AVAS – profil transportowo-montażowy do ciężkich okien i drzwi balkonowych
AVAS – profil transportowo-montażowy do ciężkich okien i drzwi balkonowych

Obowiązujące normy w zakresie efektywności energetycznej budynków, wymagają zastosowania szerszych, a tym samym cięższych okien oraz drzwi balkonowych. Aby bezpiecznie je transportować i zadbać o ich prawidłowy montaż, warto wykorzystać wytrzymałe profile podokienne.

Firma Metal-Plast, produkująca listwy podokienne i dostarczająca akcesoria do okien, wprowadziła do swojej oferty profil transportowo-montażowy AVAS. Stanowi on innowacyjne rozwiązanie w zakresie ochrony ciężkich okien i drzwi balkonowych. Specjalnie opracowana konstrukcja gwarantuje wytrzymałość, a tym samym bezpieczeństwo profili okiennych, zarówno na etapie produkcji oraz transportu, jak również podczas montażu i wieloletniej eksploatacji. Dodatkowo listwa podokienna stanowi istotny element wpływający na prawidłowe wykonanie ciepłego montażu stolarki otworowej. – Zasady przyjęte obecnie w budownictwie wskazują, że każdy z komponentów odpowiadających za efektywność energetyczną obiektów mieszkalnych bądź komercyjnych, musi spełniać najwyższe normy jakościowe. To samo dotyczy profili podokiennych. Jedynie profesjonalnie dopasowane rozwiązania gwarantują brak przewiewów pod oknami oraz zdecydowane obniżenie strat ciepła, będących źródłem wysokich kosztów eksploatacyjnych – mówi Dominik Neumann, menedżer projektu, Metal-Plast.

Ciężkie okna tylko na wytrzymałym profilu
Rozwój branży stolarki okiennej, przy obecnych założeniach konstrukcyjnych, prowadzi do zwiększania objętości profili okiennych, które dzięki większej liczbie komór umożliwiają lepszą ochronę przed panującymi na zewnątrz warunkami atmosferycznymi. Równie ważną kwestią jest liczba stosowanych szyb i ich gruboś
Tego typu rozwiązania powodują jednak, że okna i drzwi balkonowe stają się stosunkowo ciężkie. Stawia to duże wymagania już podczas transportu oraz magazynowania. – Aby prawidłowo zabezpieczać profile okienne, należy używać specjalnie przystosowanych do ich transportu listew podokiennych. W przypadku ciężkich okien i drzwi balkonowych, odpowiednim rozwiązaniem ochronnym jest profil transportowo-montażowy AVAS. Jego konstrukcja sprawia, że wytrzymuje nacisk aż do 900 kg/mb. Łatwo zapina się do ramy okna i stabilnie trzyma w niej podczas transportu – podkreśla Dominik Neumann. Listwa podokienna AVAS jest przystosowana do szerokich profili systemów VEKA oraz ALUPLAST. Posiada również specjalną komorę, w której można zamontować wzmocnienie stalowe o wymiarach 30 x 10 mm, co stanowi dodatkowe, solidne zabezpieczenie.

Prawidłowa izolacja gwarancją ciepła
Montaż wysokiej klasy okien, których konstrukcja pozwala na utrzymywanie prawidłowej temperatury wewnątrz pomieszczeń, wymaga zastosowania odpowiednich rozwiązań, jakie nie zniweczą nakładu pracy i środków finansowych. – Ciężkie okna i drzwi balkonowe podnoszące energooszczędność obiektów budowlanych, powodują, że używana do ich izolacji pianka poliuretanowa, może z czasem ulegać zniszczeniu pod ich naporem. Dodatkowo należy pamiętać, że nieustannie zachodzi w niej proces utleniania. Kluczowe jest zatem stosowanie wytrzymałej listwy podokiennej z PVC, która dzięki możliwości piętrowania, gwarantuje skuteczne i ekonomiczne wypełnienie przestrzeni w zbyt dużych szczelinach dylatacyjnych – wyjaśnia Dominik Neumann. Profil transportowo-montażowy AVAS zapewnia również ochronę przed przewiewami i stratami ciepła. Specjalne płatki uszczelniające, znajdujące się na styku listwy podokiennej oraz profilu okna, gwarantują najwyższe klasy: wiatroszczelności wg normy EN 12207, wodoszczelności wg normy EN 12208 i odporności na obciążenie wiatrem wg normy EN 12210. Straty ciepła pod oknami minimalizowane są dzięki pięciokomorowej konstrukcji profilu AVAS, a także możliwości wypełnienia skrajnych komór pianą poliuretanową. – Aby zadbać o wieloletnią trwałość ciężkich okien i drzwi balkonowych, a także kontrolować koszty eksploatacyjne związane z utrzymywaniem prawidłowych temperatur w budynkach mieszkalnych oraz komercyjnych, niezbędne jest stosowanie innowacyjnych rozwiązań w zakresie komponentów do ich transportu i montażu – podsumowuje Dominik Neumann.

 

źródło: Metal-Plast