów podczas wsiadania na pokład oraz transferu. Przesiadki mają usprawnić lepsze oznakowania oraz dwa nowe budynki tzw. „Boarding Satelites”, w których znajdują się wejścia do samolotów. Nowo otwarta część lotniska mieści pasaże handlowo-usługowe ze sklepami znanych marek oraz bary, kawiarnie i wygodne, elegancko zaprojektowane miejsca do odpoczynku wyposażone w ekskluzywne meble. Całość obejmuje 4,5 tysiąca metrów kwadratowych powierzchni 
i nosi nazwę „Galerie Parisienne” (Paryska Galeria) – z drewnianymi patio, naturalną roślinnością i ekstrawaganckimi technologiami, jak na przykład zaprojektowane przez Taro Suzuki ekrany wodne, na których odbywa się projekcja filmów i reklam. Do współpracy nad wystrojem zaproszono również słynnego projektanta Noé Duchaufour Lawrance oraz firmę Brandimage.

„Podróż zaczyna się na lądzie”
Słowa Alexandre’a de Juniac,  prezesa i dyrektora generalnego AIR FRANCE mogą być równocześnie mottem paryskiego lotniska. Ponad 30 proc. podróżnych na lotnisku to osoby, które podróżują przez Paryż tranzytem. Te statystyki w dużej mierze zdeterminowały rozbudowę lotniska. Cześć lotniska otwarta w czerwcu 2012 roku charakteryzuje się dużymi przestrzeniami, naturalnym dziennym światłem, wygodnymi poczekalniami oraz nowoczesnym i oryginalnym designem, którego motywem przewodnim jest natura. W środku budynku ze szklanym dachem rosną kilkumetrowe drzewa. Na ścianach znajdują się oryginalne „żywe obrazy skomponowane z roślin, które rosną na pionowej ścianie. Jeden z żywych obrazów przedstawia panoramę Paryża wraz z płynącą przez miasto Sekwaną.


Udane połączenie sztuki i logiki 
Wizyta na lotniku może być również doskonałą okazją do obcowania ze sztuką. Warto wiedzieć, że w najnowszym budynku (Terminal 2E, część „M”) mieści się  „miniaturowy Louvre” – prawdziwe muzeum z oryginalnymi eksponatami wypożyczanymi z różnych paryskich muzeów. Ekspozycja zmienia się co 6 miesięcy. Podróżni mogą zwiedzać muzeum za darmo podczas oczekiwania na kolejny lot. Minimuzeum powstało na wzór funkcjonującego na amsterdamskim lotnisku Schiphol – muzeum Van Gogh’a. W ciekawy i nietypowy sposób zaprojektowano również miejsce przeznaczone dla palących. Jest to częściowo zadaszony szkłem taras, z małymi sadzawkami oraz ozdobnymi ścianami porośniętymi żywą roślinnością. W przeciwieństwie do klaustrofobicznych, ciasnych palarni na większości lotnisk świata – ta jest bardzo miłą alternatywą – z ładnym widokiem i na świeżym powietrzu.

Nowy budynek lotniska mieści największy na świecie business lounge AIR FRANCE – ekskluzywną poczekalnię dla pasażerów Klasy Biznes, która zajmuje powierzchnię ponad 3 tysiące metrów kwadratowych  
i może pomieścić jednocześnie 800 gości. Business lounge nosi nazwę „Park”, a otwarta jasna przestrzeń z zielonymi fotelami, lampami w kształcie drzew oraz oryginalnymi dekoracjami nawiązuje do „botanicznej” koncepcji całego budynku. Poczekalnia została zaprojektowana przez światowej klasy designera Noé Duchaufour Lawrance i firmę Brandimage.